Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic 2015 1,8 i-VTEC Sport: co změnil facelift?
16.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Hatchback Hondy prošel faceliftem, jež ho vzhledově přiostřil, nezbavil jej ale překvapivých nedostatků. Jízdně je ovšem stále skvělý.
Přehled kapitol
Jízdně patří ke špičce A atmosférický motor má svá kouzla
Co se „od minula“ také nezměnilo, je jízdní projev. Osmá generace s ním byla až překvapivě na štíru, naopak generace devátá je vynikající, a to přesto, že využívá zastaralé torzní příčky na zadní nápravě. S přechodem na „devítku“ je karoserie výrazně tužší a to se projevuje zejména v zatáčkách s hrbolatým povrchem, kde tohle auto neztrácí jistotu ani v rychlostech, při kterých vaše pozadí mermomocí chce cestovat, kam mu káže odstředivá síla.
Tohle auto zatáčky zkrátka miluje vás je donutí milovat též. Mechanické přilnavosti tu je spousta a o co méně informací poskytuje volant, ochromený elektrickým a na můj vkus trochu moc horlivým posilovačem řízení, o to více dat k vám proudí zespoda. Při jízdě pod plynem cítíte, co dělají přední kola, jak se pak zakousnou do asfaltu a auto utáhne stopu, když plynu uberete. Podvozek spolu s pneumatikami drží auto na silnici velmi přesvědčivě a pokud se Civicem neprovádíte skutečné psí kusy, stabilizace vůbec nepřijde ke slovu.
Ovšem, na palubě přítomná je jako poslední záchranná síť, ale v 90 % ostré jízdy může nechat nohy na stole, protože nemá co na práci. Tak dobrá je mechanika, která pod vámi pracuje. A to, připomínám, nesedíme v ničem jako Type S či dokonce Type R, onen paket Sport tu skutečně znamená zejména černá kola, lesklý lak pokusu o difuzor vzadu a voštinové mřížky předního nárazníku.
Benzínová osmnáctistovka k tomuto vozu také krásně sedí. V nízkých otáčkách sice postrádá výkon řekněme přeplňované šestnáctistovky, ale to není úplně nevýhoda. Tenhle motor totiž nevznikl proto, aby se válel u 1 500 otáček. Vznikl proto, aby se při běžné jízdě pohyboval někde pod prostředkem spektra, kde je stále relativně tichý, ale má už dost výkonu na to, aby auto slušně rozpohyboval. A zejména vznikl proto, abyste ho mohli chytit pořádně pod krkem a prohnat ručku otáčkoměru až k červenému poli. Právě tak totiž ukáže, co skutečně umí a právě takový provoz se mu líbí nejvíce.
Když tu sedíte sami a můžete se do sytosti projet, má 142 koní tohoto motoru relativně lehkou práci, ke dvoustovce se dostat není problém. Je-li auto obsazené třemi lidmi a nějakou tou bagáží, už to taková sláva není. Pořád jede dostatečně, ale přidané zatížení na dynamice nutně poznáte.
Čeho si do sytosti užijete, chcete-li jet rychle, je řazení. Pracovat s řadicí pákou je nicméně skutečná radost, rychlosti krásně zapadají; mohl bych zde zkopírovat to, co napsal kolega před třemi lety, protože převodovka je stále brilantní. Její zpřevodování už je na tom trochu hůř - rozhodně není z nejkratších a Civicu tak na dynamice ubírá. Převodové poměry se s faceliftem určitě neměnily, takže dvojka stačí někam k 95 km/h, trojka ke 140 km/h, čtyřka ke 175 km/h - to je prostě zbytečně moc.
Zároveň, ať trendy a ekoaktivisti říkají cokoliv, tento atmosférický a na danou třídu relativně velký motor umí jezdit s nízkou spotřebou, a to skutečně, ne jen na papíře. Normovaná spotřeba samozřejmě je nedosažitelnou hodnotou, nejste-li v eko-rallye velmi zběhlí. Už dost svižná jízda po silnici I. třídy s táhlými, ale i utaženými zatáčkami bude znamenat spotřebu v okolí 7,5 - 8 litru na sto a když ke stovce takto ujetých kilometrů přidáte další stovku na dálnici rychlostí okolo limitu, uvidíte třeba 7,2 litru. Máte-li lehkou nohu, hodnoty pod sedm jsou reálné.
Co nicméně spotřebu snížit dle mého nedovede, je eko-mód, který se aktivuje velkým zeleným tlačítkem na palubní desce. Tenhle program přežil facelift beze změn, takže z motoru udělá takového letargika, že budete plyn drtit, jen aby auto vůbec jelo. A tak se dostanete na spotřebu vyšší, než když zůstanete ve standardním módu.
Při couvání potěší parkovací kamera. Člověk by tedy čekal i senzory, ty tu však nejsou - Civic je nabízí až od vyšších výbavových provedení. Příjemný může také být pasivní hlídač jízdních pruhů. Na dálnici je to dobrý pomocník a chytá se i na okreskách, kde ovšem bývá spíše otravný, nejste-li zvyklí jezdit zatáčky podle čar na silnici. Vypnutí je ale velmi snadné.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 3 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 4 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 5 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 6 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 18:32 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22