Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu
14.3.2011 | Adam Špaček | Přidat příspěvek
Kdo touží po SUV za nízkou cenu, jistě narazí na Dacii Duster. V nabídce jsou verze 4x4 i 4x2, kterou vybrat? A neztratí Duster v provedení 4x2 smysl?
Přehled kapitol
Lákavá nabídka
Dacii se podařilo vzdálit se neosobnímu designu předchozích modelů a vytvořit tak překvapivě atraktivní vůz. Jak se na Dacii sluší a patří, hlavní devizou Dusteru je samozřejmě poměr ceny a užitné hodnoty. Námi testovaná motorizace v druhé nejlepší výbavě „Arctica“ vyjde na 349 900,- Kč. Dovybavíte-li vůz na naši úroveň, dostanete se na 383 900,- Kč. To je na tak schopné SUV opravdu slušná cena. Porovnáme-li s konkurencí základní model za 259 000,- Kč, těžko budeme Dusteru hledat nějakou vážnou konkurenci.
Vše má samozřejmě svá pro a proti. Kvalita interiéru je přímo úměrná ceně, a některé prvky výbavy jsou vzhledem k politice Renaultu nedostupné. Milovníci luxusu se tedy budou muset porozhlédnout u jiných značek. Duster je tak primárně určen zájemcům, kteří využijí jeho praktické proporce, účelný interiér a terénní schopnosti.
Verzi 4x4 bych doporučil jen těm, kdo jí opravdu využijí - u SUV sice přímo láka k pořízení, ale kdo nakonec SUV používá jinak než jako běžný osobní vůz? Provedení 4x2 totiž nabízí nižší spotřebu i provozní náklady a přitom si zachovává značnou část terénních schopností. Čtyřkolka je také pochopitelně dražší, ve stejné motorizaci a výbavě Arctica stojí 399 900,- Kč.
A jaký motor zvolit? Dieselová 1,5dCi nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. Benzínová šestnáctistovka je oproti tomu levnější na pořízení. S výbavou Arctica je ovšem dostupná pouze v provedení 4x4 (349 900,-Kč) a její spotřeba se pohybuje okolo 8 litrů. Pro řidiče, kteří nevyužijí terénní schopnosti tak cenově ztrácí smysl. Za úvahu ovšem stojí benzínová varianta 4x4 s nejvyšší výbavou Exception (372 900,- Kč). Ta je oproti dieselu o 50 000,- Kč levnější a vyplatí se tedy řidičům, kteří ročně najedou menší porci kilometrů po kratších trasách.
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 79 kW (107 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 316 mm
Šířka: 1 822
Výška: 1 625 mm
Rozvor náprav: 2 673 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 458 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 636 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien