První test VW Passat B8 2015: dále králem

(+ videa) Passat je už léta prodejním lídrem své třídy. Po prvním testu je jasné, že jím i zůstane, neznamená to však, že by vše bylo dokonalé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

První test VW Passat B8 2015: dále králem

26.10.2014 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První test VW Passat B8 2015: dále králem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Passat je už léta prodejním lídrem své třídy. Po prvním testu je jasné, že jím i zůstane, neznamená to však, že by vše bylo dokonalé.

Premiantem bude i nadále

Každá automobilka si dobře rozmyslí, co udělá s modelem, jehož se prodají stovky kusů denně. Passat si každou minutu objednají dva lidé, každý den v roce tak do centrály dorazí téměř 3 000 objednávek. Pro pořádek připomenu, že řeč je stále o relativně drahém autě střední třídy, ne o nějakém malém ořezávátku za pár set tisíc. Volkswagen tedy musel zachovat to, na co byli jeho zákazníci zvyklí a současně k tomu přidat hodně dobrého navíc. Ani oni nejsou imunní před konkurencí a 40letý manažer s rodinou, což je dnes typický kupec Passatu, už dobře ví, co chce a má přehled o tom, co by dostal jinde.

V tomto ohledu má osmá generace těžký úděl, jenže ona je na to dobře připravena. Na rozdíl od přímého předchůdce nejde jen o velký facelift, B8 je opravdu zcela nová, jenže pokud do ní z B7 přesednete, nic zásadního se pro vás nezmění. Z pozice řidiče máte vše přesně tam, kde jste zvyklý, tlačítka jsou stále stejná, ovládání taktéž a že palubní deska vypadá trochu jinak? No na to se nejezdí. Mnozí z vás už se nadechují, že to je důkaz neschopnosti přijít s něčím avantgardním, jenže to typický zákazník jednoduše nechce.

Nejen na věrnou gardu Volskwagen spoléhá, on samozřejmě chce přilákat o nováčky. I těm má co nabídnout. Snad poprvé je to auto, které dokáže zaujmout vzhledem. Pro mě osobně je to vůbec první Passat, který se mi opravdu líbí, obzvláště v tříprostorové podobě. Možná se na to budete dívat jinak, ale jeho proporce mi přijdou vyváženější než třeba u BMW řady 3. To je ale má individuální preference. Stejně jako exteriér i interiér považuji za slušivou interpretaci konzervativního přístupu k designu. Tradiční ztvárnění zdobí průběžné chromované lišty a celek prostý výstřelků působí elegantně. Jen kdyby tam ty hodiny nebyly.

První test VW Passat B8 2015: dále králem - 59 - Test VW Passat B8 2008 exterier 04První test VW Passat B8 2015: dále králem - 60 - Test VW Passat B8 2008 Interier 04První test VW Passat B8 2015: dále králem - 61 - Test VW Passat B8 2008 exterier 47

Jak se ukázalo, aktuálně nejsilnější nabízená verze 2,0 BiTDI 4Motion nabízející 240 koní má vedle výše zmíněných obecných pozitiv řadu svých specifik. Trpí nadváhou, s čímž si ve vývoji ne zcela poradili. Její podvozek není s to přirozeně pracovat na nerovných cestách a odvažují se předpovědět, že cesta po D1 v něm nebude zrovna příjemná. Také motor se se vším tím železem docela nadře. Volkswagen celosvětově očekává, že tato verze bude tvořit 1 až 3 procenta prodejů, český importér je větší optimista, odhaduje, že si ji objedná až 5 procent zákazníků. Argumentuje tím, že její pořizovací cena startuje na jednom milionu Kč s DPH, což takto výkonné a vybavené (standardem je výbava Highline) auto dělá dostupné řadě fleetových zákazníků.

Přesto se pravděpodobně nezmýlím v odhadu, že se na našich silnicích nejvíce budeme setkávat s předokolkovým kombíkem vybaveným dieselem o výkonu 150 koní. Jeho cena startuje na 748 tisících Kč s DPH v provedení Comfortline, což z něj při jeho velikosti a schopnostech a v kombinaci s cenovou politikou škodovky děla vážnou alternativu k lépe vybaveným Octaviím. Nabízí dostatek komfortu, jízdně je velmi schopný a naložit do něj lze snad i celou kancelář.

Je jasné, že král zůstane králem a jeho vedení v rámci střední třídy těžko někdo ohrozí. Potvrzuje to i zájem zákazníků. V Německu už se krade, u nás importér eviduje téměř 500 předobjednávek. To je slušné číslo s ohledem na fakt, že loni se u nás prodalo cca 2 000 kusů a s autem krom nás a pár dalších novinářů prakticky nikdo nejel. Kralovat bude ne proto, že to je nejlepší, nejpohlednější či snad nejlevnější auto svého druhu, základy jeho vlády spočívají v jeho univerzalitě. Umí vše a většinu toho umí stejně dobře nebo dokonce lépe než konkurenti. Dokonce se domnívám, že bude kanibalizovat na Audi A4, ještě nikdy jí svými vlastnostmi nebyl tak blízko. Audi se bude muset hodně snažit, aby ho překonalo tak, jak jí to káže koncernová politika.

Při prvním seznámení jsem vyzkoušel pouze naftové verze. Svezení s benzínovými jistě bude neméně zajímavé. Zastánci Naturalu se mohou těšit na verzi s 1,8 TSI (132 kW) a 2,0 TSI (162 a 206 kW). Zvláště ta nejsilnější bude v kombinaci se schopným a řidičsky přitažlivým autem. Nadšené řidiče tak asi jen bude mrzet fakt, že na rozdíl od Golfu R se u ní nedočkáme manuální převodovky...

První test VW Passat B8 2015: dále králem - 62 - Test VW Passat Variant B8 2008 exterier 12První test VW Passat B8 2015: dále králem - 63 - Test VW Passat Variant B8 2008 Interier 03První test VW Passat B8 2015: dále králem - 64 - Test VW Passat Variant B8 2008 exterier 13

Cena

Základní cena vozu v 1. testované specifikaci (VW Passat B8 2,0 TDI 4Motion 176 kW Higline): 1 027 900 Kč
Základní cena vozu v 2. testované specifikaci (VW Passat Variant B8 2,0 TDI 110 kW Higline): 794 900 Kč

Tip: Projděte si všechny ceny nového Passatu.

Technické údaje VW Passat B8 2,0 TDI 4Motion 176 kW (240 k)

Motor

Vznětový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 176 kW (240 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 500 Nm při 1 750 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 866 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 456 mm
Rozvor náprav: 2 791 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 646/1 721 kg
Užitečná hmotnost: 614 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 586 l

Technické údaje VW Passat Variant B8 2,0 TDI 110 kW (150 k)

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 968 ccm
Největší výkon: 110 kW (150 k) při 3 500 - 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 340 Nm při 1 750 - 3 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 218 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 4,2 l
Objem palivové nádrže: 66 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 767 mm
Šířka: 1 832 mm
Výška: 1 477 mm
Rozvor náprav: 2 791 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 430/1 505 kg
Užitečná hmotnost: 640 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 650 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 780 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.