Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu

Když má být auto především levné, zázraky se od něj neočekávají. Kouzlit neumí ani nová C-Elysée, příjemně překvapit ale umí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu

14.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Když má být auto především levné, zázraky se od něj neočekávají. Kouzlit neumí ani nová C-Elysée, příjemně překvapit ale umí.

Francouzský Rapid z něj nebude

Stane se tedy Citroën C-Elysée miláčkem řidičů s nízkými rozpočty? Domnívám se, že přehlížen nebude, masovou záležitostí ani skutečným konkurentem Rapidu - jak bývá s oblibou titulován - se ale nestane.

Nechci se opakovat, ale ani deset nových kompaktních sedanů mentalitu motoristů nezvrátí a nedonutí je ze dne na den vyrazit na nákupy proto, že jsou zrovna levné. Jsme v cenové hladině aut pořizovaných převážně soukromými osobami a asi více než kdekoli jinde se právě zde velmi pečlivě zvažuje, zdali koupit nové nejobyčejnější, zánovní lépe vybavené, případně starší auto luxusnější značky, které může posloužit stejně dobře nebo možná ještě lépe, než novinka slibující v prvních dvou až třech letech hlavně rychlou ztrátu hodnoty.

Neříkám, že Francouzi po roce sbalí ve Španělsku a zbytku Evropy fidlátka a půjdou se svým C-Elysée tam, kam patří - tedy do Číny, přestože i to je možné. Velká očekávání ale přináleží spíše jen Škodě. Rapid je domácí, svou koncepcí lépe vyhovuje lokálním potřebám a také šikovněji maskuje levná řešení, ačkoli je v konečném důsledku o dost dražší. Možná se mýlím, ale klientela Rapidu se bude rekrutovat především z řad majitelů starších škodovek všech možných typů od Felicie až po Octavii, kdežto Citroën spíše přebere část zákazníků Renaultu a vytvoří nový, asi však jen malý podíl příznivců skutečných čtyřdveřových sedanů.

Na svůj vkus asi nebudou hrdí a z C-Elysée se nestane zbožňovaný objekt, pokud si ale vyberou verzi 1,6 VTi, podle mě by mohli být (s několika akceptovatelnými ústupky) spokojeni.

Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu - 36 - Citroen CElysee test 04Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu - 37 - Citroen CElysee test 40Test Citroën C-Elysée 1,6 VTi: přesný zásah mimo sféry Rapidu - 38 - Citroen CElysee test 53

Proč ho chtít?

Protože principy použité při stavbě levného vozu můžou být někdy uživatelský příjemnější, než aplikace podle dnešních pravidel. Platí to zčásti pro pohonnou jednotku, pokud dáváte přednost starým dobrým atmosférickým motorům a v plném rozsahu pro podvozek, který dokazuje, že na našich silnicích může měkčí a poddajnější zavěšení levného C-Elysée fungovat lépe než „vypiplanější“ C4. A taky je tu samozřejmě ten úctyhodný kus auta za rozumné peníze.

Proč ho nechtít?

Nižší pořizovací náklady dovolují přimhouřit oko nad některými lacinými detaily, ale lícováním některých panelů a opravdu mizerným zpracováním kufru se C-Elysée shazuje do nekvality. A nechte, prosím, konečně sešrotovat tu linku na výrobu rozviklaného pětistupňového manuálu.

Cena

Základní cena vozu (C-Elysée 1,2 VTi 72 Attraction): 220 000 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (C-Elysée 1,6 VTi 115 Tendance): 270 000 Kč
Cena testovaného provedení (C-Elysée 1,6 VTi 115 Tendance): 299 000 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, atmosférický řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 587 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 6 050 ot./min
Největší točivý moment: 150 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,7 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 427 mm
Šířka: 1 748 mm
Výška: 1 466 mm
Rozvor náprav: 2 652 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 165 kg
Užitečná hmotnost: 434 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 506 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše