Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota
29.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.
Přehled kapitol
Pohonná jednotka
Když se podíváme do nabídky motorizací Hondy Accord zjistíme, že jediný vznětový agregát pro tento vůz je vznětový čtyřválec i-DTEC o objemu 2,2 l s výkonem 150 koní (110 kW) dostupných v 4000 1/min a točivým momentem 350 N.m, které jsou k dispozici od 2000 1/min.
Výsledkem je i zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 9,8 sekund. Co mě osobně zaujalo je zvukový projev motoru. Na volnoběh samozřejmě „chrochtá” jako každý dieselový motor ale při stálé rychlosti se nepříjemný zvuk promění na zajímavě mechanický. Jako by pod kapotou rotovala malá trysková turbína.
Pocity z jízdy
Samotná jízda pro mě byla překvapením i zážitkem zároveň. Překvapením proto, že ještě žádné auto v této třídě na mě nepůsobilo tak uklidňujícím, vyváženým a nenuceným dojmem. Perfektní pozice za volantem, přehledný a zároveň vzdušný interiér a kvalitní izolace od okolí vytvoří opravdu uklidňující místo k pobytu. Volant i pedály mají příjemný odpor, takže propojení řidiče s vozem je bezproblémové a vůz je dobře čitelný.
Svůj podíl na tom jistě nese nastavení podvozku. Doteď mi vrtá hlavou, jak se japonským inženýrům podařilo tak skvěle vyvážit nastavení, že podvozek dokáže poskytnout komfortní svezení ale zároveň se minimálně naklání v zatáčkách a výborně sedí na silnici. Tedy pokud si jej nepustíte až k úplné hranici možností, to přece jen dá vrtošivými pohyby znát, že komfort tentokrát dostal přednost před jízdními vlastnostmi. Přesto jde o skutečně pozoruhodný a velmi vyvážený kompromis, zkrátka taková komfortní jistota.
Zkouška aktivních bezpečnostních systémů
Asi největším jízdním zážitkem byla zkouška aktivních bezpečnostních prvků. Adaptivní radarový tempomat není v dnešní době ničím neobvyklým. Systém dokáže zpomalit a v případě, že řidič nereaguje, přitáhne bezpečnostním pásem řidiče a následně začne auto brzdit. Ovšem ve spojení se systémem kontroly jízdních pruhů se mi naskytl překvapující až strašidelný zážitek.
Myslím že bude za vše, když řeknu, že po nastavení patřičné vzdálenost od vozu, tempomatu na 130 km/h a kontroly jízdy v pruzích volant po chvilce trochu ztvrdnul. Ale není potřeba se s ním prát, protože ono ztuhnutí znamená, že systém převzal řízení, takže prakticky není potřeba držet volant. Systém se samozřejmě vypne, když nemáte ruce na volantu déle jak 10 sekund, ale po chvilce zkoumání přijdete na to že volant stačí při první signalizaci pouze pohladit a systém dále řídí za vás. Jednoduše bylo opravdu zajímavé koukat na volant, který sám korigoval směr a zároveň udržoval nastavenou rychlost. Zní to jako sci-fi, ale je to realita a navíc bezproblémově fungující. A to se stále bavíme o autě s cenou pod milion korun.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 16:20 - Truck Daškam
- Fiat a vše kolem nich 03.29. 15:38 - M.Z.
- Pneu koutek 03.29. 15:37 - M.Z.
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 03.29. 15:08 - mattonecz
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan