Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango

(+ videa) Nová generace ostrého SL není atlet, spíše tanečník v letech. Nepochybujte ale, že na silnici umí i tak předvést pořádné tango.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango

19.8.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Nová generace ostrého SL není atlet, spíše tanečník v letech. Nepochybujte ale, že na silnici umí i tak předvést pořádné tango.

Smím prosit?

Musím skončit, jak jsem začal. Nový Mercedes SL je i v provedení AMG majestát, pan Automobil, který se jen tak nenechá strhnout k nějakému bláznění. Je to takový učitel tance po padesátce - už ho asi nikdy neuvidíte lítat hodinu po parketu, pořád má ale potřebnou sílu, držení těla i eleganci. Svými schopnostmi, zkušenostmi a rozvahou pak dokáže předvádět něco mimořádného. Je to mistr, ke kterému chováte úctu, přestože víte, že byste jej v jakékoli taneční soutěži kdykoli porazili.

Takový je Mercedes SL 63 AMG a jeho jízdní projev. Navzdory svému výkonu to není žádný sporťák, na to není zejména potřebně čitelný a přesný. Vyměňuje to ale za zcela mimořádný komfort rychlé jízdy, který doplňuje luxusem i na roadster bezkonkurenčním prostorem. Pokud s ním budete chtít prožít rychlý přesun, budete naprosto spokojeni. Pokud zatoužíte po aktivnější jízdě, pak vás zklame až v momentě, kdy jej začnete přivádět ke krajnostem. Největším a zřejmě nejhůře akceptovatelným limitem je v takovém případě převodovka - náročnému zacházení vystavuje jasné stop a chápe se to vážně těžko. Když nějaká automobilka chce nabízet k nějakému modelu pouze automat, musí to být něco mimořádného, něco, co nebude vyhovovat leda pár promile zákazníků. To sedmikvalt v SL není, rozhodně ne při ostré jízdě.

Je faktem, že autu takové zacházení nesvědčí, že se při něm nesvede chovat precizně a že třeba vedle M6 bude na závodní dráze působit neohrabaně. Ale copak všechna auta musí být stejná? SL AMG se M6 možná přiblížilo, pořád ale hraje hlavně na komfortní strunu, kde se pro změnu nechytá bavorský konkurent. Ano, má preference je jinde a mohl bych se zlobit, že ji SL nevychází vstříc. Přesto říkám jen: „Smím prosit?” S tímhle maestrem si navzdory jeho limitům zatančím rád...

Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango - 40 - Test Mercedes SL 63 AMG 2013 002Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango - 41 - Test Mercedes SL 63 AMG 2013 127Rychlý test Mercedes SL 63 AMG 2013: maestro tango - 42 - Test Mercedes SL 63 AMG 2013 050

Cena

Základní cena vozu (SL 350): 2 444 200 Kč
Základní cena testovaného provedení (SL 63 AMG): 4 083 750 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 481 ccm
Největší výkon: 395 kW (537 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 800 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,9 l
Mimo město: 7,6 l
Kombinovaná: 9,9 l
Objem palivové nádrže: 75 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 617 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 315 mm
Rozvor náprav: 2 585 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 770 kg / 1 845 kg
Užitečná hmotnost: 380 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 364 504 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.