Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.

Jízda

Jednou ze specialit Hondy byly vždy podvozky malých aut. Platí to i v tomto případě. Na první pohled by se zdálo, že sedan má ve srovnání s hatchbackem jednu velkou výhodu. Vzadu má dvojité lichoběžníkové závěsy, což je obvykle řešení významně přispívající ke kvalitám podvozku. Ty však nejsou dány jen konstrukcí zavěšení kol, ale také charakteristikou pružin a tlumičů. Již jsem se zmínil, že si sedan nehraje na žádného sportovce a u podvozku to platí obzvlášť. Hlavní slovo má komfort. Díky tomu vůz skvěle funguje na českých rozbitých silnicích a přes hrboly a díry se za mírného pohupování jen plavně přenáší. To však neznamená, že vás v první zatáčce zradí. Naopak. Náklony karoserie jsou sice více než citelné, přesto stopu drží statečně a až po značné chvíli přechází do nedotáčivého smyku.

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže - 20 - Test_Honda_Civic_sedan_4D_02

Samostatnou kapitolou je chování na limitu. Ten je posazený hodně vysoko a dost pochybuji, že se k němu běžný majitel Civicu sedan dostane. Podvozek vám odpustí opravdu velmi necitelné zacházení. Dokonce si můžete dovolit, s ohledem na adhezní podmínky, silné brzdění uprostřed zatáčky, auto jen „zaklekne“ na vnější přední kolo a začne se hrnout ze zatáčky ven. Jen výjimečně se potkáte s přetáčivým chováním a ve všech případech je velmi čitelné a není problém ho podchytit mírným kontra volantem. Drobný nedostatek spatřuji v tom, že stabilizační systém VSA si koupíte jen v kombinaci a automatem, přesto ho s ohledem na charakter auta nepovažuji za nezbytný. To systém omezující prokluz kol by se velmi hodil. Celkově bych řekl, že jízdní vlastnosti byly významně ovlivněny použitými pneumatikami o rozměru 205/55 R16. Z hlediska komfortu bylo vše v pořádku, z hlediska jízdních limitů představovaly citelné omezení.

Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže - 21 - Test_Honda_Civic_sedan_4D_11

Jedním z mnoha kladů sedanu jsou jeho výborné brzdy. Můžete je mučit opakovaným razantním brzděním při sjíždění zatáčkovité trati, přesto drží a drží. Jedinou nevýhodou je nervózní chování auta při intenzivním brzdění. Příď se citelně ponoří a záď naopak zamíří vzhůru. Toho lze samozřejmě využít před zatáčkou, kdy si lze záď poslat do zatáčky a tím přispět k lepšímu vykroužení oblouku, za normálních okolností to ale příjemné není. Zapomenout nelze ani na dobré řízení. Ani zde nelze očekávat nějakou komunikativnost, ale k pozitivnímu dojmu přispívá dobré nastavení účinnosti posilovače a celková přesnost.

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše