Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde
6.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Původní americké vozy při vstupu na evropskou půdu obvykle pohořely na celé čáře. Dokáže to Dodge Journey maskovaný za Fiat změnit?
Přehled kapitol
Za tu cenu se nedá odmítnout
Freemont se po uvedení na italský trh stal takovým hitem, že mexická továrna v Toluca nestíhala uspokojovat poptávku a bylo nutné zavést mimořádné směny. V kontextu s kvalitou evropských modelů značky Dodge a vesměs rozšířeným názorem, že Fiat neumí stavět velká auta, zní podobné zprávy docela úsměvně.
Nechci být špatným, ani vůbec žádným prorokem, ale osobně se domnívám, že většinu konkurence by smích velmi rychle přešel, kdyby Italové dokázali v příštích letech ještě trochu zapracovat na kvalitě kabiny, případně zkusili oprášit starší pětiválec 2,4 JTD. Auto schopné vyšvihnout se na špičku mezi MPV i SUV má Fiat v rukou už teď. Vždyť základní Freemont s vynikající výbavou je dlouhodobě zlevněný na 570 tisíc a námi testované verzi za 650 tisíc chyběla jen navigace. Pro srovnání, podobně výkonný a vybavený S-Max Titanium 2,0 TDCi (163 k) je dnes v ceníku za 968 tisíc. Ford má určitě nesrovnatelně lepší a kvalitativně konzistentnější interiér, ale stojí to za těch 300 tisíc navíc? To snad nepotřebuje ani komentář, navíc oproti Freemontu o moc lépe nejezdí.
Slušně vychází také provozní náklady. Ve městě se spotřeba blíží devíti litrům, mimo něj ale míří k sedmičce a to jsou pro vůz stavěný na dlouhé cestování dobré vyhlídky. Auto podobné velikosti nepotřebuji. Být ale v té situaci, a pokud by mě kromě toho někdo dokázal dostatečně přesvědčit, že kvality Freemontu se časem nebudou měnit, šel bych do něj.
Základní cena vozu (2,0 Multijet, 140 k): 569 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (2,0 Multijet, 170 k, Urban): 649 900 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,3 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 78 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 888 mm
Šířka: 1 878 mm
Výška: 1 745 mm
Rozvor náprav: 2 890 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 874 kg
Užitečná hmotnost: 610 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 145-540 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 461 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva