Test Honda Civic 2012 2,2 i-DTEC: eko komfort

 | 25 příspěvků | 1.6.2012 Pavel Janda
Reagovat

Nepřihlášený ATR

Já se teda za Hondistu pov.. | 1.6.2012 20:08reagovat
avatar

Já se teda za Hondistu považuju a tohle auto bych nebránil ani kdybyste o něm napsali cokoli. To prostě už není Honda. Ekologie? Komfort? Co to má společnýho s tím, co byl Accord Type-R nebo první Type-R, CRX? Auto ať je to jaký chce, Honda to prostě není.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Ruppert

Reakce na: Já se teda za Hondistu pov.. | 1.6.2012 20:20reagovat
avatar

Tak to jsi houby fanatik, správný hondista neřeší, co honda dělá a kupuje to :-))

Jinak test myslím výstižný. Ten interiér je prostě nesmysl a charkter je přesně takový jako zákazníci téhle verze - důchodci. Snad jsem v Civicu 2.2 D neviděl ještě nikoho jiného než staršícho pána.

Nepřihlášený Jan Fencl

To auto je neskutečně hnus.. | 1.6.2012 20:23reagovat
avatar

To auto je neskutečně hnusné, inside out. Ale test poctivý jako vždy.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Embed

Zajímavý čtení, před teste.. | 1.6.2012 20:31reagovat
avatar

Zajímavý čtení, před testem bych řekl, že to auto je na trhu úplně zbytečný. Ale ta spotřeba je zajímavá. A ani v tý červený to nevypadá úplně špatně, i když třeba ty plastový lemy blatníků jsou mimo...

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený AA110

Racionální auto bez duše s.. | 1.6.2012 20:39reagovat
avatar

Racionální auto bez duše s kontroverzním designem, test to vystihuje přesně. Jo a jsem v Honda Clubu.

Nepřihlášený Horac77

Obdivuju schopnost p. Jand.. | 1.6.2012 20:46reagovat
avatar

Obdivuju schopnost p. Jandy takhle dobre popsat prakticky cokoli, obsahove i formou na jedna. Ale to je tak asi to jedine, k cemu je tenhle test dobry. Presne s timhle CIvicem jsem jel u dealera a podle me si to koupi jen lidi co k autu nemaji zadny vztah. A pochybuji, ze takovy vubec ctou nejake testy. Nikdy bych si to nekoupil, nechalo to ve me jedno velke prazdno. Od Hondy cekam neco jineho.

Nepřihlášený Horac77

Reakce na: Zajímavý čtení, před teste.. | 1.6.2012 20:50reagovat
avatar

Ja si to myslim i ted :) Souhlasil bych s tim, ze kdyby to bylo o 100-150 tisic levnejsi, tak je to zajimavy jako hodnota za penize. Ale za tuhle cenu to musi byt neco...Sport, luxus, neco, proste emoce. A neni v tom nic.

Nepřihlášený CR-Z

Test je v pořádku, já se z.. | 1.6.2012 20:57reagovat
avatar

Test je v pořádku, já se za něj nezlobím. Je to vyargumentované správně, to auto je prostě takové a ber nebo nech být.

Nepřihlášený Petr Laierman

Společnost Honda uvedla pře.. | 1.6.2012 23:23reagovat
avatar

Společnost Honda uvedla před několika málo roky na trh koncepčně mírně odlišné pokračování celosvětově úspěšného modelu Civic v jehož designu se tak jako doposud v minulosti nezdráhala zcela nového pojetí auta.

Koneckonců s prvními modely CRV, anebo ještě lépe HRV stanuly tehdy myšlenky konstruktérů až skoro vizionářsky významně daleko vzhledem k tehdejší aktuální produkci ostatních automobilek. Vždyť se tenkrát nikdo ani jen pouhou myšlenkou neopovážil přijít například s návrhem vozu tvarově vycházejícího z kategorie SUV avšak s pohonem pouze jedné nápravy, což se ostatním značkám ukázalo jako komerčně přijatelné až po více jak deseti letech od počátku výroby tohoto automobilu. Přesto se typ HRV ve své době bezpochyby těšil nemalým marketingovým úspěchům a stal se snem mnoha mladých rodin ale i svébytně uvažujících jedinců.

Ke ztvárnění karoserie současného Civicu lze však, beztoho aniž bych zde chtěl nějak více rozvádět polemiku nad estetičností jeho partií, vycházet z výše zmíněné filozofie firmy, jejímž prioritním cílem bylo od samotného založení firmy vyrábět produkty s důrazem na naprostou spolehlivost podepřenou použítím komponentů a dílů nejvyšší materiálové kvality, jenž spolu s bezkonkurenčním dílenským zpracováním přináší již celá desetiletí učebnicový příklad celému spektru automobilového vývoje. V této souvislosti stojí za povšimnutí třeba i zohlednění takových detailů v konstrukci jejich automobilů, jakými jsou k následujícímu servisu vstřícně poskládáné jednotlivé prvky vozu a pohonného ústrojí, s čímž se nelze u žádné jiné značky setkat.

Z mého pohledu se v případě Civicu opětovně jedná o po všech stránkách nadčasově střižený vůz jehož zařazení do výroby by bylo vzhledem k historickému vývoji v plné shodě s názory zakladatele již zesnuvšího pana Soichiro Hondy.

Chci tím vším pouze říci, že nelze z objektivního hlediska posuzovat jakýkoliv produkt jenom z estetického potažmo subjektivně vyhraněného pohledu, třebaže podávaného s nejlepšími úmysly. Notabene sro..

Nepřihlášený hmm

no to jste rekl opravdu mo.. | 2.6.2012 03:30reagovat
avatar

no to jste rekl opravdu moc hezky

Nepřihlášený jarka

Petr Laierman: opravdu jst.. | 2.6.2012 08:37reagovat
avatar

Petr Laierman: opravdu jste to moc pěkně napsal, jen bohužel jestli tento přístup už není tak trochu minulostí. Na mojí hondě by se pár nedomyšleností našlo, i když na druhou stranu musím říct že mechanicky je oproti evropské konkurenci místy opravdu předimenzovaná.

Nepřihlášený Mino

No, jen doufejme, ze ji ta.. | 2.6.2012 12:51reagovat
avatar

No, jen doufejme, ze ji ta kvalita zustane i nadale a nepujde evropskou cestou (usetrit uplne vsude, kde to jde). Osobne jsem fanousek Hondy (byt ted jezdim ve starsim Nissanu), ale uz brzy se snad stanu (a snad spokojenym) majitelem lehce starsiho Accordu.

Nepřihlášený Peet

Výborný, skvěle napsaný te.. | 3.6.2012 09:17reagovat
avatar

Výborný, skvěle napsaný test.

Zmínka o "hodnistech" v úvodu je zcela adekvátní. Donekonečna budou např. obhajovat a okecávat tuhou zadní nápravu v 8g, a jak to skvěle v Hondě vymysleli a naladili atd. Skutečně mám 8g a kopil jsem ji po Focusovi, tak vím, že Ford byl jízdně na libovolném povrchu mnohem ale mnohem lepší.

Ta cena co za to chtějí je téměř nehorázná, ale ta byla už i minulé generace.

Já říkám, že Honda je v Civicu už jen motor...

Nepřihlášený

peter leireman, len to s t.. | 3.6.2012 15:01reagovat
avatar

peter leireman, len to s tým posadnutím hondami nepreháňaj. nie su to žiadne uber-autá, rovnaký spotrebák, ako ostatné. Ako v tom svojom nekritickom pohlade ospravedlnis to, ako tie hondy rýchlo hrdzavejú, s čím mnohé europske automobilky problem nemaju.

Nepřihlášený Re: peter - boli to uber auta...

... Ale tie casy su uz dav.. | 3.6.2012 15:39reagovat
avatar

... Ale tie casy su uz davno prec. Dnesny Civic je predrazena hracka. Tuha zadna naprava, McPherson vpredu - pan Honda sa v hrobe obracia kam sa to "uctovnici" v "lacnom dizjane" podvozku dopracovali. skoda. Jedine auto, ktore momentalne od Hondy dava zmysel je Accord, no a potom nova NSX....;-))

Nepřihlášený radium56

Moje data - mam Civic 8g 2.. | 11.6.2012 19:41reagovat
avatar

Moje data - mam Civic 8g 2,2 D, 2006, 190.000 km. Muj prvni diesel, pred nim jsem mel najeto ca 500.000 km na benzinu a na dynamiku honda-dieselu jsem si zvykal ca 50.000 km - 1,5 roku. Je mi 48, jezdim velmi, velmi svizne. Predminuly vikend jsem si byl vyzkouset novy 9G, v dieselu, 2000 km na tachu. Protahl jsem ho 2 hodiny na trasach, ktere jezdim 20 let, 120 km. Novy motor je fantasticky, velice rychle vytaci nahoru, tahne do 4.5-5 tisic, omezovac nastupuje pozdeji nez u 8G. Kratke razeni, velice presne. Maly rejd volantu = big fun! Civic 8G je na nasich silnicich velmi tvrdy. U 9G jsem citil na podvozku velmi zretelny upgrade. Karoserie je tuha, tlumeni uz uplne nekde jinde nebal bych se na nej uz ted dat 18ky disky. Nevim, jak byl zajety model, ktery jste testoval vy, ale nad tim, co pisete o motoru v odstavci "DieTEC", jenom kroutim hlavou. Tak, jak to popisujete, to vypada, ze ten motor vubec neznate a za dobu testu jste ani nemel moznost poznat jeho charakteristiku. Ten motor je vyjimecny, je to diesel od HONDY, ale kdo ho tady zna? Podle meho prodejce se 8G Civic prodaval v 90-95% jako benzin 1.8, coz je smutne. Je tu vubec jeste nekdo, kdo s tim motorem kdy jel?

I me vadi nektere veci - software palubniho pocitace je opravdu zmrseny, Honda za to schytala velky negativni feedback, novy firmware je prislibeny a bude upgradovan, ale o tom vy nepisete. Takze uvidime. Uplift designu je dost radikalni, a podle reakci vetsiny i sporny, nelibi se, ale mozna ukaze cas - na druhou stranu ma dramaticky zredukovany aerodynamicky hluk, pri dvojnasobku obvykle rychlosti v testovacim useku :-) jsem nic, ale vubec nic neslysel. Ze by vysledek vyladeneho aerodynamickeho odporu, jehoz soucasti je ten zadni svetla-spojler, ktery vy nemuzete skousnout? Tak co ho trochu namaslit? :-)

http://www.honda.co.uk/cars/btcc/competition/

Sterac na patych dverich, ktery si pry vynutili zakaznici (?) taky nemusim, funkcnost sporna a designu to nepomuze, ten bych sundal. Nejsem zadny ortodox..

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Saša

K textu pár připomínek: 1.. | 18.7.2012 19:26reagovat
avatar

K textu pár připomínek:

1) Ovládání palubního počítače je opravdu na nic, ale jinak je veškeré ovládání poměrně praktické a celý kokpit působí moderně. Kdo má rád německé hrany, toho asi nenadchne, ale těm ostatním by se měl líbit.

2) Seděli jsme s manželkou v několika konkurenčních kompaktech (včetně tolik vychvalované i30) a nikde jinde jsme se necítili líp (a to manželka rozhodně není fanouškem Hondy, spíš naopak). Stačí se posadit, sevřít, volant, řadičku, nastartovat a zkusit si zařadit. Troufám si tvrdit, že Hyundai nenabídne lepší zážitek.

3) Většina recenzentů i já po krátké zkušební jízdě jsem toho názoru, že tentokrát by podvozek snesl větší výkon než nabízí motory. Článek ale vyznívá opačně. Zvláštní.

4) Chybí mi v článku zmínka o praktičnosti Civicu. Z kompaktů má největší kufr a jako jediný (pokud se nepletu), nabízí sklápění zadních sedadel. Takhle skloubenou praktičnost se sportovním kompaktním kabátem žádný z konkurentů nenabízí.

5) Proč jsou Hondaři ortodoxní a mají potřebu bránit svoji značku? Obávám se, že je to proto, že drtivá většina motoristických novinářů filozofii Hondy nechápe. Hondy vždy byly především auta pro řidiče, chtěly být "fun to drive". V dnešní době nesmyslných eurolimitů to jde velice obtížně, ale ještě pořád je to Honda, kdo nabízí točivé atmosférické motory (byť ty nejzážitkovější s rozvodem DOHC pomalu nenávratně mizí), kdo dává řidiči alespoň jakous-takous zpětnou vazbu, kdo láká k řízení a řazení a kdo staví auta s charakterem (a nikoli taková, kde máte pocit "gumovosti" už chvíle, kde chytnete řadící páku).

Ano, nový Civic rozhodně není dokonalý, ale z pohledu řidiče mi trochu vadí jenom o něco vyšší posaz (daň za praktické umístění nádrže) a absence klasické hondí špičky ve výkonu motoru (tu bohužel dnes nenabízí nikdo). Praktičnost je špičková (byť na zadních sedalech to pro dlouhány není), chování podvozku vytříbené, jízda tichá, kultivovaná a úsporná. Opravdu je to za ty peníze málo?

Nepřihlášený Petr

Hubleův teleskop mně fakt.. | 6.9.2012 22:16reagovat
avatar

Hubleův teleskop mně fakt pobavil, stejně jako Rachmaninov. Opravdu jsem se od srdce smál :-)

Jinak mám dojem, že recenze vyznívá zbytečně negativně. Proč se třeba nezmíní nedostižných 476litrů v kufru? Unikátní systém vyklápění zadních sedáků?

Ano, vyrůstal jsem na ZX Spectru. A možná i proto se schyluje k tomu, že si Civica, po nekonečném vybírání a přemýšlení na konkurenčními auty objednám.

Nepřihlášený Jan Rajce

Po dvou měsících čtení člán.. | 7.9.2012 09:46reagovat
avatar

Po dvou měsících čtení článků, objíždění autosalonů i bazarů, jsem se rozhodl pro Civica, 1,8i. NELITUJU, souhlasim, že i Honda se změnila, co se týče Civicu - vždycky to pro mě byl takovej civilní sporťák nabízející spousty zábavy, ale i dopravení malé rodinky z bodu A do bodu B. Tim však Civic zůstal, motor už neni tak syrovo-surovej, ale furt je neskutečně pružnej (ano můžete řadit šestku u 60km/h, ale taky s ní můžete počkat na 180 :) ) a NEKECÁM na trase 200km ( z toho cca 50km po městě) jsem měl spotřebu 5,7l bez zapnutýho ECON módu a mimo město jsem pod 100km/h fakt nešel ;) -podvozek super (zkuste vlítnout do zatáčky s nějakym škodovkářem za zadkem a už ho nikdy neuvidíte :) ) -aerodynamika by mohla školit rádoby ekology jezdící s Priusem -super převodovka - všechno jak po másle, aneb krátce rychle a přesně - na design budou zase všichni chvíli nadávat a za pár let to bude jediný auto střední třídy, který bude moct stát vedle nový káry a pořád se bude líbit -a cena?Přijde Vám hodně zaplatit 421tis za 140 úsporných kobyl , 17ky na Bridgestonech, 16ky liťáky se zimním obutím, metalízu, velmi velmi slušný kufr, parkovací kameru, dvouzónovou klima, tempomat, stop-start systém, asist.rozjezd do kopce, velice slušné audio, nádherné a funkční hliníkové pedály a vůbec celkově jedinečný design ve všech ohledech, 3roky Honda Assistance (přijedou kdekoliv v Evropě i když Vám třeba dojde benzin) atd. atd. ...ano koupil jsem jí v letní slevě a při výprodeji skladu, ale zkuste tuhle cenu s touhle výbavou požadovat KDEKOLIV jinde a věřte, že se Vám vysmějou stejně jako mně (Škoda, Kia, Hyundai - všude neochotně kroutili hlavou se slovy "tak když Vám tohle nabízí Honda, tak tam přeci jděte"...šel jsem a teď se směju). Co se týče chyb - palubní počítač je opravdu na pos*aní. Doufam, že půjde nějak upgradovat i dodatečně, protože každou informaci se proklikávat dvě minuty a pak zase zpátky na původní - PROČ? Výhled z vozu při parkování - no asi si zvyknu a asi je to problém všech novejch aut, ale o..

Nepřihlášený V-tec

Vidím, že není hondista ja.. | 5.12.2012 18:53reagovat
avatar

Vidím, že není hondista jako hondista. Je rok 2012 a doba placatých a nízkých aut co jim řval motor je pryč! A tvrdit, že tenhle Civic už není Honda, jen proto, že už je jihého zaměření než placaté, malé a sportovní CRX je mimo mísu!!! Je to pořád Honda se vším všudy co k ní patří a co znalí od ní očekávají a jsem rád za to že existuje ještě někdo,kdo se odlišuje od všech ostatních, byt i v některych případech za určitou dan. Ale pořád je to ta spolehlivá, extravagantní a zábavná Honda se kterou se těšíte na každou další jízdu, se kterou budete vyčnívat z davu jak na silnici tak na parkovišti v záplavě nudných koncernových "supervozů" ! THE POWER OF DREAMS ps. s posledními třemi příspěvky se ztotožnuju a nemyslím si, že je test zrovna vůči autu jako takovému objektivní, auto to není dokonalé, jako ostatně žádné, ale takhle ho zhazovat si myslím nezaslouží! A co se motoru 2.2 týče, sice jsem ho řídil jen pár km, ale projevoval se naprosto dokonale a to co autor píše je zcela mimo, příjde mi jako by řídil zcela jiné auto! At si auto vyzkouší každý raději sám,pr těmhle rádoby redakčním testum se nedá věřit!

Nepřihlášený hondík

Vyzkoušel jsem a souhlasím.. | 2.1.2013 01:21reagovat
avatar

Vyzkoušel jsem a souhlasím s V-tekem(vlastně i-dtekem).

Nepřihlášený Petr

Reakce na: To auto je neskutečně hnus.. | 22.1.2013 21:27reagovat
avatar

nezavid, hupsni do sve fabie a at uz te tu nevidim.

Nepřihlášený Invert

Tak takový hnus se málokom.. | 6.5.2013 21:14reagovat
avatar

Tak takový hnus se málokomu podaří... Tohle opravdu vypadá jak "ýtý", chová se to tak a jede to asi jako moje zahradní sekačka AL-KO bez pojezdu. Když jsou u toho vytahování se superživými motory, proč je stále nedělají? Ale copak, copak?? Emise?? ÁÁÁ... Už na to kápli, že dělat silné a úsporné motory není lehké, zvlášť ne pro Japonce, kteří jsou technologicky 200 let za námi, to opravdu není to pravé...

Nepřihlášený Lad

Reakce na: Moje data - mam Civic 8g 2.. | 21.9.2014 15:44reagovat
avatar

Velký souhlas s Vámi, mistr Janda tady vynáší do nebes takovým způsobem úplně průměrná auta, např. i30 nebo později Rapida, že po přečtení jeho recenzí bych nejraději co nejrychleji vyrazil a ihned je zakoupil. Fakt to vytváří dojem, že za ně kope 1.ligu a ostatní mu to baští s otevřenou pusou a opěvují ho, co je za profíka:-). Není nad vlastní projetí jednotlivých vozů a vytvoření si vlastního názoru!!!

Nepřihlášený VLADISLAV

Tak po třech letech jsem s.. | 21.10.2015 20:34reagovat
avatar

Tak po třech letech jsem si přečetl tento nebetyčný blábol. Ten chlap co psal tuto recenzi už doufám nepíše další recenze. Vše je jinak. Podle mě mu to auto ani nepujčili k testu. Fakt zoufalec.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif

Autobazar

zobrazit vše