Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW 535d xDrive GT: praktická „sedma”
9.3.2011 | Martin Šimek | Přidat příspěvek
BMW 5 Gran Turismo je vskutku netypické auto. V Mnichově spojili řadu segmentů a výsledek je řekněme zvláštní. Změní na tom něco přítomnost systému xDrive?
Přehled kapitol
Jízdou blíže k SUV
Na začátku jsem psal, že BMW Gran Turismo představuje v mnoha ohledech mix automobilů z nejrůznějších kategorií. Karoserií se sice tváří jako větší pětimístné kupé, jízdním projevem ale daleko více připomíná SUV. Opět za to může vyšší hmotnost a vyšší stavba karoserie. Výsledkem je fakt, že jízda s Gran Tursimem není pro řidiče tak zábavná, jako tomu je u jiných modelů značky.
Zábavu na okreskách od tohoto automobilu ale nikdo nečeká, je to přeci jen vůz určený hlavně k dlouhým dálničním jízdám. I zde se ale komfortnější naladění podvozkových partií projevovalo. V táhlých zatáčkách projížděných vysokými rychlostmi se karoserie nepříjemně naklání a auto jakoby ztrácelo svou neochvějnou jistotu. Proto jsem vždy patřičným ovladačem aktivoval sportovní režim s tužším nastavením podvozku. Ve sportovním režimu se situace zlepší, ale pořád si budete připadat, jako byste seděli v SUV. Fyzikální zákony zkrátka oklamat nelze. Jinak je BMW 535d Gran Turismo maximálně pohodlné. V režimu Comfort se karoserie příjemně houpe a podvozek účinně vyžehlí i tak „kvalitní“ silnice, jakými jsou dé-jednička nebo začátek hradecké dálnice nedaleko Prahy. Zde se cestuje první třídou.
Novinkou je pro 535d Gran Turismo pohon všech kol xDrive. Jedná se o modernizované provedení známého systému, který díky dílčím úpravám (absence olejového čerpadla, o 2 kg nižší hmotnost) a vyšší účinnosti dokáže být až o pět procent úspornější než předchozí verze. Základní funkce ovšem zůstala nezměněna. Permanentně jsou hnaná zadní kola, k nim se pomocí rozdělovací převodovky připojují ta přední. Standardně jde více z výkonu motoru dozadu (poměr 40/60) tak, aby si vůz zachoval pro BMW charakteristické jízdní vlastnosti. Zajímavé je, že i při aktivované stabilizaci je vám dovoleno lehké ustřelení zádě. To ovšem neznamená, že by to byla nějaká velká zábava. Jak už jsem napsal, zadek automobilu je dost těžký. Drifty s tímto BMW mi připomínaly tanec s obézní ženou, která se zvolna rozpohybuje, ale pak se těžko zastavuje.
Díky tomu, že jsem dostal auto v té největší zimě, která letos panovala v České republice, prověřil jsem funkci xDrivu v praxi velmi důkladně. Jednou z novinek, které se dostavily spolu s novou verzí systému pohonu všech kol, je rozšíření zásahu do jízdy. Jinak řečeno je xDrive aktivnější a důsledněji reaguje změnou poměru přenosu výkonu motoru mezi přední a zadní nápravu podle toho, zda rozpozná vznikající nedotáčivost nebo přetáčivost. V praxi to funguje na jedničku a i na sněhu vůz prokazuje jisté jízdní vlastnosti. Dokonce by nemusel být problém zdolat zablácenou polní cestu. Změna z nafouknuté sedmičky na sedmičku pro volný čas je díky přítomnosti xDrivu dokonalá.
Zadarmo to nebude
Z veškerých jmenovaných kategorií, které v sobě Gran Turismo míchá, vyniká především kombinace luxusní limuzíny a praktického MPV. Pokud chcete přesně tohle, pak je pro vás BMW jasnou volbou, protože na trhu se nic podobného prostě nenabízí.
Testovaná verze s nejsilnějším naftovým šestiválcem 535d xDrive GT začíná na sumě 1 630 000 Kč a díky nemalému počtu příplatkových prvků se její konečná cena vyhoupla až na přibližně 2,4 milionu korun. Pokud bych si měl vybrat, pak bych v takovém případě sáhnul na místo Gran Tursima po 740d. Za tyto peníze si totiž můžete pořídit taktéž verzi se systémem xDrive a navíc získáte rychlejší, jízdně lepší a nakonec také úspornější automobil.
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvéma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 993 ccm
Největší výkon: 220 kW (300 k) při 4 400 ot./min
Největší točivý moment: 600 Nm při 1 500 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,9 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,1 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 998 mm
Šířka: 1 901 mm
Výška: 1 559 mm
Rozvor náprav: 3 070 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 110 kg
Užitečná hmotnost: 525 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 590 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 700 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před hodinou - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 2 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 4 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 5 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva