Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

Kdo touží po SUV za nízkou cenu, jistě narazí na Dacii Duster. V nabídce jsou verze 4x4 i 4x2, kterou vybrat? A neztratí Duster v provedení 4x2 smysl?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

14.3.2011 | Adam Špaček | Přidat příspěvek

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo touží po SUV za nízkou cenu, jistě narazí na Dacii Duster. V nabídce jsou verze 4x4 i 4x2, kterou vybrat? A neztratí Duster v provedení 4x2 smysl?

Lákavá nabídka

Dacii se podařilo vzdálit se neosobnímu designu předchozích modelů a vytvořit tak překvapivě atraktivní vůz. Jak se na Dacii sluší a patří, hlavní devizou Dusteru je samozřejmě poměr ceny a užitné hodnoty. Námi testovaná motorizace v druhé nejlepší výbavě „Arctica“ vyjde na 349 900,- Kč. Dovybavíte-li vůz na naši úroveň, dostanete se na 383 900,- Kč. To je na tak schopné SUV opravdu slušná cena. Porovnáme-li s konkurencí základní model za 259 000,- Kč, těžko budeme Dusteru hledat nějakou vážnou konkurenci.

Vše má samozřejmě svá pro a proti. Kvalita interiéru je přímo úměrná ceně, a některé prvky výbavy jsou vzhledem k politice Renaultu nedostupné. Milovníci luxusu se tedy budou muset porozhlédnout u jiných značek. Duster je tak primárně určen zájemcům, kteří využijí jeho praktické proporce, účelný interiér a terénní schopnosti.

Verzi 4x4 bych doporučil jen těm, kdo jí opravdu využijí - u SUV sice přímo láka k pořízení, ale kdo nakonec SUV používá jinak než jako běžný osobní vůz? Provedení 4x2 totiž nabízí nižší spotřebu i provozní náklady a přitom si zachovává značnou část terénních schopností. Čtyřkolka je také pochopitelně dražší, ve stejné motorizaci a výbavě Arctica stojí 399 900,- Kč.

A jaký motor zvolit? Dieselová 1,5dCi nabízí vyšší výkon a nižší spotřebu. Benzínová šestnáctistovka je oproti tomu levnější na pořízení. S výbavou Arctica je ovšem dostupná pouze v provedení 4x4 (349 900,-Kč) a její spotřeba se pohybuje okolo 8 litrů. Pro řidiče, kteří nevyužijí terénní schopnosti tak cenově ztrácí smysl. Za úvahu ovšem stojí benzínová varianta 4x4 s nejvyšší výbavou Exception (372 900,- Kč). Ta je oproti dieselu o 50 000,- Kč levnější a vyplatí se tedy řidičům, kteří ročně najedou menší porci kilometrů po kratších trasách.

Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 32 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 03Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 33 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 33Test Dacia Duster 1,5 dCi 4x2: volba rozumu - 34 - Test Dacia Duster 15 dCi 4x2 16

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 461 ccm
Největší výkon: 79 kW (107 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 240 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 171 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 50 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 316 mm
Šířka: 1 822
Výška: 1 625 mm
Rozvor náprav: 2 673 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 205 kg
Užitečná hmotnost: 458 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 475 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 636 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše