Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

29.6.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Za osm generací ušel model Accord opravdu velký kus cesty. Na současné generaci vozu je to znát víc než kdy před tím. I přes mnoho kvalit ale rozhodně není autem pro každého. Námi testovaný vůz s nejvyšší možnou výbavou a vznětovým motorem o objemu 2,2 l tentokrát ukázal zcela jinou tvář, než jsme od vozů značky Honda zvyklí.

Pohonná jednotka

Když se podíváme do nabídky motorizací Hondy Accord zjistíme, že jediný vznětový agregát pro tento vůz je vznětový čtyřválec i-DTEC o objemu 2,2 l s výkonem 150 koní (110 kW) dostupných v 4000 1/min a točivým momentem 350 N.m, které jsou k dispozici od 2000 1/min.

Výsledkem je i zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost za 9,8 sekund. Co mě osobně zaujalo je zvukový projev motoru. Na volnoběh samozřejmě „chrochtá” jako každý dieselový motor ale při stálé rychlosti se nepříjemný zvuk promění na zajímavě mechanický. Jako by pod kapotou rotovala malá trysková turbína.

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 18 - honda_accord_idtec_test_2009_10Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 19 - honda_accord_idtec_test._2008_13

Pocity z jízdy

Samotná jízda pro mě byla překvapením i zážitkem zároveň. Překvapením proto, že ještě žádné auto v této třídě na mě nepůsobilo tak uklidňujícím, vyváženým a nenuceným dojmem. Perfektní pozice za volantem, přehledný a zároveň vzdušný interiér a kvalitní izolace od okolí vytvoří opravdu uklidňující místo k pobytu. Volant i pedály mají příjemný odpor, takže propojení řidiče s vozem je bezproblémové a vůz je dobře čitelný.

Svůj podíl na tom jistě nese nastavení podvozku. Doteď mi vrtá hlavou, jak se japonským inženýrům podařilo tak skvěle vyvážit nastavení, že podvozek dokáže poskytnout komfortní svezení ale zároveň se minimálně naklání v zatáčkách a výborně sedí na silnici. Tedy pokud si jej nepustíte až k úplné hranici možností, to přece jen dá vrtošivými pohyby znát, že komfort tentokrát dostal přednost před jízdními vlastnostmi. Přesto jde o skutečně pozoruhodný a velmi vyvážený kompromis, zkrátka taková komfortní jistota.

Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 20 - honda_accord_idtec_test_2009_02Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 21 - honda_accord_idtec_test_2009_03Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 22 - honda_accord_idtec_test_2009_04Test Honda Accord 2,2 i-DTEC: komfortní jistota - 23 - honda_accord_idtec_test._2008_20

Zkouška aktivních bezpečnostních systémů

Asi největším jízdním zážitkem byla zkouška aktivních bezpečnostních prvků. Adaptivní radarový tempomat není v dnešní době ničím neobvyklým. Systém dokáže zpomalit a v případě, že řidič nereaguje, přitáhne bezpečnostním pásem řidiče a následně začne auto brzdit. Ovšem ve spojení se systémem kontroly jízdních pruhů se mi naskytl překvapující až strašidelný zážitek.

Myslím že bude za vše, když řeknu, že po nastavení patřičné vzdálenost od vozu, tempomatu na 130 km/h a kontroly jízdy v pruzích volant po chvilce trochu ztvrdnul. Ale není potřeba se s ním prát, protože ono ztuhnutí znamená, že systém převzal řízení, takže prakticky není potřeba držet volant. Systém se samozřejmě vypne, když nemáte ruce na volantu déle jak 10 sekund, ale po chvilce zkoumání přijdete na to že volant stačí při první signalizaci pouze pohladit a systém dále řídí za vás. Jednoduše bylo opravdu zajímavé koukat na volant, který sám korigoval směr a zároveň udržoval nastavenou rychlost. Zní to jako sci-fi, ale je to realita a navíc bezproblémově fungující. A to se stále bavíme o autě s cenou pod milion korun.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše