Test Fiat 0,9 TwinAir: motor roku v praxi

 | 35 příspěvků | 30.1.2012 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený David

Tento motor bude mít i nov.. | 30.1.2012 20:48reagovat
avatar

Tento motor bude mít i nová Panda tak pro info....

ratus ratus

Do tzv. Nové Pandy bych ra.. | 30.1.2012 20:53reagovat
avatar

Do tzv. Nové Pandy bych raději volil 1,2 Fire 51kw

Nepřihlášený zWer

8-9 v meste..??..kde sa to.. | 30.1.2012 21:18reagovat
avatar

8-9 v meste..??..kde sa to do toho 9decaka vmesti..??.. OMG.. FIRE sa stale vyraba..??..

hm no neviem ale mam pocit ze automobilovy vyvoj ide skrz vyssie hmotnosti a emisne limity skorej dozadu-podla toho co sa tu pise stare cinquecenta boli radovo lepsie

ratus ratus

Jasně,že se vyrábí. 0,9 je.. | 30.1.2012 22:19reagovat
avatar

Jasně,že se vyrábí. 0,9 je sračka pro eurohujery

Nepřihlášený fil

zase jedna perla od pana v.. | 30.1.2012 22:35reagovat
avatar

zase jedna perla od pana vševěda Mihálika.. v komisi "Engine of the Year" jsou přece tupci, nechápu, že je ještě nenapadlo přizvat pana Mihálika, a rovnou si ho tam i nechat!!! ....nebo si ho navzájem půjčovat s "Car of the Year" a jinýma anketama během roku..

Zobrazit reakce..

ratus ratus

V komisi nejsou tupci. Jen.. | 30.1.2012 22:41reagovat
avatar

V komisi nejsou tupci. Jen zmrdi

Zobrazit reakce..

ratus ratus

Víš co ?? Kup si ho a poto.. | 30.1.2012 22:42reagovat
avatar

Víš co ?? Kup si ho a potom pěj ody na radost :-))))

Nepřihlášený Ano(n)ym

Reakce na: zase jedna perla od pana v.. | 30.1.2012 23:04reagovat
avatar

pan je potrefená husa, nebo jen eurokolaborant?

ratus ratus

Který pán? | 30.1.2012 23:09reagovat
avatar

Který pán?

arnie j

ono je taky otázka, jaké s.. | 30.1.2012 23:24reagovat
avatar

ono je taky otázka, jaké spotřeby by při shodné jízdě dosáhnul jiný motor

ratus ratus

Menší :-) | 30.1.2012 23:29reagovat
avatar

Menší :-)

Nepřihlášený V12

Ja som strasne zvedavy na.. | 31.1.2012 06:40reagovat
avatar

Ja som strasne zvedavy na prve testy Fordov s trojvalcom EcoNoost 1.0 nadopovanym na 120 koni. A este viac som zvedavy na zivotnost toho agregatu. Vo Fieste by som to pochopil, no strcit to do tazkeho Focusu...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený

Reakce na: Ja som strasne zvedavy na.. | 31.1.2012 06:40reagovat
avatar

Oprava - EcoBoost 1.0

Nepřihlášený Michal

Spravne zde bylo nacato te.. | 31.1.2012 08:16reagovat
avatar

Spravne zde bylo nacato tema zivotnost. Pokud bude auto za mene nez 100k tak to dokazu pochopit, ale u aut za 300k, to uz muzou pridavat setrvacnik nebo klicek na natahovani.

Nepřihlášený Medvedik

Aky je vtom pokrok? Maly 1.. | 31.1.2012 14:58reagovat
avatar

Aky je vtom pokrok? Maly 1 a nieco litrovy diesel motor ma este lepsi priebeh krutiaceho momentu v nizkych otackach, rovnaku spotrebu, takze jedina vyhoda je, ze tento jelacnejsi vyrobit, lebo ma o 2 valce menej???

Nepřihlášený Bob

Proč ne? Když může být aut.. | 31.1.2012 23:30reagovat
avatar

Proč ne? Když může být autem roku nějaká neprodávaná elektroblbost, proč by tohle nemohlo být motorem roku?

A bokem - podobný výkon měla má O1 - a ta docela jela ...

Nepřihlášený Bismarck

euroblbci su posr.ti z dow.. | 1.2.2012 07:15reagovat
avatar

euroblbci su posr.ti z downsizingu, lebo si myslia, ze cim mensi motor, tym mensia spotreba. Mozno tak v labakoch :-) ale v realnej situacii asi tazko. Ked ma motor tahat tazku kasnu plnu ludi, musi mat dostatocny vykon a objem, aby dokazal mat slusnu spotrebu a pracovat v optimalnom rezime. A radovy dvojvalec je HALUUUUZ!!!

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Tukan

MMiro se projevuje jako ko.. | 1.2.2012 16:55reagovat
avatar

MMiro se projevuje jako kokot v diskuzním foru a teď tomu nasadil korunu testem, který naprosto postrádá smysl a logiku. Co taky chtít od čoboláckého bezmozka, než že si bude vyrovnávat účty s neoblíbenou značkou.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený tukan

Reakce na: V komisi nejsou tupci. Jen.. | 1.2.2012 16:56reagovat
avatar

problémy s erekcí ? Kup si léky.

Nepřihlášený Ano(n)ym

Reakce na: MMiro se projevuje jako ko.. | 1.2.2012 18:31reagovat
avatar

re: tukan :) yntelygent s italským autíškem?

a pokud je mi známo, ten tvůj "čobol" se fóra neúčastní

Nepřihlášený bflmpsvz

on si asi spletl mmiru a m.. | 1.2.2012 20:00reagovat
avatar

on si asi spletl mmiru a m. mihalika :D ale tak skoro se trefil :D

Nepřihlášený Honza

Nevím, proč takovéto vypráv.. | 2.2.2012 21:57reagovat
avatar

Nevím, proč takovéto vyprávěčky se vydávají za testy. Kde jsou jakékoliv seriozně naměřené hodnoty? Pan Mihálik a jemu podobní by si měli přečíst nějaký ten test ze Světa motorů nebo Automobilu z doby před rokem 1989 aby pochopili co to test vlastně je.

ratus ratus

Seriozně už to změřila lab.. | 3.2.2012 06:43reagovat
avatar

Seriozně už to změřila laboratoř EU :-))) A to je podstatné. Pravda už nikoho nezajímá.

Nepřihlášený Jakub

Reakce na: euroblbci su posr.ti z dow.. | 10.2.2012 12:27reagovat
avatar

člověk, který pro tahání lidí uvádí výkon a objem, absolutně ztrácí na jakékoliv důležitosti. Užij si tahání lidí v maximálních otáčkách ve svém Xlitrovém motoru.... Jardo... Pak se pojď bavit o spotřebě... mimoto, na tomto portále je tu o tom hezký článek... pročti si to, než začneš nadávat na dvouválce. Snad to pochopíš a nebudeš dál ze sebe dělat omezence. Přeji hezký den.

Nepřihlášený Jakub

Rád bych podotknul, že co.. | 13.2.2012 11:18reagovat
avatar

Rád bych podotknul, že co do kultivovanosti a výrazných jízdních projevů, jsou na tom všechny nízkoobjemy dosti žalostně. 1.0T u smartů a jiných, všechno jsou to dost zlobivé potvůrky, ovšem mají koule... Fiat chtěl z mála vymáčknout hodně a to se jinak než vyplněním středních otáček dosáhnout nedá, pokud toto někdo nechápe a stále nedovede pochopit, že dvouválec není hendikep ba naopak, pak se není o čem dále bavit. To že chybí výkonová špička, je pro městcké nebo mimoměstcké vozidlo takový problém, jako použití žlutého hajzpapíru místo bílého..... Pro komfortní a dynamickou jízdu za nízkou spotřebu je výrazný tah ve středu přímo darem z nebes... Za to češi prostě točí..... njn, doby 105 a 120, kdy i 2000otáček bylo málo i na volnoběh (s nadsázkou) a o výkonové špičce nemluvě... Takoví šoféři s takovými názory, ať zůstanou u svých vozů a moderní motory raději nekomentují.... Už vůbec né ty, kde se nachází nějaký způsob přeplňování.

Tak a jsem teď mnohem klidnější :-D ulevilo se mi.

Zobrazit reakce..

vana

Jakub: Uživatel požaduje o.. | 13.2.2012 13:19reagovat
avatar

Jakub: Uživatel požaduje od motoru několik základních parametrů - průběh a maximum výkonu, spotřebu, kultivovanost, reakce na ovládání a také spolehlivost.

EU požaduje pouze normované emise CO2 bez ohledu na skutečnost.

Výrobci se snaží zvaděčit EU a na zákazníka kašlou. Fiat je toho příkladem, udělal nekultivovanou mrchu s vysokou spotřebou, pochybným průběhem výkonu a bídnými reakcemi. V tomto kontextu je dvouválec velký hendikep a o komfortní a dynamické jízdě s ním nemůže být ani řeč.

Nepřihlášený Jakub

Vana: proč o dynamické jíz.. | 14.2.2012 12:28reagovat
avatar

Vana: proč o dynamické jízdě nemůže být ani řeč? právě že jízda s twin airem může být ledajaká, rozhodně ale dokáže být díky plnění dynamická a na své parametry nabídne více zábavy než 1.2TSI ve fábii. Spotřeba se vždy odvíjí od provozních podmínek. A nemám rád jednostranné recenze. V žádném případě nehodlám tento motor vychvalovat, rozhodně ale nehodlám přikyvovat na velmi nelichotivé narážky ke spotřebě, které jsou vždy rozhodující díky prvku mezi sedačkou a volantem.

co se EU týče, netřeba zabíhat do extrémům, ovšem přes všechny negativa které skýtá mu dávám jednu věc za dobře. Nebýt těchto škrtidel, jezdili by jsme zde v mustanzích a brečeli by jsme stejně tak.....

PS: ukažte mi kultivovanější 1.0 motor s obdobnými parametry... Já si rád počkám.

btw. slova komfortní dynamická, kultivovaná, pochybná jsou dost zavádějící. Mít ten motor opravdu alespoň z 50% takové neblahé vlastnosti, jak to od Vás vyzní, bylo by opravdu od věci se nad tím hlouběji zamýšlet.

Zobrazit reakce..

vana

Jakub: tak výrobci se celk.. | 14.2.2012 15:52reagovat
avatar

Jakub: tak výrobci se celkem neostýchají vyrábět traktoroidní motory, příkladem budiž 1,4TDI nebo ještě lépe 1,9TDI PD který je snad etalonem všech rumpálů (ale aspoň trochu jede a kupodivu nežere i když mu dotyčný prvek mezi sedačkou a volantem dává čočku, takže až tak rozhodující taky není.)

Prostě jsou motory apetitem necitlivé na zatížení a jsou motory hodně citlivé. Turbobenzíny patří obecně do druhé skupiny a čím víc je takový motor foukaný, tím hůř - což na 0,9 twinair sedí zřejmě přesně.

ad kultivovanější motor - například Toyota Yaris 1,33i. Má sice o krapet větší objem, ale taky krapet vyšší výkon a není úplně postižen CO2 šílenstvím. Ani nepovažuju objem motoru za nějaký zásadní parametr, to je přežitek z minula. Je na výrobci jaký zvolí objem, kolik válců, turba apod - pro mě je rozhodujíc výsledek - tj výkon,chování spotřeba kultivovanost

ad dynamická jízda - pokud motor nezatahuje vespod a nezatahuje ani ve špici, má prodlevy apod. je taková jízda spíše iritující než kultivovaná a dynamická

redbaron

Reakce na: Rád bych podotknul, že co.. | 29.2.2012 09:07reagovat
avatar

Nevím kolik jste toho najezdil se Škodou 120 ale já celkem dost a ten motor se choval zrovna naprosto stejně jako zmiňovaný dvouválec, žádnou výkonovou špičku neměl, uměl ze sebe vydat jen to málo ve středních otáčkách a za pěti tisícema už jen chcípnul. Proto když pak klasický Čech sednul do čehokoliv jiného, popisoval motor jako "to je čoveče živý jako kráva" :o)))

Nepřihlášený redbaron

no přesně tak to vnímám i.. | 29.2.2012 14:15reagovat
avatar

no přesně tak to vnímám i já :-)

ovšem v twinairu jsem ještě nejel, za to š120 ano a nemusím být až tak při zemi, ale 120 a twinair nemají v charakteristice nic společného, ono stačí kouknout na nějaké naměřené grafy z brz nebo i youtube... Ono to s tím motorem není tak tragické.

vana

Na brzde se meri obvykle p.. | 1.3.2012 08:16reagovat
avatar

Na brzde se meri obvykle prubeh vykonu pri plnem zatizeni. Z grafu nepoznas chovani pri zmene zatizeni, prodlevy apod.

Nepřihlášený gojan

Objem ničím nenahradíš.Mén.. | 18.8.2012 17:10reagovat
avatar

Objem ničím nenahradíš.Méně než 4 válce nelze jednoduše vyvážit. Downsizing přejde jako špatné počasí. Technické nesmysly jako TwinAir nebo Eco

nebo EcoBoost jsou sezonní záležitostí

Nepřihlášený AUTOMECHANIK

Nečtěte to ,nepolemizujte.. | 28.10.2014 17:59reagovat
avatar

Nečtěte to ,nepolemizujte o tom,nezabývejte se s tím.Ztráta času a energie.V šunce není maso,v pivu není chmel a v autu není motor.

Nepřihlášený AUTOMECHANIK

Reakce na: Vana: proč o dynamické jíz.. | 28.10.2014 18:05reagovat
avatar

Motor 1.2 TSI patří mezi nejlepší motory světa,chlapci v Česaně (vývojové centrum motorů v Mladé Boleslavi) trumfli nejenom své kolegy v Německu ale i v Japonsku.Patří jim za to obdiv a uznání.

Nepřihlášený hugo schleiss

Reakce na: Rád bych podotknul, že co.. | 3.3.2015 12:45reagovat
avatar

Přesně tak, já osobně bych šel do jednoválce biturbo! Ale teď vážně, ta spotřeba se měří v laboratorních podmínkách a nemá s praktickou jízdou nic společného. Pomocí turba ten motor vyhoníte do neuvěřitelného výkonu, vyšší plnící tlaky se však samozřejmě podepíší na spotřebě a samozřejmě i na životnosti motoru. takže pokud si kupujete auto na čtyři roky- žádný problém. Problémy začnou až později...

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
b_468_60.gif

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše