Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy
7.12.2014 | Adam Šrámek | 18 příspěvků
Kupé s atmosférou a pohonem zadních kol se u nás s automatem prodává lépe než s manuálem. Co na něm zákazníky rajcuje?
Přehled kapitol
Zbytek dělá radost
Asi už jste pochopili, že automat tomuto vozidlu nesvědčí. Jsem osobně schopný ledacos odpustit, když věci fungují alespoň tak, že vyhoví specifické klientele, jenomže tahle konkrétní převodovka vyhoví leda těm, kteří chtějí automat za každou cenu. Bez ohledu na zmíněné jsem ani nezmínil zhoršenou ovladatelnost motoru, který je sám o sobě rozumný jen v nejvyšších otáčkách a v těch všech zbývajících, řekněme pod šesti tisíci, se mísí jeho nedostatky spolu s těmi, co přihodil automat. Proč si ale déle kazit náladu, když ještě můžeme vzpomenout na to, čím BRZ dělá radost.
Je to hlavně nízká pozice za volantem a sedadla, která drží vaše tělo na místě v akci i při naprosto pohodové jízdě. Dále to je klasická ruční brzda slušně rozložené pedály, nebo relativně solidní prostor nejen pro nejmenší jedince a celkově vynikající posaz. Dále potěší, že v BRZ ani při nejvyšším tempu navzdory tvrdým plastům jen tak něco nevrzne, tudíž z nějaké „rozviklané herky“ rozhodně nemusí mít nikdo obavy.
Pěkně se kouká také na velký přehledný otáčkoměr s digitálním rychloměrem i na rozumná pádla přidělaná na věnec volantu. Nepotřebujete snad už dodávat, že zavazadelník pobere celou náhradní sadu pneumatik, nebo že na zadních sedadlech by neposeděl ani trpaslík. Sluší se však připomenout, že ve verzi Sport, čítá výbava v podstatě vše, co vidíte na snímcích interiéru, což znamená, že za 809 tisíc odjíždíte s naprosto dostačujícím kusem. Tedy za 821 tisíc, protože červenou barvu karoserie asi žádá málokdo.
Ano, BRZ má i spoustu nedokonalostí, jako například fontovou nejednotnost, zvláštní ergonomii a zeleně podsvícený panel rádia, který je v jinak červeně zářící kabině pěstí na oko, může vás štvát absence navigace, parkovacích čidel, výkonu, nebo ne zrovna dlouho vzdorujících brzd, ale to, na co bylo BRZ stvořeno a co až tak špatně rozhodně neprovádí, to by nemělo být dále poškozováno zástavbou automatu. Ten mu totiž ubírá na řidičské atraktivitě tolik, až si to Subaru ani nezaslouží. Pokud chcete automat, BRZ s sním si klidně kupte. Ale pokud chcete hlavně BRZ, volte manuál. Samočinné řazení je v něm jen BRZda zábavy...
Cena
Základní cena vozu (Subaru BRZ 2.0R Active): 709 000 Kč
Základní cena testované motorizace (2.0R Sport 6AT): 849 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.0R Sport 6AT + metalíza + doplňky STI): 961 268 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 7 000 ot./min.
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,6 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 328/1253 kg
Užitečná hmotnost: 372 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 330 l
Diskuze 18 příspěvků
Bleskovky
- Na jedoucí auto spadl velký kus mostní konstrukce, doslova jej prošpikoval
před 6 hodinami - Řidič Audi na horách drsně poznal, že pohon všech kol quattro není všemocný
včera - Řidič Porsche uháněl až 215 km/h za autem s majáky, policisty zkusil obměkčit prstenem
včera - Policie teď dokáže změřit rychlost auta až ze vzdálenosti 1 km, touto hračkou
21.2.2019 - Někdo si postavil falešné nejlepší Ferrari z plechu, nebojí se s ním vyrazit do ulic
20.2.2019

Nejčtenější články
- Britové zvolili nejvíce a nejméně spolehlivá rodinná auta, Škoda zazářila jako nikdo jiný
23.1.2019 - Úskalí downsizingu: Čtyřválcové turbo může při stejné jízdě brát víc než V8 bez něj
23.1.2019 - Dosud neprolomený systém zabezpečení řeší i největší slabinu moderních aut
23.1.2019 - Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu
23.1.2019 - Nejnovější obří pick-up z USA má dieselový V8 s 1 233 Nm, zneviditelní jakýkoli přívěs
23.1.2019 - Ruské ministerstvo ukázalo dosud tajné záběry z vývoje nové limuzíny pro Putina
23.1.2019 - Nejlepší auta pro rok 2019 podle Britů: Nej kombíky, SUV, sporťáky a další typy
23.1.2019 - Číňané bezostyšně zkopírovali další auto, toto není nový model Tesly
23.1.2019 - Porsche naprosto neodhadlo tužby svých zákazníků, konec dieselů jej tvrdě zasáhl
24.1.2019 - Britové srovnali inovovanou Škodu Fabia s konkurencí, na vítěze už nestačí
24.1.2019
Živá témata na fóru
- Koupě ojetého auta ( do 50 000 km ) do 500 000 15:08 - Rageweawer
- Dacia Duster 14:16 - řidičBOB
- Onboard videa 14:08 - řidičBOB
- Gastronomické okénko 13:24 - pavproch
- Co právě teď posloucháte? 13:02 - pavproch
- Lyžárna 12:56 - pavproch
- audi a3 , spojka? prevodovka? 22:55 - speedo
- Policejní kontroly a měření 22:44 - Stepan
- IT poradna 19:35 - martinecko
- Volkswagen obecne 19:18 - řidičBOB
Autobazar
BMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
950 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2015
620 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
680 000,- KčBMW 5 M550 d
r.v. 2012
750 000,- KčBMW 5 525 d xDrive
r.v. 2014
600 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2017
960 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
700 000,- Kč