Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Ford Focus kombi 2012 1,6 TDCI: karikatura sebe sama
25.5.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Korejci si ze seznamu konkurentů mohou odškrtnout další známé jméno. S Focusem to šlo snadno, odpravil se sám.
Přehled kapitol
General Failure
Když jsem s novým Focusem urazil první delší cestu, měl jsem sto chutí zavolat na infolinku Fordu a zeptat se, kdo je to generál Failure a co sakra dělá v mém autě. Vůz mi zkrátka přišel jako neuvěřitelná směsice přehmatů. Jenže tady nejde o nějaké chyby konkrétního auta, jsou to vlastnosti daného modelu, který se z mého pohledu jednoznačně ocitl na scestí.
Ano, jsem tentokrát hodně kritický, možná více, než by si auto samo zasloužilo. Jmenovat se Stilo, řeknu: pěkný Fiat, zase tolika jednoznačnými chybami netrpí. Ale ono se jmenuje Ford Focus a to jsou slova, která přes deset let něco vyjadřovala - nejen nějakou „řidičskost”, která může být většině klientely ukradená, ale i jistou kvalitu, promyšlenost, zkrátka celkovou úroveň auta, jenž se roky právem pasovalo mezi špičku třídy.
Právě proto považuji za nutné důrazně říci, že už to nevyjadřuje. Že tohle auto už není radost řídit, to je věc jedna, ale že i v mnoha jiných ohledech zaostává za svými předchůdci, je věc docela jiná. Nerozumím tomu šílenému interiéru, komplikované ovladatelnosti nebo jízdnímu projevu, který nabízí všechno a nic. Zákazníci dosavadního vozu by mohli očekávat něco docela jiného a docela lituji každého, který si novinku bez vyzkoušení koupil s logickým očekáváním, že „auto bude stejné jako dříve, akorát lepší”.
Není stejné jako dříve a už vůbec není lepší. Focus III buď dělal někdo jiný než předchozí generace, nebo jej dělali titíž lidé beroucí do úvahy mnohem více zájmů než dříve. „Globální” klientelu? Minimalizaci výrobních nákladů? Maximální snížení normované spotřeby? Patrně všechno to a ještě mnoho dalšího, prostý zájem udělat „dobrý automobil” šel evidentně stranou. Výsledkem je vývar z Focusu - možná slušné slušné auto, ale rozhodně špatný Focus. Na jeho „nové vlastnosti” si můžete zvyknout, ale to byste si časem zvykli i na kočár tažený koněm. A alespoň já si zvykat nechci, ptám se po tom nejlepším a v tomto autě už nenacházím odpověď.
Všemi zmíněnými ústupky se Focus zkrátka posunul citelně dolů a rezolutně říkám: se špičkou třídy už si nemůže tykat. Chcete obyčejný kompakt, který je přitom radost řídit? Kupte si Kiu Cee'd, ta je dnes tím, čím byl Focus před lety. Současný Ford stejného jména se s ní ve většině ohledů jednoduše nemůže rovnat.
Proč ho chtít?
V jeho celistvosti snad jen proto, že prostě musíte mít Focus a je vám jedno, jaký bude. Jinak se najdou pouze dílčí důvody jako výborný naftový motor nebo skvělé řazení, které zůstávají tím nejlepším, co jde koupit.
Proč ho nechtít?
Protože už to není Focus. Není to ani „řidičské”, ani mimořádně kvalitní auto, kterým býval dříve. Padl kamsi k průměru a cenou to rozhodně nevyvažuje.
Cena
(Uvádíme aktuální cifry, kterým Ford říká „akční”)
Základní cena vozu (Focus 1,6 Ti-VCT 63 kW Trend): 329 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací a karoserií (Focus kombi 1,6 TDCI 70 kW Trend): 439 990 Kč
Cena vozu v testovaném provedení (Focus kombi 1,6 TDCI 70 kW Trend + příplatková výbava): 503 690 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 560 ccm
Největší výkon: 70 kW (95 k) při 3 600 ot./min
Největší točivý moment: 230 Nm při 1 500 - 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,7 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,5 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 556 mm
Šířka: 1 823 mm
Výška: 1 505 mm
Rozvor náprav: 2 648 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 362 kg
Užitečná hmotnost: 538 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 476 l
Maximální zavazadlového prostoru: 1 502 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva