Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Toyota RAV4 2013: na silnici doma, v terénu se neztratí
11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze zakladatelů segmentu kompaktních SUV se vrací ve čtvrté inkarnaci. Novinka ale kompaktním SUV ani moc být nechce.
Přehled kapitol
Neurazí, ohromí ale jen částečně
Pomalu se tedy dostáváme ke slibovanému závěru, kdy si můžeme říci, zda se čtvrté generaci povedlo překročit stín svých předchůdců. Nu, podařilo i nepodařilo. Pokud se zaměřím na kvalitu interiéru, výbavu či bezpečnostní systémy zahrnující třeba monitorování mrtvého úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, pak ano. Nová Toyota RAV4 zvládá v tomto ohledu překonat všechny generace předchozí, přičemž díky nižšímu posezu za volantem připomínajícímu spíše osobní než terénní automobily schramstne také stále početnější konkurenci. Pokud ale čekáte intenzivnější jízdní prožitky, které předchozí generace naservírovat dovedly, pak se obávám, že nová RAV4 zamířila blíže k průměru - moje zážitky z prvního testování v okolí Barcelony budou zřejmě pomalu blednout, až se z nich nakonec stane jen historka o tom, kterak jsme s kolegou sjeli z vytyčené cesty do vcelku náročného terénu, jehož vstupní bránu strážila tabulka s nakreslenou puškou.
Vůz tak svým pojetím spíše hraje na strunu zdravého rozumu, což pochopitelně není nic špatného. Krom kvalitnější kabiny nabízí i poznání větší a použitelnější zavazadlový prostor a na silnici si s ním můžete dovolit i překvapivě kurážnou jízdu. I přes výrazné silniční zaměření nová RAV4 zvládá také jízdu v terénu, kde se ale musíte spokojit s omezeným komfortem benzinového provedení, tady hraje prim jemněji odpružená dieselová verze.
Z přehmatů se nejvýraznějším jeví být „skalní převis” uprostřed palubní desky zakrývající tlačítka pod ním (vyjma Sportu je to vyhřívání sedadel a režim Eco pro diesel s automatem). Poněkud „neoffroadový vzhled” také nemusí být po chuti každému, nepříjemným překvapením ale byla spíše vyšší spotřeba naftové verze 2,2 D-CAT, kterou ale má dost pravděpodobně na svědomí hlavně automatická převodovka. Jak si tyto vlastnosti dáte dohromady s poněkud neskromnými cenami, to už je na vás, já se nebudu divit jedinému zákazníkovi, který japonské SUV upřednostní třeba před Volkswagenem Tiguan nebo Fordem Kuga.
Cena
Základní cena vozu (RAV4 2,0 D-4D): 614 900 Kč
Základní cena vozu s první testovanou motorizací (RAV4 2,0 Valvematic): 641 900 Kč
Cena prvního testovaného provedení (RAV4 2,0 Valvematic Active): 681 900 Kč
Základní cena vozu s druhou testovanou motorizací (RAV4 2,2 D-4D): 686 900 Kč
Cena druhého testovaného provedení (RAV4 2,2 D-CAT Active): 771 900 Kč<
Technické údaje Toyota RAV4 2,0 Valvematic
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 987 ccm
Největší výkon: 111 kW (150 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 195 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,0 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 505 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l
Technické údaje Toyota RAV4 2,2 D-CAT
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválcový turbodiesel uložený vpředu napříč
Objem: 2 231 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 2 000 - 2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 185 km/h (elektronicky omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,8 l
Kombinovaná: 6,6 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 570 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 660 mm
Rozvor náprav: 2 660 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 755 kg
Užitečná hmotnost: 485 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 547 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 746 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda