Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test BMW X6 M 2012: známka punku
20.11.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Že je tohle auto absolutní nesmysl? A ještě k tomu je ošklivé jako noc? To je, přesně o to ale opírá přitažlivost své zvrácené osobnosti.
Přehled kapitol
//Movado
To není skrytá reklama na hodinky, X6 M je skutečné mnichovské silniční hovado. Ale v tom nejlepším smyslu slova. Co na tom, že pro zdravý rozum je těžkou ránou a líbit se bude akorát přátelům Dona Perversa. Když sedíte uvnitř a hoblujete asfalt, je vám to celkem jedno a auto při takovém zacházení předvádí něco naprosto specifického. Minimálně z hlediska jakéhosi jízdního zážitku je to „něco” a mám pocit, že to hned tak neomrzí. Tedy minimálně do chvíle, než vám přijde měsíční vyúčtování od CCS...
Je pro mě přesto těžké udělat si na X6 M nějaký jednoznačný názor. Na jednu stranu X6 beru jako symbol zvrácenosti dnešní automobilové doby, na druhou stranu bych musel být hloupý, kdybych ho i přes nespornou iracionalitu odsuzoval zcela. Nemohu to udělat, nemohu, co toto auto zvládá je v mnoha ohledech za hranicí uvěřitelnosti, pochopitelnosti, obvyklosti. Je to zkrátka jedinečné auto, jedno z jednoho. A třebaže bych si ho jistou umělost a značnou neefektivitu této výjimečnosti nikdy nekoupil, mám po jeho testu (kterému jsem se mimochodem dlouho bránil) jisté pochopení pro ty, co si ho pořídili či pořídí. Stačí, aby se nesnažili vymýšlet nějaké hloupé důvody, ale prostě přiznali, že je fascinuje svou zvráceností. Tak moc, že ho musí mít.
Bohužel jsem ale přesvědčen, že většina lidí si toto auto nekupuje pro jeho pozoruhodné jízdní představení, ale jen proto, co symbolizuje. Mají pocit, že je vlastnictví X6 někam zařadí, je to pro ně jen součást image, hry na něco. A verzi M si pak pořídí prostě proto, že na ni mají. To už mi až tak po chuti není a trochu mi to připomíná známou píseň od Visacího zámku. I X6 M bude leckdo považovat za známku něčeho, třeba i punku. Jenže skutečný punk je prostě jinde...
Proč ho chtít?
Je to působivý kus mechaniky, kterému není těžké propadnout. Jeho výjimečnost je sice poněkud umělá, když se snaží spojit světy, jejichž spojení nedává žádný smysl, faktem ale je, že z hlediska jízdních schopností na trhu nic tak dobrého v rámci této podivné subtřídy nenajdete. X6 M navíc dokáže i pobavit, a to primárně ne tím, že se budete muset přetrhnout, abyste ukočírovali vzdorovité tuny hmotnosti unášené mnoha sty koňmi výkonu. Zábavná je i tím, jak se dokáže na silnici chovat. Svůj masivní výkon zkrátka umí využít a otisknout jej působivé dynamiky i na dosti technických tratích. To byste do tohoto eMka po prozkoumání jeho papírových parametrů asi neřekli.
Proč ho nechtít?
Ze všech racionálních pohledů je tohle auto nesmysl. Neexistuje jediný rozumný důvod, proč byste takový vůz chtít. Není ani skvělým sporťákem, ani vynikajícím SUV, ani rychlou zvýšenou komfortní limuzínou. V každé exaktně definovatelné kategorii auta najdete něco lepšího a ani vnímání skrze spojení vícero extrémních schopností do jednoho auta nekatapultuje X6 M na vrchol - své rychlosti podřizuje skoro vše a s tím žádný velký komfort nebo terénní schopnosti nejsou slučitelné. Navíc je to jedno z „nejužranějších” aut na trhu, provozní efektivita mu vlastní opravdu není. Musíte jej zkrátka milovat, abyste tohle všechno dokázali přejít.
Cena
Základní cena vozu (X6 xDrive 30d): 1 608 750 Kč
Základní Cena testovaného provedení (X6 M): 2 845 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 4 395 ccm
Největší výkon: 408 kW (555 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 680 Nm při 1 500 - 5 650 ot./min
Palivo: Natural 98-95
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 19,3 l
Mimo město: 10,8 l
Kombinovaná: 13,9 l
Objem palivové nádrže: 85 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 876 mm
Šířka: 1 983 mm
Výška: 1 694 mm
Rozvor náprav: 2 933 mm
Pohotovostní hmotnost: 2 380 kg
Užitečná hmotnost: 600 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 570 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 9 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis