- -

Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy

Kupé s atmosférou a pohonem zadních kol se u nás s automatem prodává lépe než s manuálem. Co na něm zákazníky rajcuje?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy

7.12.2014 | Adam Šrámek | 18 příspěvků

Kupé s atmosférou a pohonem zadních kol se u nás s automatem prodává lépe než s manuálem. Co na něm zákazníky rajcuje?

Zbytek dělá radost

Asi už jste pochopili, že automat tomuto vozidlu nesvědčí. Jsem osobně schopný ledacos odpustit, když věci fungují alespoň tak, že vyhoví specifické klientele, jenomže tahle konkrétní převodovka vyhoví leda těm, kteří chtějí automat za každou cenu. Bez ohledu na zmíněné jsem ani nezmínil zhoršenou ovladatelnost motoru, který je sám o sobě rozumný jen v nejvyšších otáčkách a v těch všech zbývajících, řekněme pod šesti tisíci, se mísí jeho nedostatky spolu s těmi, co přihodil automat. Proč si ale déle kazit náladu, když ještě můžeme vzpomenout na to, čím BRZ dělá radost.

Je to hlavně nízká pozice za volantem a sedadla, která drží vaše tělo na místě v akci i při naprosto pohodové jízdě. Dále to je klasická ruční brzda slušně rozložené pedály, nebo relativně solidní prostor nejen pro nejmenší jedince a celkově vynikající posaz. Dále potěší, že v BRZ ani při nejvyšším tempu navzdory tvrdým plastům jen tak něco nevrzne, tudíž z nějaké „rozviklané herky“ rozhodně nemusí mít nikdo obavy.

Pěkně se kouká také na velký přehledný otáčkoměr s digitálním rychloměrem i na rozumná pádla přidělaná na věnec volantu. Nepotřebujete snad už dodávat, že zavazadelník pobere celou náhradní sadu pneumatik, nebo že na zadních sedadlech by neposeděl ani trpaslík. Sluší se však připomenout, že ve verzi Sport, čítá výbava v podstatě vše, co vidíte na snímcích interiéru, což znamená, že za 809 tisíc odjíždíte s naprosto dostačujícím kusem. Tedy za 821 tisíc, protože červenou barvu karoserie asi žádá málokdo.

Ano, BRZ má i spoustu nedokonalostí, jako například fontovou nejednotnost, zvláštní ergonomii a zeleně podsvícený panel rádia, který je v jinak červeně zářící kabině pěstí na oko, může vás štvát absence navigace, parkovacích čidel, výkonu, nebo ne zrovna dlouho vzdorujících brzd, ale to, na co bylo BRZ stvořeno a co až tak špatně rozhodně neprovádí, to by nemělo být dále poškozováno zástavbou automatu. Ten mu totiž ubírá na řidičské atraktivitě tolik, až si to Subaru ani nezaslouží. Pokud chcete automat, BRZ s sním si klidně kupte. Ale pokud chcete hlavně BRZ, volte manuál. Samočinné řazení je v něm jen BRZda zábavy...

Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy - 28 - Rychly test Subaru BRZ AT 2014 50Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy - 29 - Rychly test Subaru BRZ AT 2014 52Rychlý test Subaru BRZ 6AT: automat je BRZdou zábavy - 30 - Rychly test Subaru BRZ AT 2014 53

Cena

Základní cena vozu (Subaru BRZ 2.0R Active): 709 000 Kč
Základní cena testované motorizace (2.0R Sport 6AT): 849 000 Kč
Cena testovaného provedení (2.0R Sport 6AT + metalíza + doplňky STI): 961 268 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický plochý čtyřválec uložený vpředu podélně nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) v 7 000 ot./min.
Největší točivý moment: 205 Nm při 6 400 - 6 600 ot./min.
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 210 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,6 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 240 mm
Šířka: 1 775 mm
Výška: 1 285 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 328/1253 kg
Užitečná hmotnost: 372 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 243 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 330 l

Diskuze 18 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama