Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

29.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.

Asi jsem neodolal kouzlu „Hjondé”

Je mi líto, pokud jsem dosud zmíněným ztratil ve vašich očích punc kritika, ale nebudu kopat do dobrého auta jenom proto, že si myslíte, že je to tak správné. Ostatně předsudky a klišé jsou v podstatě tím jediným, s čím se i30 bude muset ještě pořádně poprat.

I když mnozí z vás už dávno poznali, že korejská auta nezasluhují automatické odsouzení, mnozí jiní to zatím poznat nestačili a na Hyundai koukají skrz prsty. Několik lidí se mně pohrdavě zeptalo: „To jezdíte s Hyundai?” Normálně říkám: „Není to mé auto,” v tomto případě jsem obvykle odvětil: „Ano, je to totiž nejlepší kompakt.”

Nemám důvod se za takové auto stydět, z mého pohledu jako „balíček” překonává i Golf nebo Focus a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní z nejistoty, zda sedmá generace Golfu i30 překoná. Toto Hyundai není dokonalé, při hledání záporů bych ale musel jít po vyložených prkotinách, aby mu bylo co vyčíst - třeba nesynchronizovanou zpátečku nebo jednoduché xenony, což jejich fungování zejména v souvislosti s tím, že jsou adaptivní, dosti omezuje.

To hlavní je ale na tomto autě skutečně vymakané a výsledek nakonec neztrácí ani v nabídce nejrůznějších „blbinek”, které osobně až tak neocením. Třeba parkovací kamera, která je za jízdy krytá proti zašpinění, je další docela chytré řešení, jakkoli trpět zvukový projev jejího neustálého vysouvání není zrovna příjemné. Z techniky by se snad hodily jen silnější motory, i když by zaujaly jen pár procent auditoria. Předpokládám však, že i30 dříve nebo později dostane nový 1,6 T-GDI alespoň se 180 koňmi a i tento problém do značné míry zmizí.

Asi jsem podlehl kouzlu Hyundai, ne však po 357. shlédnutí televizní reklamy, ale po prvním svezení. A ani mě to nemrzí, je dobré poznat zase jednou auto, které je o mnoho dál než předchozí generace a čiší z něj něco jiného než snižování nákladů. Jaký paradox u korejské značky.

Omlouvám se, že jsem předem tento test zbavil obvyklé „zápletky” stojící na otázce, zda je testované auto dobré auto, nebo nikoli. Alespoň dodatečně nabízím zápletku jinou: podařilo se mi přesvědčit vás, že i30 stojí minimálně za návštěvu nejbližšího dealera Hyundai? Více totiž tohle auto ode mě nepotřebuje, svými kvalitami už si vaši přízeň získá samo.

Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 42 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 01Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 43 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 30Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré - 44 - Test Hyundai i30 2012 16 CRDi 43

Proč ho chtít?

Je to jeden z nejlepších kompaktů, který exceluje zejména kvalitou jízdy po typických českých cestách. Na konkurenci neztrácí prakticky v žádném významném ohledu.

Proč ho nechtít?

Snad jedině tehdy, pokud máte v kompaktu rádi silnější motor, něco takového do i30 v tuto chvíli nedostanete.

Cena

Základní cena vozu (i30 1,4i CVVT Entry): 289 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (i30 1,6 CRDi 94 kW Trikolor): 415 900 Kč
Cena testovaného provedení (i30 1,6 CRDi 94 kW Trikolor Premium + příplatková výbava): 563 800 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 582 ccm
Největší výkon: 94 kW (128 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 900 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 197 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,9 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 365 - 1 495 kg
Užitečná hmotnost: 555 - 425 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 378 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 316 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.