Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine
31.12.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.
Přehled kapitol
Ultimate Image Machine
Možná vás při čtení celou dobu pronásledovala myšlenka na to, že kritici X6 vlastně mají pravdu. Proč si proboha kupovat tohle, když daleko lépe v reálném světě bude fungovat pětková řada. Už jen pomyšlení na chování toho osmiválce v o několik metráku lehčím sedanu způsobuje sbíhaní slin. Nebo, když už to musí mít zvýšený podvozek, proč ne X5? Zapomínáte na to, co jsem psal v úvodu. X6 není jen auto, je to statusový symbol, při jehož koupi zákonitě musí jít racionální uvažování stranou.
Z racionálního hlediska prostě nedává smysl, zdůvodnit ho lze jen jako emoční volbu. Za sebe říkám, že tomu v podstatě rozumím, ovšem za jedné podmínky. Když už někdo chce ukazovat, že „na to má”, měl by si pořídit testovanou motorizaci. Jedině ji lze směle prohlásit za špičkovou a reprezentativní verzi. Samozřejmě, existují levnější a méně výkonné verze, jenže jejich jízdní výkony zaostávají za image. Na druhou stranu, existuje ještě dražší naftová verze M50d, ovšem ani její motor nemá dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a navíc stále je to jen šestiválec. Benzínový osmiválec samozřejmě má i X6 M, jenže jak ukázal náš test, ta je úplně nesmyslná, třebaže svým způsobem fascinující.
Teď ale na krapet vážnější notu. X6 jsem si půjčoval jen kvůli tomu, že jsem potřeboval vykonat jednu dlouhou cestu a na dvoře mi nestálo nic lepšího než kompaktní hatchback. Nebyl jsem nadšen, že to je právě X6, jenže jak se ukázalo, volba to byla dobrá. Po pěti hodinách za volantem jsem z ní vystoupil naprosto čerstvý. Z reproduktorů mi celou cestu hrála v hifi kvalitě má oblíbená hudba, na sedadle jsem si hověl a když už někde začalo lehce tlačit, stačilo stlačit některé z tlačítek a změnit tak posez. Navíc jsem si, v případě potřeby, užíval toho, že mám pod nohou vždy dost koní na to, abych v hustém provozu předjel vláček aut nebo ujel na záď se tlačícímu obchoďákovi. X6 xDrive50i prostě nepostrádá jistou okouzlující noblesu, kterou si získala můj respekt. Ale na rovinu, jedna zkušenost stačila, pokud nebudu muset, za volant X6 se již nikdy neposadím...
Cena
Základní cena testovaného provedení (X6 xDrive50i): 2 223 000 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 330 kW (450 k) při 5 500-6 000 ot./min
Největší točivý moment: 650 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8
Město: 13,0 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 9,7 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 909 mm
Šířka: 1 989 mm
Výška: 1 702 mm
Rozvor náprav: 2 933 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 245 kg
Užitečná hmotnost: 715 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 580 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova