Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

31.12.2015 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) X6 s osmiválcovým turbem pod kapotou má opravdový charakter, který jí získává respekt. S chladnou hlavou je ale stále neospravedlnitelná.

Ultimate Image Machine

Možná vás při čtení celou dobu pronásledovala myšlenka na to, že kritici X6 vlastně mají pravdu. Proč si proboha kupovat tohle, když daleko lépe v reálném světě bude fungovat pětková řada. Už jen pomyšlení na chování toho osmiválce v o několik metráku lehčím sedanu způsobuje sbíhaní slin. Nebo, když už to musí mít zvýšený podvozek, proč ne X5? Zapomínáte na to, co jsem psal v úvodu. X6 není jen auto, je to statusový symbol, při jehož koupi zákonitě musí jít racionální uvažování stranou.

Z racionálního hlediska prostě nedává smysl, zdůvodnit ho lze jen jako emoční volbu. Za sebe říkám, že tomu v podstatě rozumím, ovšem za jedné podmínky. Když už někdo chce ukazovat, že „na to má”, měl by si pořídit testovanou motorizaci. Jedině ji lze směle prohlásit za špičkovou a reprezentativní verzi. Samozřejmě, existují levnější a méně výkonné verze, jenže jejich jízdní výkony zaostávají za image. Na druhou stranu, existuje ještě dražší naftová verze M50d, ovšem ani její motor nemá dobrou pověst z hlediska spolehlivosti a navíc stále je to jen šestiválec. Benzínový osmiválec samozřejmě má i X6 M, jenže jak ukázal náš test, ta je úplně nesmyslná, třebaže svým způsobem fascinující.

Teď ale na krapet vážnější notu. X6 jsem si půjčoval jen kvůli tomu, že jsem potřeboval vykonat jednu dlouhou cestu a na dvoře mi nestálo nic lepšího než kompaktní hatchback. Nebyl jsem nadšen, že to je právě X6, jenže jak se ukázalo, volba to byla dobrá. Po pěti hodinách za volantem jsem z ní vystoupil naprosto čerstvý. Z reproduktorů mi celou cestu hrála v hifi kvalitě má oblíbená hudba, na sedadle jsem si hověl a když už někde začalo lehce tlačit, stačilo stlačit některé z tlačítek a změnit tak posez. Navíc jsem si, v případě potřeby, užíval toho, že mám pod nohou vždy dost koní na to, abych v hustém provozu předjel vláček aut nebo ujel na záď se tlačícímu obchoďákovi. X6 xDrive50i prostě nepostrádá jistou okouzlující noblesu, kterou si získala můj respekt. Ale na rovinu, jedna zkušenost stačila, pokud nebudu muset, za volant X6 se již nikdy neposadím...

Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 27 - BMW x6 xDrive50i test ext 03Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 28 - BMW x6 xDrive50i test int 03Test BMW X6 2015 xDrive50i: Ultimate Image Machine - 29 - BMW x6 xDrive50i test ext 26

Cena

Základní cena testovaného provedení (X6 xDrive50i): 2 223 000 Kč

Technické údaje

Motor

Benzínový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél před přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 330 kW (450 k) při 5 500-6 000 ot./min
Největší točivý moment: 650 Nm při 2 000 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,8
Město: 13,0 l
Mimo město: 7,8 l
Kombinovaná: 9,7 l
Objem palivové nádrže: 85 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 909 mm
Šířka: 1 989 mm
Výška: 1 702 mm
Rozvor náprav: 2 933 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 2 245 kg
Užitečná hmotnost: 715 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 580 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše