Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru
16.2.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Audi vstoupilo na teritorium ovládané BMW M3 s vlastním sportovním kupé střední třídy. Jmenuje se RS5, má na to v revíru „em-trojky” zaškodit?
Přehled kapitol
Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích
Velký osmiválec je co do spotřeby paliva pro mnohé hotový postrach, ale tyto pověry mají k pravdě daleko. Existují výjimky, většinou vám ale bankovní účet lépe vyčistí menší přeplňovaný motor. Oba osmiválce testovaných vozů jsou v tomto ohledu na vysoké úrovni.
Maximální spotřeba při opravdu ostré jízdě se pohybuje mezi 30 a 35 litry benzinu na sto kilometrů, což je např. o dost méně než u slabšího Audi S4 s motorem 3,0 TFSI, které jsme testovali dříve. I tak je to vysoké číslo, lépe působí hodnoty z bězněho provozu. V tom se překvapivě lépe daří Audi, kdy je opravdu těžké i při hodně rychlé jízdě dostat spotřebu dále než mezi 20 a 25 litrů. BMW si vede hůře a potřebuje při podobném stylu 25 až 30. Běžné svižné ježdění pak pro oba vozy znamená odběr okolo 15 litrů a s velkým sebezapřením se nechá jezdit s přibližně desetilitrovým odběrem.
A vítězem se stává...
Někdo musel být první a v mých očích je to BMW M3. Oba vozy jsou nesporně povedené, ale od kupé s písmeny RS resp. M v názvu očekávám především výjimečné sportovní svezení a to M3 zvládá lépe. Je mrštnější, ovladatelnější, rychlejší a lépe funguje na českých silnicích, které hýří spíše dírami než kvalitou.
RS5 oproti tomu nabízí o něco více komfortu za určitých podmínek, více jistoty pramenící z pohonu všech kol a nižší spotřebu paliva při stylu jízdy, který považuji u toho vozu za adekvátní.
Kdyby se RS5 jmenovala S5, je to zřejmě perfektní vůz, takto musím vyjádřit menší zklamání nad tím, že stále relativně kompaktní Audi s písmeny RS v názvu působí vedle M3 poněkud těžce a méně záživně. Pro jeho naprosto dokonalý motor mu ale leccos odpustíte...
Technické údaje Audi RS5
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 163 ccm
Největší výkon: 331 kW (450 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 430 Nm při 4 000 - 6 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 280 km/h (el. omezena, příplatková výbava)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 10,8 l
Objem palivové nádrže: 64 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 649 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 366 mm
Rozvor náprav: 2 751 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje BMW M3
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 999 ccm
Největší výkon: 309 kW (420 k) při 8 300 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 3 900 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 11,2 l
Objem palivové nádrže: 63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 418 mm
Rozvor náprav: 2 761 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 675 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 440 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
< Předchozí3 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva