Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň

Je poněkud cynické to připomínat, ale velkým francouzským vozům s pořádnými motory zvoní hrana. Nejvyšší čas vyzkoušet šestiválcový Citroën C5.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň

21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je poněkud cynické to připomínat, ale velkým francouzským vozům s pořádnými motory zvoní hrana. Nejvyšší čas vyzkoušet šestiválcový Citroën C5.

Dostupný luxus

Předmětem tohoto stručného pojednání nebyl podrobný test samotného Citroënu C5. Od roku 2008 se naskytlo dost příležitostí na podrobnější seznámení. Zajímal mě ale motor, který má i v Jaguarech slušné renomé a samotná příležitost získat 3,0 HDI V6 za v podstatě směšnou částku. Vyplatí se tedy?

Výkonově určitě. Spotřebou asi taky. Když si dáte pozor, do osmi až devíti litrů se vměstnáte. Popravdě navzdory velmi příjemné základní ceně 884 900 Kč za vrchol řady C5 je od automobilky hodně pošetilé doufat, že se bude šestiválcová C5 prodávat. Citroën je poslední dobou hlavně synonymem pro slevu a tak se image luxusního produktu nebuduje. Řada DS je ale příkladem jak by to mohlo fungovat.

Už minule jsme si řekli, že dlouhá léta Francouzi zcela přehlíželi své ohromující úspěchy v rallye a nedokázali je aplikovat u sériových aut. Tohle je přesně ten samý příklad, inspiraci ale měl Citroën hledat jinde. Konkrétně u Audi. Dost dobře si umím představit, že by C5 Tourer dostala vytažené plastové lemy, lehce přizvednutý podvozek, chromovanou ochranu podvozku a francouzský Allroad Quattro by byl na světě. Že nemá pohon všech kol? To se přeci u crossoverů stejně nenosí a přinejhorším by C5 dostala k zadní nápravě elektromotor, stejně jako jej má Peugeot 508 RHX.

Obávám se ovšem, že na podobné rošády už Citroën nemá čas, ani prostor. Neúprosný downsizing vyřadí naftový třílitr ze hry a zůstane maximálně pro vlajkovou loď C6 a připravované velké DS.

Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň - 13 - Citroen C5 test 26Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň - 14 - Citroen C5 test 19Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň - 15 - Citroen C5 test 20Test Citroën C5 Tourer 3,0 V6 HDi: labutí píseň - 16 - Citroen C5 test 22

Proč ho chtít?

Je to komfortní vůz hodný odkazu původního Citroënu DS a pořádné auto s kultivovaným a výkonným motorem za směšnou cenu - základem je nejvyšší výbava.

Proč ho nechtít?

Někdy si v něm připadáte jako v bárce na rozbouřeném moři a mizerné řízení tento dojem jen posiluje. Hydropneumatika možno umí kouzlit, ale na našich silnicích se ona magie vytrácí.

Cena

Základní cena vozu (C5 Tourer 1,6 HDi Business): 464 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (C5 Tourer 3,0 HDi Exclusive): 884 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (C5 Tourer 3,0 HDi Exclusive): 884 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 2 992 ccm
Největší výkon: 177 kW (241 k) při 3 800 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 1 600 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 239 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,9 l
Mimo město: 5,7 l
Kombinovaná: 7,2 l
Objem palivové nádrže: 71 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 829 mm
Šířka: 1 860 mm
Výška: 1 495 mm
Rozvor náprav: 2 815 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 763 kg
Užitečná hmotnost: 584 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 505 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 462 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.