Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 335i F30: na vrcholu možností
23.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Pokud se jednou dostanete na vrchol, můžete už jen ztratit. Daří se BMW řady 3 hájit pozici nejlepšího sportovního sedanu střední třídy i v šesté generaci?
Přehled kapitol
Konkurenci stále nemá, ale nejen svou zásluhou
Musím říci, že i přes jisté dřívější pochybnosti jsem za volant BMW 335i F30 usedal bez předsudků a negativních či pozitivních očekávání. Prostě jsem byl zvědavý, jaké je a snažil se vše vnímat s otevřeným hledím.
Po všech ujetých kilometrech nemohu říci, že by mě tento vůz vyloženě nadchl, ale s ohledem na současné smýšlení BMW a okolnosti, které panují na dnešním sešněrovaném trhu, výsledek nemohl být lepší. Je to trochu šalamounský verdikt, žádný výstižnější mě ale nenapadá. Nová trojka solidně vypadá, má kvalitní interiér, i přes nárůst rozměrů neztratila svůj kompaktní charakter a překvapila skutečně špičkovým turbomotorem. Pravda, překvapila proto, že napoprvé jej u BMW neudělali tak dobře, jak mohli, ale to na jeho současných kvalitách nic nemění. Nebýt podvozku negativně zasaženého runflaty a vším co s nimi souvisí (a co tedy bohužel není řešitelné jen tím, že se jich prostě zbavíte), zůstávala by negativa v rovině špatného pocitu z té či oné drobnosti a někdy až zbytečné „převybavenosti” testovaného provedení.
Otázkou zůstává, jak moc k BMW řady 3 patří obětování části ovladatelnosti jakési automatizaci určitých činností, ale zde už si musí každý odpovědět sám, černobíle na to pohlížet nelze. Bez ohledu na to zůstává faktem, že BMW 3 je stále jasnou volbou pro ty, kteří touží po sportovně laděném sedanu střední třídy. Ne však jen proto, že by se trojka držela svého obvyklého charakteru a mířila stále dál stejným směrem, ale do značné míry také kvůli tomu, že nikdo z konkurentů není schopen v tomto směru nabídnout cokoli podobně dobrého.
Proč ho chtít?
Pokud vaše preference ztělesňuje sportovně laděný sedan střední třídy se vším, co k tomu patří, musí být vaší volbou znovu trojka. Nic lepšího dnes na trhu není.
Proč ho nechtít?
Pominu-li ty, pro které je z podstaty nepřijatelný podvozek stižený specifiky runflatů, rozumných důvodů není mnoho. Nakonec to snad může být jen pocit, že starší generace trojky byly původními ideálu tohoto modelu blíže. Zní to bagatelně, ale věřím, že to pro mnohé nebude zanedbatelné nebude - další posun trojkové řady blíže obecnému vkusu je nepopiratelný.
Cena
Základní cena vozu (316d): 787 500 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (335i): 1 115 000 Kč
Cena testovaného provedení (335i Sport + příplatková výbava): 1 712 225 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 979 ccm
Největší výkon: 225 kW (306 k) při 5 800 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 200 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 10,2 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 624 mm
Šířka: 1 811 mm
Výška: 1 429 mm
Rozvor náprav: 2 810 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 595 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 480 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch