Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Audi S4 Avant: 333 cestovních koní
14.4.2009 | Walter Kraft | Přidat příspěvek
Na první pohled se může zdát, že nové Audi S4 jde s dobou. Dostalo totiž menší motor s přeplňováním, tím ale poplatnost současné módě končí. Motor má menší výkon, celý vůz je lehčí, spotřeba paliva ovšem dolů rozhodně nešla. Nová S4 se ale jakési módní záležitosti vzdaluje i v jiných aspektech. V jakých konkrétně? Nepředbíhejte, vše se dozvíte v našem testu.
Přehled kapitol
Mrštné kombi
Překvapivě nejpozitivnějším zážitkem byla jízda s novou S4. Ne že by neměla své slabé stránky, ale staré neduhy jsou ty tam. Kdo by čekal pokračování festivalu nedotáčivosti a podvozek, který se trápí na dobitých českých cestách, bude vyveden z omylu. Ale vezměme to popořadě.
Nová S4 v prvé řadě dokáže být mnohem komfortnějším vozem. Zdůrazňuji slova „dokáže být” - její přirozené naladění je opravdu jemnější, ale díky zmiňovanému Drive select, který si pohrává i naladěním adaptivního podvozku, konkrétně tuhostí tlumičů, umí sekundovat i ostřejšímu zacházení. Schopnost podvozku, v našem případě navíc trápenému 19" disky s nízkoprofilovými pneu, fungovat na špatných českých silnicích je velmi sympatická. Nelze říci, že by žehlil jakoukouli rozbitou silnici, která vám vytane na mysli, poradí si ale s nadhledem i s povrchy, kde byste čekali velké problémy. A pokud se vydáte na alespoň trochu kvalitní silnici, maximálně se jemně pohupuje a neobtěžuje vás tím, co kde jaká stavební firma ošidila.
Pokud se rozhodnete vyzkoušet, co S4 dokáže, budete překvapeni ještě více. Technickou tratí se dokáže proplétat s neobvyklou lehkostí a to prakticky ve všech režimech. V nájezdech do zatáček si nechá záď nasměrovat kam řeknete a nedává znát ani náznak nedotáčivosti. Na výjezdech se pak pod plynem chová vyloženě přetáčivě. Nové naladění podvozku a diferenciálů nechá dokonce i jemně smýkat zádí, což je chování, které bylo Audi donedávna zcela zapovězeno. Pokud se snažíte o maximálně rychlé a čisté průjezdy s precizním dávkováním plynu i brzd, projeví se S4 na limitu přesto jako jemně nedotáčivé auto, nějaké dramatické napadání na přední kola se ale nekoná.
Nová S4 je opravdu schopným autem, které dokáže rozdávat nefalšovanou radost z jízdy. Může za to hlavně akční naladění podvozku a mezinápravového diferenciálu, které se projeví právě pokud budete s vozem „hloupnout” při ne zrovna maximálně rychlých průjezdech. Škoda jen, že totálně odtažité elektricky posilované řízení nedává ani šanci tušit, co se děje s předními koly, pokud se ale naučíte vůz číst jinak, dokážete z něj dostat opravdu solidní jízdní výkony.
Pominu-li řízení, pak mě nemile překvapily pouze brzdy. Nemám výjimečně na mysli ani tak jejich dávkování, ale spíše schopnost delší dobu vzdorovat vyšší zátěži. V podstatě stačí jedno zabrzdění z vyšší rychlosti a brzdy jsou na hranici své schopnosti podat podobný výkon znovu. Pokud takových zpomalení zopakujete pár za sebou, brzdy jsou u konce s dechem. U „eSkových” Audi to není nic nového, doufal jsem ale, že to u nové S4 bude lepší. Bohužel není, brzdy náročnější zacházení s vozem nepodporují.
Naměřená dynamika
Zrychlení:
0-100 km/h: 5,5 s
0-160 km/h: 12,5 s
0-200 km/h: 20,9 s
Nejvyšší naměřená rychlost: 250 km/h (omezovač)
Kvalitní jízda za zvuku trombónu
Pokud se zklidníte a s vozem se vydáte více či méně běžnými rychlostmi brázdit běžné silnice a dálnice, dočkáte se kvalitní jízdy po všech stránkách. O pohodovém naladění podvozku a příjemném interiéru již byla řeč, k tomu se přidává i nízký aerodynamický hluk, jež neruší ani při jízdě na omezovači rychlosti. Odtažité řízení se rázem stává výhodou a nezatěžuje vás informacemi o tom, co vše za zvěrstva se odehrává pod předními koly vašeho vozu a také automatická převodovka je vítaným pomocníkem, který ušetří trochu práce vašim rukám i nohám.
Ale víte jak to chodí - když nějaké problémy mizí, jiné se objevují. Tím, který se objevuje, je při poklidné jízdě zmiňované naladění výfuku. Libozučný výfuk, který před malou chvílí fascinoval vás i kolemjdoucí, je při jízdě určitými konstatními rychlostmi (typicky tempomatových 130 km/h) rázem dunivým trombónem, který zaplavuje intenzivním zvukem celý interiér vozu a je daleko nejintenzivnějším zdrojem hluku na palubě. Musím říci, že i mně byl v takových chvílích nepříjemný, o posádce vozu, které nekoluje v žilách vysokoktanový benzin tak jako mně, ani nemluvě.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda