Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Civic sedan: UFO s kufrem? Kdeže
15.12.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Řekne-li se Civic, mnohým se vybaví ono UFO, které nezřídka potkáváme na našich cestách. Byla by však chyba zapomínat na variantu sedan, protože ta sice nese stejné jméno, ovšem její naturel a vlastnosti jsou úplně jiné. Máme před sebou klasický vůz a to nejen svým vzhledem, ale především charaktrem.
Design
Postavíte-li vedle sebe Civic sedan a hatchback, na první pohled je zřejmé, že to jsou sourozenci. Na ten druhý už je to jinak. Sedan není jen hatchback s kufrem, jsou mezi nimi vcelku zásadní rozdíly a seznam společných prvků je možná kratší než těch odlišných. Sedan si zachoval příď hatchbacku s velmi skloněným čelním sklem, které plynule navazuje na kapotu, má však jinak tvarované světlomety a klasickou masku s velkým logem Hondy uprostřed.
Celé přídi dominují geometrické tvary a sedan při čelním pohledu působí poněkud hranatě. Pokud se na sedan podíváte z boku, jistě si povšimnete na nižší střední třídu zajímavě velkého rozvoru. Ten je totiž o celých 8 cm větší než u hatchbacku a sedan směle konkuruje o třídu většímu Accordu. Na kabinu navazuje krátká, konzervativně řešená záď s rozměrnými světlomety. Celkově lze vnější design hodnotit jako směsici konzervativních linií s prvky, které se nemusí líbit každému. Rozhodně nejde o nenápadné auto a jeho vzácný výskyt v provozu ho naopak ještě zviditelňuje.
Na palubě
Pokud lze o exteriéru s přivřením obou očí prohlásit, že je laděn na konzervativní notu, v interiéru je to jinak. Jeho dominantou je rozměrná palubní deska z šedo-šedého plastu, která rozhodně nepotěší oko estéta. Před řidičem jsou nad sebou umístěny dvě kapličky, ta spodní obsahuje analogový otáčkoměr, základní kontrolky a display palubního počítače, nahoře je digitálně zobrazována aktuální rychlost, teplota chladicí kapaliny a množství paliva v nádrži. Na středové konzoli najdeme ovládání automatické klimatizace a panel autorádia, které bohužel postrádalo RDS. Pochvalu zaslouží multifunkční volant převzatý s hatchbacku, který má věnec obšitý perforovanou kůží. Mezi předními sedadly je velká uzavíratelná schránka s vyklápěcími držáky nápojů.
Jak už bylo zmíněno výše, sedan se chlubí dlouhým rozvorem a na palubě je to znát. S ohledem na třídu, kam Civic patří, mají všichni cestující více než dostatek prostoru v podélném směru. Napříč už to velká sláva není, ale čtyři průměrně urostlí dospělí se pohodlně vejdou. Řidič i spolujezdec si mohou užívat velmi pohodlných sedadel s výrazným bočním vedením, ve kterých není problém absolvovat delší cesty.
Co platí o interiéru, nelze bohužel říci o prostoru pro zavazadla. Objem zavazadlového prostoru je 0,375 m3 a jeho využitelnost je poněkud omezena malým nakládacím prostorem. V tomto ohledu je na tom hatchback výrazně lépe, který navíc těží z důmyslně skládacích zadních sedáků. Sedan má naštěstí alespoň tu vymoženost, že opěradla zadních sedadel lze sklopit páčkami přímo z kufru. Evropanovi nezvyklému na japonské vozy bude vadit, že nelze otevřít víko kufru pomocí dálkového ovládání, musíte použít buď klíč nebo páčku umístěnou vedle sedadla řidiče.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch