První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor

Dvě deci dolů zapřičiněné přechodem na tříválec vrcholného TDI radost nedělají. Kombi třetí generace je ale jako takové ve velmi slušné kondici.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor

16.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvě deci dolů zapřičiněné přechodem na tříválec vrcholného TDI radost nedělají. Kombi třetí generace je ale jako takové ve velmi slušné kondici.

Combi klidně, TDI s výhradami

Asi už jste stihli pochopit, že nás celkově Fabia docela zaujala a platí to bez výjimky také pro Combi. Vyjma nepatrně vyšší ceny není vlastně jediný podstatný důvod, proč jí nepreferovat před jejími nejbližšími konkurenty. Kdo by řekl vyšší hmotnost, ten by se za pouhých 24 kilogramů musel asi dodatečně stydeť, protože taková hodnota v dnešním světě aut nehraje v podstatě žádnou roli. Kdo by tvrdil něco o horších jízdních vlastnostech, ten také nebude na správné stezce.

Skutečně, oproti dnes už starší Ibize ST nebo Cliu Grandtour působí nejmladší mladoboleslavský vůz jako nejdospělejší a nejdotaženější alternativa, která přihazuje jako největší trumfy vnitřní a zavazadlový prostor. Navíc se jeví jako podvozkově nejsehranější, protože si bude ze zmíněné trojky také nejlépe počínat na českých silnicích. Je solidní na krátkých a rychle absolvovaných cestách, stejně jako na těch dlouhých, které pojedete plynule. Úplným závěrem je však nutno dodat, že downsizing alespoň mezi naftovými motoru koncernu tentokrát nezvítězí.

Jednotka 1,4 TDI je totiž docela překvapivě nekultivovaná a absenci jednoho válce oproti předchozí generaci zkrátka není s to zakrýt. Třebaže po dynamické stránce a z hlediska efektivity nemusí na prvních kilometrech zklamat, rozhodně jí neprospívá ekonomicky nastavený pětikvalt. Dokázali bychom si tenhle motor představit s citelně lepším šestikvaltem nežádajícím po řidiči takovou míru spolupráce a obezřetnosti. Samozřejmě, že je to otázkou zvyku, ale nejsem si přesto jist, že by přechod od 1,6 TDI k 1,4 TDI měl být záležitostí hodnou oslavování. S novým agregátem je totiž Fabia Combi takový prostorný malotraktor, pro prostorné auto bez větších kompromisů je třeba jít po některé z verzí s motorem TSI, dokud je vůbec k mání...

První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor - 51 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni perex 03První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor - 52 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 51První test Škoda Fabia III Combi 1,4 TDI: prostorný malotraktor - 53 - Test Skoda Fabia Combi TDI 77 2015 prvni 91

Cena

Základní cena vozu (Fabia Combi 1,0 MPI 75 5MT Active): 262 900 Kč
Základní cena testované motorizace (Combi 1,4 TDI 105 5MT Ambition): 366 900 Kč
Základní cena testované verze (Combi 1,4 TDI 105 5MT Style): 389 900 Kč
(kompletní ceník)

Technické údaje

Motor

Vznětový, přeplňovaný řadový tříválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1422 ccm
Největší výkon: 77 kW (105 k) při 3 500 - 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,0 l
Mimo město: 3,3 l
Kombinovaná: 3,5 l
Objem palivové nádrže: 45 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 257 mm
Šířka: 1 732 mm
Výška: 1 488 mm
Rozvor náprav: 2 470 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 114/1 189 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 530 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 395 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.