Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu
14.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Když má být auto především levné, zázraky se od něj neočekávají. Kouzlit neumí ani nová C-Elysée, příjemně překvapit ale umí.
Přehled kapitol
Francouzský Rapid z něj nebude
Stane se tedy Citroën C-Elysée miláčkem řidičů s nízkými rozpočty? Domnívám se, že přehlížen nebude, masovou záležitostí ani skutečným konkurentem Rapidu - jak bývá s oblibou titulován - se ale nestane.
Nechci se opakovat, ale ani deset nových kompaktních sedanů mentalitu motoristů nezvrátí a nedonutí je ze dne na den vyrazit na nákupy proto, že jsou zrovna levné. Jsme v cenové hladině aut pořizovaných převážně soukromými osobami a asi více než kdekoli jinde se právě zde velmi pečlivě zvažuje, zdali koupit nové nejobyčejnější, zánovní lépe vybavené, případně starší auto luxusnější značky, které může posloužit stejně dobře nebo možná ještě lépe, než novinka slibující v prvních dvou až třech letech hlavně rychlou ztrátu hodnoty.
Neříkám, že Francouzi po roce sbalí ve Španělsku a zbytku Evropy fidlátka a půjdou se svým C-Elysée tam, kam patří - tedy do Číny, přestože i to je možné. Velká očekávání ale přináleží spíše jen Škodě. Rapid je domácí, svou koncepcí lépe vyhovuje lokálním potřebám a také šikovněji maskuje levná řešení, ačkoli je v konečném důsledku o dost dražší. Možná se mýlím, ale klientela Rapidu se bude rekrutovat především z řad majitelů starších škodovek všech možných typů od Felicie až po Octavii, kdežto Citroën spíše přebere část zákazníků Renaultu a vytvoří nový, asi však jen malý podíl příznivců skutečných čtyřdveřových sedanů.
Na svůj vkus asi nebudou hrdí a z C-Elysée se nestane zbožňovaný objekt, pokud si ale vyberou verzi 1,6 VTi, podle mě by mohli být (s několika akceptovatelnými ústupky) spokojeni.
Proč ho chtít?
Protože principy použité při stavbě levného vozu můžou být někdy uživatelský příjemnější, než aplikace podle dnešních pravidel. Platí to zčásti pro pohonnou jednotku, pokud dáváte přednost starým dobrým atmosférickým motorům a v plném rozsahu pro podvozek, který dokazuje, že na našich silnicích může měkčí a poddajnější zavěšení levného C-Elysée fungovat lépe než „vypiplanější“ C4. A taky je tu samozřejmě ten úctyhodný kus auta za rozumné peníze.
Proč ho nechtít?
Nižší pořizovací náklady dovolují přimhouřit oko nad některými lacinými detaily, ale lícováním některých panelů a opravdu mizerným zpracováním kufru se C-Elysée shazuje do nekvality. A nechte, prosím, konečně sešrotovat tu linku na výrobu rozviklaného pětistupňového manuálu.
Cena
Základní cena vozu (C-Elysée 1,2 VTi 72 Attraction): 220 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (C-Elysée 1,6 VTi 115 Tendance): 270 000 Kč
Cena testovaného provedení (C-Elysée 1,6 VTi 115 Tendance): 299 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 587 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 6 050 ot./min
Největší točivý moment: 150 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 427 mm
Šířka: 1 748 mm
Výška: 1 466 mm
Rozvor náprav: 2 652 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 434 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 506 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry