Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Fiat 500X 1,6 MultiJet: neboduje jen vzhledem, bez chyb ale není
30.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
500X je šik, má příjemnou kabinu a ani jako předokolka není k zahození. Také je ovšem malý, drahý a vrže.
Přehled kapitol
Zatím až příliš nutí rozhlížet se jinde
Přemýšlel jsem posledních pár dnů, proč bych si měl za svých téměř šest set tisíc korun - ano, vážně je tak drahý - pořídit Fiat 500X, a konkrétně tenhle Fiat 500X. Vizuálně se mi líbí, jak zvenčí, tak zevnitř, palubní deska se vážně povedla. Docela dobře se v něm sedí, vepředu je relativně dost místa, vzadu to je horší, ale „za sebe“ si sednu celkem pohodlně.
Jenže Fiat 500X pro mě, v podstatě jakýkoliv crossover pro mě, by nutně musel mít pohon všech kol. Zprvu jsem měl výhrady k dieselu, protože mám benzínové motory raději, ale diesel není úplně špatný nápad v autě tohoto druhu. Jednak znamená nižší spotřebu a ta se u vyššího auta s větším odporem vzduchu hodí. A jednak má dost výkonu v nižších otáčkách i na to, aby vás táhl do prudšího kopce na jedničku na volnoběh bez redukční převodovky, kterou v takovýchto crossoverech budete nejspíš hledat marně.
Pokud budete přemýšlet nad tím, jestli terénní pětistovku chcete nebo ne, v podstatě půjde o několik věcí. Musí se vám líbit, na to sází především. Nesmí vám vadit, že to je vlastně docela malé auto, zejména od předních opěradel dozadu, a že není zrovna levný. A bude se hodit, pokud budete schopni fungovat s existujícím přístrojovým štítem.
Abych si uměl 500X představit ve své garáži, musela by být silnější, což znamená 140koňový dvoulitrový diesel nebo 1,4 MultiAir o 170 koních a 250 Nm, a musela by mít pohon všech kol, což cenu pošle ještě výše. Také bych musel vzít na projížďku vůz mimo Opening Edition a bez prosklené střechy a vyzkoušet, jestli zmizí ono vrzání z celého interiéru při zkrutu karoserie. A také bych si pohlídal, co ukazují hodiny na displeji.
Za současného stavu se neotáčím k 500X zády, zatím ale svými neduhy nutí podívat se také do nabídky jiných automobilek. A to je při přitažlivém vzhledu 500X docela škoda...
Proč ho chtít: Vzhled je velkým bonusem, a to zvenčí i zevnitř, sedí se tu příjemně a ani v maximálně "asfaltové" verzi se neztratí mimo silnice.
Proč ho nechtít: Absence čtyřkolky limituje schopnosti, motor vážně nemá síly nazbyt a 588 tisíc bez navigace a 4x4 je docela hodně.
Cena
Základní cena auta: 347 900 Kč
Základní cena testované verze: 491 900 Kč
Cena testovaného auta: 588 000 Kč
Technická data
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 3 750 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Kompresní poměr: 16,5:1
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 186 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,7 l
Mimo město: 3,8 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 48 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 248 mm
Šířka: 1 796 mm
Výška: 1 600 mm
Rozvor náprav: 2 570 mm
Světlá výška prázdného/plně obsazeného vozu: 162/135 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 320 kg
Maximální hmotnost přívěsu:
Brzděného: 1 200 kg
Nebrzděného: 600 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 245 l s rezervním kolem, 350 l bez něj
Maximální objem zavazadlového prostoru: 910 l s rezervním kolem, 1000 l bez něj
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 43 minutami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 2 hodinami - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 3 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 5 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva