Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Honda Jazz 1,4i: ďáblík nejen do města
11.2.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Je Honda Jazz nákupní taška, nebo malé MPV? Tak trochu obojí a vlastně ještě mnohem více. Jedete nakupovat? Vezměte Jazz. Vyrážíte s rodinou za město? Vezměte Jazz. Chcete si užít agilní jízdy? Vezměte Jazz. Je s takovou vším a nebo vlastně ničím? Zjistili jsme to za vás.
Přehled kapitol
Občas někde zaslechnu jak jsou kompaktní vozidla nepraktická, pomalá a nepohodlná. Bohužel, v mnoha případech nezbývá než souhlasit, v případě Hondy Jazz to ale určitě neplatí. Praktické využití z ní přímo čiší, pokud chcete dokáže být i rychlá a za nekomfortní ji určitě označit nelze.
Je to jen první dojem, nebo Honda Jazz hraje prim ve svém segmentu? To a mnohem více zjistíte z našeho testu Jazzu s motorem 1,4i pod kapotou.
Japonský sympaťák
Jazz je na první pohled srdcovka a ve stejný moment je také jasné, že útočí na city něžného pohlaví, i když svým využitím má daleko k pouhé nákupní tašce na kolech. Jazz jste si prostě buď na první pohled zamilovali jako roztomilé autíčko, nebo vás absolutně neoslovil. Pokud jste muž, je to v pořádku, pokud jste žena, budete spíše výjimkou.
Pro mě osobně vůz oplývá líbivým vzhledem, moderní křivky se nesou celou karoserií a svým designem a snad jen trochu fádnější záď dává připomenout, že jde o faceliftovaný model, mající kořeny ještě v dobách, kdy Honda neznamalo UFO.
Jediný nelíbý prvek jsem zaznamenal na předních světlech. Světlomety mají na svém vrchu výraznou bouli, která kazí ostré rysy a připomíná jakousi hmyzí mutaci. Naopak pozitivně překvapivým prvkem jsou zadní svítilny, které tvoří čtvercové LE diody. Zajímavý prvek u malého a levného auta - pokud mě paměť neklame, i nový Accord ještě stále využívá standardních žárovek.
Prostorná jednoduchost
Ať už budete design vzhled Jazzu hodnotit jakkoli, na první pohled je to zkrátka prcek. Tento názor mě však opustil ihned po usednuti za volant. Když se dívám kolem sebe po interiéru napadají mě různé superlativy o černých dírách a nebo černé magii. Do dnešního dne mi stále nejde do hlavy jak inženýři z Hondy dokázali do, na pohled tak malého auta nasoukat toliko vzdušný a variabilní interiér. A vzdušností to pouze začíná, ale k tomu se ještě dostaneme.
Přístrojová deska je pěkně sladěna s okolím a celkově se nese v duchu oblin, kterými oplývá zevnějšek. Ať už se jedná o kapličku s ukazateli rychlosti a otáček, ovládání překvapivě výkonného stereosystému nebo můj oblíbený - kulatý LCD displej klimatizace s ukazatelem teploty, vše dokulata ladí s okolím.
Další kladnou vlastností je počet odkládacích a úložných přihrádek kolem řidiče a spolujezdce. Určitě si, stejně jako já, zamilujete dvě podélné přihrádky vedle ruční brzdy, které jsou jako stvořené pro mobilní telefon. Volant je vyveden z měkčeného plastu a najdete na něm regulaci hlasitosti a ovládáni technických informací interního systému vozu. Nastavitelný je, stejně jako v nedávno testované Hondě Civic, ve dvou osách.
Sedadlo řidiče je možné zvednout snad o 10 cm, rozhodně to je zatím nejvíce co jsem kdy u auta zažil. Ačkoliv se sedadla na první pohled nezdají moc tvarovaná, dokáží poskytnout relativně dobré boční vedení.
Opravdové prostorové triky gradují na zadních sedadlech. Byl jsem doslova v šoku když jsem si zkusil sednout za místo řidiče. Otevřeně prohlašuji, že vpředu jsem s pohodlností nešetřil, takže nechápu jak je možné že po usednuti na zadní sedadlo, mi s mojí výškou cca 190 cm zbývaly mezi koleny a opěradlem řidiče dobré 4 cm. O hojném prostoru nad hlavou ani nemluvě, mexické sombrero by asi neprošlo ale jsem si jist, že s klasickým kloboukem byste se v klidu vešli. A díky široce se otevírajícím dveřím lze i snadno vystoupit.
Tak dobrá, prostorný interiér bychom měli, logicky by měl tedy strádat zavazadlový prostor. Jeden velký omyl. Vezmeme li v úvahu jednoduše složitelné sedačky Magic Seats, které jsou schopné v řádu sekund vytvořit rovnou podlahu, dal by se Jazz považovat za malého stěhováčka. Ale není to jen o výklopných sedadlech, protože zavazadlový prostor sám o sobě dokáže pojmout 337 litrů nákladu. S rovnými sedadly se prostor zvětší na úctyhodných 883 litrů.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
18.3.2024 - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
18.3.2024 - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
18.3.2024 - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
18.3.2024 - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 00:05 - abgx1
- Pneu koutek 04.17. 23:53 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- BMW Divize 04.17. 21:57 - jerry
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.17. 15:24 - mattonecz
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB