Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy
7.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kupé s atmosférou a pohonem zadních kol se u nás s automatem prodává lépe než s manuálem. Co na něm zákazníky rajcuje?
Přehled kapitol
Zbytek dělá radost
Asi už jste pochopili, že automat tomuto vozidlu nesvědčí. Jsem osobně schopný ledacos odpustit, když věci fungují alespoň tak, že vyhoví specifické klientele, jenomže tahle konkrétní převodovka vyhoví leda těm, kteří chtějí automat za každou cenu. Bez ohledu na zmíněné jsem ani nezmínil zhoršenou ovladatelnost motoru, který je sám o sobě rozumný jen v nejvyšších otáčkách a v těch všech zbývajících, řekněme pod šesti tisíci, se mísí jeho nedostatky spolu s těmi, co přihodil automat. Proč si ale déle kazit náladu, když ještě můžeme vzpomenout na to, čím BRZ dělá radost.
Je to hlavně nízká pozice za volantem a sedadla, která drží vaše tělo na místě v akci i při naprosto pohodové jízdě. Dále to je klasická ruční brzda slušně rozložené pedály, nebo relativně solidní prostor nejen pro nejmenší jedince a celkově vynikající posaz. Dále potěší, že v BRZ ani při nejvyšším tempu navzdory tvrdým plastům jen tak něco nevrzne, tudíž z nějaké „rozviklané herky“ rozhodně nemusí mít nikdo obavy.
Pěkně se kouká také na velký přehledný otáčkoměr s digitálním rychloměrem i na rozumná pádla přidělaná na věnec volantu. Nepotřebujete snad už dodávat, že zavazadelník pobere celou náhradní sadu pneumatik, nebo že na zadních sedadlech by neposeděl ani trpaslík. Sluší se však připomenout, že ve verzi Sport, čítá výbava v podstatě vše, co vidíte na snímcích interiéru, což znamená, že za 809 tisíc odjíždíte s naprosto dostačujícím kusem. Tedy za 821 tisíc, protože červenou barvu karoserie asi žádá málokdo.
Ano, BRZ má i spoustu nedokonalostí, jako například fontovou nejednotnost, zvláštní ergonomii a zeleně podsvícený panel rádia, který je v jinak červeně zářící kabině pěstí na oko, může vás štvát absence navigace, parkovacích čidel, výkonu, nebo ne zrovna dlouho vzdorujících brzd, ale to, na co bylo BRZ stvořeno a co až tak špatně rozhodně neprovádí, to by nemělo být dále poškozováno zástavbou automatu. Ten mu totiž ubírá na řidičské atraktivitě tolik, až si to Subaru ani nezaslouží. Pokud chcete automat, BRZ s sním si klidně kupte. Ale pokud chcete hlavně BRZ, volte manuál. Samočinné řazení je v něm jen BRZda zábavy...
Cena
Základní cena vozu (Subaru BRZ 2.0R Active): 709 000 Kč
Základní cena testované motorizace (2.0R Sport 6AT): 849 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.0R Sport 6AT + metalíza + doplňky STI): 961 268 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 7 000 ot./min.
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,6 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 328/1253 kg
Užitečná hmotnost: 372 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 330 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 2 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 07:46 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis