První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec?

Benzinové tříválce dynamikou ani efektivitou bohatších TSI nevládnou. Otázkou je, jak velký ústupek ve srovnání s nimi představují v praxi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec?

19.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Benzinové tříválce dynamikou ani efektivitou bohatších TSI nevládnou. Otázkou je, jak velký ústupek ve srovnání s nimi představují v praxi.

Fabii ano, tříválec jen nenáročným

První dojmy z nové Fabie zůstávají i po druhé prověrce veskrze pozitivní. Jedná se tedy o pohodlný a dobře ovladatelný vůz, který si v žádném ohledu nemůže utrhnout ostudu. Exceluje zejména brilantním naladěním podvozku, jenž je naštěstí prvkem základní výbavy, a zrovna ten bude na českých silnicích hlavním pronákupním argumentem. Z něho také pramení velmi dobrá a především snadná ovladatelnost, vyšší pohodlí posádky i vyšší jistota pro řidiče. Bonusem je samozřejmě modernější, i když v zásadě neextrovertní vzhled, s ohledem na třídní příslušnost Fabie i pozoruhodný vnitřní a dobře odhlučněný prostor a klasicky mohutný zavazadelník.

Přesto všechno se nedá opomenout fakt, že silnější verze benzinového tříválce není velkou ozdobou, nýbrž nástrojem, jak spojit rozumné TSI s verzí za „cenu od“. Jednolitrový agregát bude vždy příliš velkým kompromisem, což se potvrdí kdykoliv pojedete v jiné soustavě než sami nebo jiným tempem než plynulým a pozvolným. Dynamicky totiž na čtyřválec ztrácí poměrně mnoho a má i s lehčí generací Fabie docela dost práce, spotřebou se přitom proti TSI velkým bonusem neodvděčí. Je to zkrátka takový okresní přeborník, vůz na cesty do města a jeho nejbližšího okolí, který se na dálnici ani s výkonem 75 koní prostě necítí ve své kůži.

Ve větší míře se tak zřejmě tato verze může stát populárním autem jen pro jednotlivce a mladé i starší páry, které mají hluboko do kapsy a nákup o desítky tisíc dražšího exempláře prostě nebudou s to uskutečnit. Nebudu vám jeho nákup ale déle rozmlouvat, pouze jsem chtěl zájemce upozornit, co bude potřeba dát s 1,0 MPI všanc.

První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec? - 50 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 038První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec? - 51 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 084První test Škoda Fabia III 1,0 MPI: stačí tříválec? - 52 - Prvni test Skoda Fabia 10 MPI 2014 119

Cena

Základní cena vozu (Fabia 1,0 MPI 60 5MT Active): 234 900 Kč
Základní cena testované motorizace (Fabia 1,0 MPI 75 5MT Active): 252 900 Kč
Základní cena testované verze (Fabia 1,0 MPI 75 5MT Style): 289 900 Kč
(kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický řadový tříválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 999 ccm
Největší výkon: 55 kW (75 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 95 Nm při 3 000 - 4 300 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 172 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,8 l
Mimo město: 4,2 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 992 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 467 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 980 / 1 055 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 330 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 150 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.