Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je poněkud cynické to připomínat, ale velkým francouzským vozům s pořádnými motory zvoní hrana. Nejvyšší čas vyzkoušet šestiválcový Citroën C5.
Přehled kapitol
Dostupný luxus
Předmětem tohoto stručného pojednání nebyl podrobný test samotného Citroënu C5. Od roku 2008 se naskytlo dost příležitostí na podrobnější seznámení. Zajímal mě ale motor, který má i v Jaguarech slušné renomé a samotná příležitost získat 3,0 HDI V6 za v podstatě směšnou částku. Vyplatí se tedy?
Výkonově určitě. Spotřebou asi taky. Když si dáte pozor, do osmi až devíti litrů se vměstnáte. Popravdě navzdory velmi příjemné základní ceně 884 900 Kč za vrchol řady C5 je od automobilky hodně pošetilé doufat, že se bude šestiválcová C5 prodávat. Citroën je poslední dobou hlavně synonymem pro slevu a tak se image luxusního produktu nebuduje. Řada DS je ale příkladem jak by to mohlo fungovat.
Už minule jsme si řekli, že dlouhá léta Francouzi zcela přehlíželi své ohromující úspěchy v rallye a nedokázali je aplikovat u sériových aut. Tohle je přesně ten samý příklad, inspiraci ale měl Citroën hledat jinde. Konkrétně u Audi. Dost dobře si umím představit, že by C5 Tourer dostala vytažené plastové lemy, lehce přizvednutý podvozek, chromovanou ochranu podvozku a francouzský Allroad Quattro by byl na světě. Že nemá pohon všech kol? To se přeci u crossoverů stejně nenosí a přinejhorším by C5 dostala k zadní nápravě elektromotor, stejně jako jej má Peugeot 508 RHX.
Obávám se ovšem, že na podobné rošády už Citroën nemá čas, ani prostor. Neúprosný downsizing vyřadí naftový třílitr ze hry a zůstane maximálně pro vlajkovou loď C6 a připravované velké DS.
Proč ho chtít?
Je to komfortní vůz hodný odkazu původního Citroënu DS a pořádné auto s kultivovaným a výkonným motorem za směšnou cenu - základem je nejvyšší výbava.
Proč ho nechtít?
Někdy si v něm připadáte jako v bárce na rozbouřeném moři a mizerné řízení tento dojem jen posiluje. Hydropneumatika možno umí kouzlit, ale na našich silnicích se ona magie vytrácí.
Cena
Základní cena vozu (C5 Tourer 1,6 HDi Business): 464 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (C5 Tourer 3,0 HDi Exclusive): 884 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (C5 Tourer 3,0 HDi Exclusive): 884 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 992 ccm
Největší výkon: 177 kW (241 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 600 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 239 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,9 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 71 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 829 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 495 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 763 kg
Užitečná hmotnost: 584 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 505 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 462 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 9 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva