-

Rychlý test Subaru Forester 2,0 Turbo XT: tohle je SSUV

 | 22 příspěvků | 1.9.2013 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený El Nino

Je to tedy pěkně ošklivé a.. | 1.9.2013 20:30reagovat
avatar

Je to tedy pěkně ošklivé auto, ale jede to moc hezky a věřím, že technicky to bude špica. Pěkný test.

Nepřihlášený xpert

no ne, pjanda napsal relat.. | 1.9.2013 20:33reagovat
avatar

no ne, pjanda napsal relativne strucnej test, to koukam :) ale i tak fajne. pokud bych potreboval suv, forester je jedno z mala aut co bych snes.

Nepřihlášený Víťa Berger

Rychlý auto. Docela bych h.. | 1.9.2013 20:37reagovat
avatar

Rychlý auto. Docela bych ho chtěl vidět pelášit po silnici nebo nějaké šotolině v PJandově stylu, to by mohlo být zajímavé :-) Ale snad příště, chápu, že vždycky není čas.

Nepřihlášený RoVi

SUV mě neberou, ale právě.. | 1.9.2013 20:45reagovat
avatar

SUV mě neberou, ale právě proto, co se z nich stalo. Hloupý auta pro blondýny a zakomplexovaný chlápky. Tohle vypadá zajímavě, jen by ještě mohli zapracovat na designu :-) Ale jak říká Pavel Janda, to už by asi nebylo Subaru...

Nepřihlášený Gecko

Strucnejsi Janda se mi lib.. | 1.9.2013 20:52reagovat
avatar

Strucnejsi Janda se mi libi, nepotrebuji od nej vysvetlovani, staci mi zavery a nazory. Ale chapu, ze by se pak necitil dobre pred lidmi, co ho neznaji.

Jinak Forestter se predvedl slusne. Jel jsem s dieselem a nic moc, tohle vypada o dost lip. Subaru prece jen potrebuje turbobenzin..

Nepřihlášený Robin vP

Slušný, tak ještě pořešit.. | 1.9.2013 20:55reagovat
avatar

Slušný, tak ještě pořešit vzhled + interiér a bude rto dobrý.

Nepřihlášený Spartan

Pekné auto, Subrau sú mi s.. | 1.9.2013 22:48reagovat
avatar

Pekné auto, Subrau sú mi sympatické, len keby u nás nestálo skoro 44 000 eur...

Nepřihlášený Jeff

Auto a motor OK, ale jsem.. | 2.9.2013 01:02reagovat
avatar

Auto a motor OK, ale jsem zvědavý jaká bude životnost té CVT převodovky. O japoncích se mluví jako o spolehlivých držácích, což obecně pro variátory moc neplatí, tak jsem zvědavý, zda tyto CVT přežijí bez nějaké drahé údržby 100 tisíc km.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Medvedik

Forester je pekny. Uplne n.. | 2.9.2013 17:33reagovat
avatar

Forester je pekny. Uplne najpraktickejsie SUV bol 4runner od Toyoty do roku 2002. Postavene na podvozku Land Crusiera, pevny ram, dvojitalichobeznikova naprava vpredu pre jazdny komfort, tuha naprava vzadu, uzamykatelny centralny a zadny diferencial... a cena asi tolko co tento Forester..;-))

Nepřihlášený ladis

Reakce na: Auto a motor OK, ale jsem.. | 3.9.2013 10:10reagovat
avatar

par uz jich 100 kkm najelo a bez problemu, zaroven se vi o 2 co se rozsypaly. nicmene prevodovka je ulozena (ted doufam ze nekecam) podel cimz by mela byt zarucena jeji vyssi zivotnost. vicero pohledat treba na www.subarufanclub.cz tam to par lidi vozi

Nepřihlášený PG

Můžete mi prosím vysvětlit.. | 6.9.2013 14:27reagovat
avatar

Můžete mi prosím vysvětlit, proč upřednostňujete u CVT chovaní, které simuluje klasicknou převodovku?

Já bych (bez jakýchkoliv praktických zkušenosti) řekl, že CVT by měla naopak používat plynulou změnu převodu tak, aby mohl motor fungovat v optimálním režimu. Tj. např. při max. plynu nechat vytočit na max. výkon a převodem zrychlovat. U eco-run nechat spadnout otáčky tam, kde motor nevibruje a výkon stačí k udržení rychlosti.

K čemu (kromě psychologie) je dobrá simulace stupňovité převodovky? Naopak bych řekl, že taková strategie musí vést k nerovnoměrnému opotřebení variatoru.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Petr Laierman

Reakce na: Můžete mi prosím vysvětlit.. | 12.9.2013 12:37reagovat
avatar

Rád bych poděkoval panu vystupujícímu na fóru pod skromným pseudonymem "PG," protože jeho názor s položeným dotazem je vznesený od člověka, očividně více o věcech přemýšlejícího, než-li jenom prázdně plkajícího zavádějící bezduché názory.

Pojďme ale přejít k nastolené otázce s trochu osvícenějším přístupem.

Obecným použitím CVT převodovek v motorových vozidlech sledují výrobci nejen automobilů, ale například i různých stavebních, zemědělských a také armádních strojů plynulou změnu zrychlování, či naopak deceleraci. Významem tohoto řešení asi není zapotřebí se zde nějak více zaobírat, když pouze zmíním přesnost střelby na žádaný cíl.

Zařazení CVT systému do osobních automobilů potažmo ostatní výše uvedené techniky tedy přináší řidiči, či jinak obsluze určitou míru pohodlí, ve druhém případě poměrně nezanedbatelné usnadnění manipulace v terénu s těžkou technikou. Na druhou stranu je však třeba uvést nedostatek tohoto systému v podobě dozajista i laikovi předvídatelných ztrát výkonu při jeho přenosu od motoru. Je tomu prostě přesně tak, jak to má pán ve svém příspěvku na mysli a není už příliš rozhodující disponuje-li skříň přímým, anebo šikmým ozubením koleček; jednoduše řečeno klasickou převodovku z hlediska nejefektivnějšího přenosu sil prostě ničím "nenahradíš."

Shrnuto a podtrženo jsem svým popisem vlastně akorát trochu rozvedl myšlenku dotyčného pana "PG."

Petr Laierman

Nepřihlášený Jaro

Važený pane autore článku,.. | 27.10.2013 05:43reagovat
avatar

Važený pane autore článku, resp. vámi nově zavedené kategorie SSUV. Označení městské SUV není o nic méně hloupější než zkratka SSUV, ba naopak. Váš výčet argumentů spíš ukazuje na obsolutní nepochopení této kategorie. SUV je zkratka slov Sport Univerzal Vehicle. Touto skratkou se tedy může chlubit každé auto, které v sobě alespoň trochu kombinuje univerzélnost použití a účel vyletů za sportem či zábavou. Nemyslí se tím, že to bude univerzální sporťák, ale univerzální auto ve svém použití, které vám poslouží k dopravě za různými sporty, Že k tomu potřebujete auto, které zvládne i lehčí terén, alespoň nějakou polní zpevněnou cestu, ale přitom se dobře hodí i do městského provozu, protože z města obvykle vyjíždí - tak v tom je právě ta univerzálnost (do města i do térénu). Je to i pravý důvod velké obliby SUV u nás. U nás by takové auto mohlo mít jednoduchou zkratuku LV, jako Luft Vehicle, protože SUV-éčka u nás s oblibou využívají právě "luffťáci", co s ním přes týden jezdí v městských kolonách do práce a na nákupy a v pátek vyrazí na chaty za zdravějším luftem nebo za nějakým tím aktivním sportem či odpočinkem, a takhle to dělají stále do kola. To byl i důvod vzniku potřeby menších aut, která se začala označovat, jako kompaktní SUV nebo taaky městská SUV. Toto označení není tedy žádná pitomost, ale jenom klade důraz na to, že takové auto je více přizpůsobeno městskému provozu a méně terénu. Celý segment SUV začal být totiž natolik zajímavý a zákazníky žádaný, že má již velmi široký záběr a tudíž i potřebu dalšího odlišení. Zatímco označení kopaktní/městské SUV se již ujalo a zažilo, tak jsem si jist, že vaše označení SSUV se neujme.

Ostatně koncern nedávno vydal dvě označení téhož modelu po faceliftu. Yeti a Yeti Outdoor. Zatímco Yeti je spíše městské auto a častěji se bude kupovot v provedení 2WD, tak Outdoor má již v základní výbavě paket pro špatné cesty a tažné zařízení. Je tedy spíše určen mimo město. Obě auta ale po právu stále patří do kategorie SUV. Jsou univerzální svým použitím - do městs..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Peto

Vazeny pan Jaro, pokial t.. | 3.11.2013 14:30reagovat
avatar

Vazeny pan Jaro,

pokial tu chcete autora clanku a tiez aj citatelov poucat o skratkach, tak by ste si ich najprv mali nastudovat. SUV totiz nie je skratka slov, ktore tu popisujete.

Nepřihlášený Mike

Tak predne se pise univers.. | 3.11.2013 21:25reagovat
avatar

Tak predne se pise universal, ale jinak je to utility :-) Ty skratko chytroline :-)

Nepřihlášený Seatík

Koukám ,konečně odstranily.. | 9.11.2013 08:50reagovat
avatar

Koukám ,konečně odstranily to pískání v rychlostech od 180km/h výš. :-) Tohle trápí můj model SG my 2007.

Jinak hezký článek,s radostí sem si ho přečetl. Jen více takových :-)

Nepřihlášený Sten

Reakce na: Važený pane autore článku,.. | 17.4.2014 22:21reagovat
avatar

SUV je zkratka Sport Utility Vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo. Univerzální vozidlo znám jenom jedno, a to je Universal-Motor-Gerät alias Unimog ;-) Jo a rozhodně to neznamená, že jde o vozidlo na dopravu za sporty, ale že jde o kombinaci sportovního (silničního se zvýšeným výkonem) a užitkového (zde myšleno podobné americkým pick-upům) vozidla.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený jaro

Reakce na: SUV je zkratka Sport Utili.. | 18.4.2014 16:30reagovat
avatar

Jo, tu zkratku jsem popletl. Omlouvám se za chybu. Na obsahu příspěvku a zejména na způsobu použití těchto aut u nás, to nic nemění.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

zobrazit vše

Reklama