Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

Audi vstoupilo na teritorium ovládané BMW M3 s vlastním sportovním kupé střední třídy. Jmenuje se RS5, má na to v revíru „em-trojky” zaškodit?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

16.2.2011 | Walter Kraft | Přidat příspěvek

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi vstoupilo na teritorium ovládané BMW M3 s vlastním sportovním kupé střední třídy. Jmenuje se RS5, má na to v revíru „em-trojky” zaškodit?

Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích

Velký osmiválec je co do spotřeby paliva pro mnohé hotový postrach, ale tyto pověry mají k pravdě daleko. Existují výjimky, většinou vám ale bankovní účet lépe vyčistí menší přeplňovaný motor. Oba osmiválce testovaných vozů jsou v tomto ohledu na vysoké úrovni.

Maximální spotřeba při opravdu ostré jízdě se pohybuje mezi 30 a 35 litry benzinu na sto kilometrů, což je např. o dost méně než u slabšího Audi S4 s motorem 3,0 TFSI, které jsme testovali dříve. I tak je to vysoké číslo, lépe působí hodnoty z bězněho provozu. V tom se překvapivě lépe daří Audi, kdy je opravdu těžké i při hodně rychlé jízdě dostat spotřebu dále než mezi 20 a 25 litrů. BMW si vede hůře a potřebuje při podobném stylu 25 až 30. Běžné svižné ježdění pak pro oba vozy znamená odběr okolo 15 litrů a s velkým sebezapřením se nechá jezdit s přibližně desetilitrovým odběrem.

A vítězem se stává...

Někdo musel být první a v mých očích je to BMW M3. Oba vozy jsou nesporně povedené, ale od kupé s písmeny RS resp. M v názvu očekávám především výjimečné sportovní svezení a to M3 zvládá lépe. Je mrštnější, ovladatelnější, rychlejší a lépe funguje na českých silnicích, které hýří spíše dírami než kvalitou.

RS5 oproti tomu nabízí o něco více komfortu za určitých podmínek, více jistoty pramenící z pohonu všech kol a nižší spotřebu paliva při stylu jízdy, který považuji u toho vozu za adekvátní.

Kdyby se RS5 jmenovala S5, je to zřejmě perfektní vůz, takto musím vyjádřit menší zklamání nad tím, že stále relativně kompaktní Audi s písmeny RS v názvu působí vedle M3 poněkud těžce a méně záživně. Pro jeho naprosto dokonalý motor mu ale leccos odpustíte...

Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 28 - m3rs501Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 29 - m3rs523Test Audi RS5 vs. BMW M3: škodná v bavorském revíru - 30 - m3rs531

Technické údaje Audi RS5

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 163 ccm
Největší výkon: 331 kW (450 k) při 8 250 ot./min
Největší točivý moment: 430 Nm při 4 000 - 6 000 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 280 km/h (el. omezena, příplatková výbava)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 10,8 l
Objem palivové nádrže: 64 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 649 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 366 mm
Rozvor náprav: 2 751 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 800 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Technické údaje BMW M3

Motor

Zážehový, atmosféricky plněný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 3 999 ccm
Největší výkon: 309 kW (420 k) při 8 300 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 3 900 ot./min
Palivo: Natural 98
Přenos výkonu: Sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 15,9 l
Mimo město: 8,5 l
Kombinovaná: 11,2 l
Objem palivové nádrže: 63 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 615 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 418 mm
Rozvor náprav: 2 761 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 675 kg
Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 440 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Walter Kraft

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.