Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor
16.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvě deci dolů zapřičiněné přechodem na tříválec vrcholného TDI radost nedělají. Kombi třetí generace je ale jako takové ve velmi slušné kondici.
Přehled kapitol
Combi klidně, TDI s výhradami
Asi už jste stihli pochopit, že nás celkově Fabia docela zaujala a platí to bez výjimky také pro Combi. Vyjma nepatrně vyšší ceny není vlastně jediný podstatný důvod, proč jí nepreferovat před jejími nejbližšími konkurenty. Kdo by řekl vyšší hmotnost, ten by se za pouhých 24 kilogramů musel asi dodatečně stydeť, protože taková hodnota v dnešním světě aut nehraje v podstatě žádnou roli. Kdo by tvrdil něco o horších jízdních vlastnostech, ten také nebude na správné stezce.
Skutečně, oproti dnes už starší Ibize ST nebo Cliu Grandtour působí nejmladší mladoboleslavský vůz jako nejdospělejší a nejdotaženější alternativa, která přihazuje jako největší trumfy vnitřní a zavazadlový prostor. Navíc se jeví jako podvozkově nejsehranější, protože si bude ze zmíněné trojky také nejlépe počínat na českých silnicích. Je solidní na krátkých a rychle absolvovaných cestách, stejně jako na těch dlouhých, které pojedete plynule. Úplným závěrem je však nutno dodat, že downsizing alespoň mezi naftovými motoru koncernu tentokrát nezvítězí.
Jednotka 1,4 TDI je totiž docela překvapivě nekultivovaná a absenci jednoho válce oproti předchozí generaci zkrátka není s to zakrýt. Třebaže po dynamické stránce a z hlediska efektivity nemusí na prvních kilometrech zklamat, rozhodně jí neprospívá ekonomicky nastavený pětikvalt. Dokázali bychom si tenhle motor představit s citelně lepším šestikvaltem nežádajícím po řidiči takovou míru spolupráce a obezřetnosti. Samozřejmě, že je to otázkou zvyku, ale nejsem si přesto jist, že by přechod od 1,6 TDI k 1,4 TDI měl být záležitostí hodnou oslavování. S novým agregátem je totiž Fabia Combi takový prostorný malotraktor, pro prostorné auto bez větších kompromisů je třeba jít po některé z verzí s motorem TSI, dokud je vůbec k mání...
Cena
Základní cena vozu (Fabia Combi 1,0 MPI 75 5MT Active): 262 900 Kč
Základní cena testované motorizace (Combi 1,4 TDI 105 5MT Ambition): 366 900 Kč
Základní cena testované verze (Combi 1,4 TDI 105 5MT Style): 389 900 Kč
(kompletní ceník)
Technické údaje
Motor
Vznětový, přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1422 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 500 - 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,5 l
Objem palivové nádrže: 45 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 257 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 488 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 114/1 189 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 395 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 3 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 5 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 6 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 8 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva