Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test VW Golf Variant R, GTD a Alltrack: tři nové tváře všeuměla
3.5.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ videa) Jsou jako bratři v triku. Sdílejí stejný základ, každý má ale v rukávu docela jiné trumfy.
Přehled kapitol
Bratři v triku, jen každý trochu v jiném
Ať už jste z předchozího textu nabyli dojem jakýkoliv, v konečném důsledku ční nade vše jeden fakt. Stále je to Golf se vším, co k tomu patří. Všeuměl je to v jakékoli podobě a tohle jsou tři jeho nové tváře - každá jiná a přesto všechny v lecčems podobné. Ani pocity po přesednutí z jednoho do druhého vás nezbaví jistoty, že pořád sedíte ve stejném autě. V tom je ale paradoxně asi největší trumf Volkswagenu. Podařilo se mu přivést na svět tolik variant stejného produktu, že tu svou si může najít téměř každý. Když se ke Golfům ještě přidají Leoni a Octavie, vznikne až neuvěřitelná paleta kombinací. A nejlepší na tom je, že si nemusíte vybrat jen z ní.
To jsem ale odbočil. Standardní Golf Variant nabízí v rámci kompaktních kombíků jednu z nejceněnějších vlastností - prostornost. Čtyři dospělé pojme bez mrknutí oka a pro kufry má místa na rozdávání. Speciální verze k tomu přidávají specifický vzhled a každá jednu výraznou vlastnost navíc.
Alltrack je stále docela schopný na silnici a přitom toho hodně zvládne i v terénu. Navíc je nabízen s celou řadou motorů, byť většina je naftových a ty nejsilnější jen s DSG. Jenže to je jeho případě spíše výhoda, simulovaná redukce se v terénu opravdu může hodit. GTD je zase výborný cestovatel na dlouhé tratě. Je rychlý, přitom relativně úsporný a pohodlný. A R Variant zůstává třešničkou na dortu, kterou na našich silnicích moc často potkávat nebudeme. Jejím majitelům ale my ostatní můžeme jen závidět to extra množství schopností, které to auto má a kterých si oni mohou užívat při každé jízdě.
Parametry VW Golf Alltrack
Cena
Základní cena vozu (1,6 TDI 4Motion): 669 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (2,0 TDI 135 kW 4Motion DSG): 854 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol (Haldex 5)
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 219 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 679 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 515 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 584 kg
Užitečná hmotnost: 571 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l
Parametry VW Golf GTD Variant
Cena
Základní cena vozu (GTD 2,0 TDI): 693 900 Kč
Základní cena testovaného provedení (GTD 2,0 TDI DSG): 753 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 135 kW (184 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 - 3 250 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 229 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 4,3 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 679 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 570 mm
Světlá výška: 131 mm
Rozvor náprav: 2 631 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 495 kg
Užitečná hmotnost: 600 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l
VW Golf R Variant
Cena
Základní cena testovaného provedení (2,0 TSI 4Motion DSG): 1 049 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 984 ccm
Největší výkon: 221 kW (300 k) při 5 500-6 200 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 800-5 500 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická dvouspojková převodovka, pohon všech kol, Haldex 5
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,0 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 596 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 467 mm
Světlá výška: 126 mm
Rozvor náprav: 2 63 mm
Pohotovostní hmotnost EU: 1 574 kg
Užitečná hmotnost: 581 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 605 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 620 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda