Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde

Původní americké vozy při vstupu na evropskou půdu obvykle pohořely na celé čáře. Dokáže to Dodge Journey maskovaný za Fiat změnit?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde

6.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Původní americké vozy při vstupu na evropskou půdu obvykle pohořely na celé čáře. Dokáže to Dodge Journey maskovaný za Fiat změnit?

Za tu cenu se nedá odmítnout

Freemont se po uvedení na italský trh stal takovým hitem, že mexická továrna v Toluca nestíhala uspokojovat poptávku a bylo nutné zavést mimořádné směny. V kontextu s kvalitou evropských modelů značky Dodge a vesměs rozšířeným názorem, že Fiat neumí stavět velká auta, zní podobné zprávy docela úsměvně.

Nechci být špatným, ani vůbec žádným prorokem, ale osobně se domnívám, že většinu konkurence by smích velmi rychle přešel, kdyby Italové dokázali v příštích letech ještě trochu zapracovat na kvalitě kabiny, případně zkusili oprášit starší pětiválec 2,4 JTD. Auto schopné vyšvihnout se na špičku mezi MPV i SUV má Fiat v rukou už teď. Vždyť základní Freemont s vynikající výbavou je dlouhodobě zlevněný na 570 tisíc a námi testované verzi za 650 tisíc chyběla jen navigace. Pro srovnání, podobně výkonný a vybavený S-Max Titanium 2,0 TDCi (163 k) je dnes v ceníku za 968 tisíc. Ford má určitě nesrovnatelně lepší a kvalitativně konzistentnější interiér, ale stojí to za těch 300 tisíc navíc? To snad nepotřebuje ani komentář, navíc oproti Freemontu o moc lépe nejezdí.

Slušně vychází také provozní náklady. Ve městě se spotřeba blíží devíti litrům, mimo něj ale míří k sedmičce a to jsou pro vůz stavěný na dlouhé cestování dobré vyhlídky. Auto podobné velikosti nepotřebuji. Být ale v té situaci, a pokud by mě kromě toho někdo dokázal dostatečně přesvědčit, že kvality Freemontu se časem nebudou měnit, šel bych do něj.

Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde - 27 - Fiat Freemont 17Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde - 28 - Fiat Freemont 36Test Fiat Freemont 2,0 Multijet: on vás ten smích přejde - 29 - Fiat Freemont 54

Základní cena vozu (2,0 Multijet, 140 k): 569 900 Kč
Cena základního testovaného provedení (2,0 Multijet, 170 k, Urban): 649 900 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 956 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 350 Nm při 1 750-2 500 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 195 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,3 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 78 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 888 mm
Šířka: 1 878 mm
Výška: 1 745 mm
Rozvor náprav: 2 890 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 874 kg
Užitečná hmotnost: 610 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 145-540 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 461 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.