Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní

Trojkové BMW s číslovkou okolo třicítky v názvu je poprvé čtyřválcové. Jeho charakteru to neprospělo, i tak nabízí něco, co šestiválce neumí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní

19.6.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Trojkové BMW s číslovkou okolo třicítky v názvu je poprvé čtyřválcové. Jeho charakteru to neprospělo, i tak nabízí něco, co šestiválce neumí.

Pan Neutrální

Hranice mezi vítanou neutralitou a nevítanou nezáživností bývá velmi tenká a 328i se pohybuje přesně po ní. Dokáže být obojí, záleží jen na tom, co si z ní dokážete „vymlátit”. Oproti starším vozům stejného jména je to docela velká změna a nemám větších pochyb o tom, že vychází z naladění motoru, který ráz zbytku auta následoval. Asi by to ani jinak nešlo, jakási dvojakost by tomuto autu slušela méně než jeho celkově neutrální charakter.

Je tento výsledek dobrý, nebo špatný? Z pohledu dlouholetého zákazníka šestiválcových trojek tuto změnu zrovna nadšeně nevítám a nepředpokládám, že budu sám. Z předchozích 330i čišela výjimečnost, tu v tomto autě musíte pečlivě hledat. Dobré ale je, že ji ještě lze najít, do Passatu můžete řezat kovovou tyčí a stejně to bude pořád Passat.

BMW 328i je pochopitelně dobré auto, ale o tom snad nebylo pochyb. Otázka nezněla, jestli je dobré, nebo špatné, ale jak moc je dobré. Odpověď je poměrně prostá: pořád platí, že mezi sedany střední třídy si ani v tomto případě s ničím srovnatelným lépe nesjedete. Náskok ale nikdy nebyl tak malý jako dnes a o jeho umenšení se v Mnichově postarali jenom sami. Z konkurence se na zásadně vyšší mety nikdo neposunul.

Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní - 37 - Test BMW 328i F30 09Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní - 38 - Test BMW 328i F30 42Test BMW 328i F30: charakterně lehké, lehce bezcharakterní - 39 - Test BMW 328i F30 74

Proč ho chtít?

Stále je to jedno z nejvyspělejších cestovně-sportovních aut střední třídy. I když v generaci F30 a zejména pak v provedení 328i byl podtržen spíše první zmíněný aspekt, ani v tom druhém BMW 3 stále nenachází sobě rovného. Příznivce velmi rychlého ježdění pak osloví neobyčejně lehkonohým chováním okolo limitu svých možností.

Proč ho nechtít?

Protože už nemá pod kapotou atmosféricky plněný šestiválec. A není to jen pocit, se kterým se budete muset naučit žít, značí to především ztrátu části funkčních vlastností, které byly po dekády pro BMW podobných označení typické. I když je motor N20 jedním z nejlepších dvoulitrových turb vůbec, svému předchůdci se nedokáže rovnat zvukovým projevem, charakterem ani efektivitou při vysoké zátěži. Navíc přidává jen o něco větší efektivitu při zátěži nízké.

Cena

Základní cena vozu (316d): 787 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (328i): 957 500 Kč
Cena testovaného provedení (328i Modern + příplatková výbava): 1 373 775 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 1 997 ccm
Největší výkon: 180 kW (245 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 250 - 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 5,2 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 505 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.