Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Škoda Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW: co umí a neumí špičková verze?
17.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Z Pelíšků víme, že kodiak měří tři sedmdesát. Ten z Boleslavi a „q“ na konci má ještě metr navíc. Stačí to na post alfa samce mezi SUV?
Přehled kapitol
S ostrými drápy až na vrchol
Mam-li shrnout své první dojmy posbírané během jednoho dne za volantem nového Kodiaqu a odpovědět na očekávanou otázku, jestli to skutečně je dobré auto a konkurenceschopné SUV či ne, pak je to úkol docela snadný. Bylo by možná v rámci závěrečné dramatizace snadné tvrdit, že zde vlastně neexistovala žádná záruka, že se Škodě opět povede poskládat koncernovou techniku osvědčeným způsobem a přidá trochu prostoru navíc. Mám ale pocit, že by to bylo poněkud laciné.
Domácí značka už několikrát předvedla, že pokud jde o místo v interiéru, umí vytěžit z modulární platformy oproti zbytku koncernových značek vždy něco navíc. Osobně jsem přesvědčen, že centimetry nejsou všechno, rozhodně můžou (a budou) mít velký význam pro někoho, kdo hledá opravdu prostorné SUV. Jinak řečeno, i kdyby zbytek auta skončil v průměru, Škoda by minimálně jedno důležité eso v rukávu měla.
Tím nechci ani říct, že je zbytek novinky fantastický. Kodiaq má ve světle jiných talentovaných škodovek své chyby, ty však kromě odtažitého řízení a možná trochu (z předprodukčních důvodů) nedoladěného pohonu všech kol pramení spíše ze samotné koncepce a omezení daných konstrukcí auta, než že by se jednalo o skutečné nedostatky.
Zkrátka tohle auto je ve vrcholné dieselové verzi v pořádku. Zachovává si hlavní atributy typické pro Škodu, akorát namlsán jinými modely značky mu možná trochu chybí charakter ve smyslu ovladatelnosti a zapojení do řízení. Pro úspěch SUV to ale jednozduše není moc důležité.
Kodiaq vás určitě nezklame a i bez křišťálové koule si dovolím napsat, že tady máme adepta na nejprodávanější auto ve své třídě, které bude dost možná lovit také mezi nerozhodnými a méně movitými zájemci o Audi Q7 či Volvo XC90 a to je přesně to, co Škoda pro další pozvednutí svého jména potřebuje. Pokud má mít šanci na globální emancipaci skrze expanzi do Spojených států, Kodiaq by to mohl zvládnout.
Cena
Základní cena auta (Kodiaq 1,4 TSI 4x4 MT nebo 4x2 DSG): 677 900 Kč
Základní cena testované verze (Kodiaq 2,0 TDI 4x4 140 kW DSG): 832 900 Kč
Technická data
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,6 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 697 mm
Šířka: 1 882 mm
Výška: 1 655 mm
Rozvor náprav: 2 791 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 752 kg
Užitečná hmotnost: 675 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 650 - 835 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 2 065 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před hodinou - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva