Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Hyundai i30 2012 1,6 CRDi: neuvěřitelně dobré
29.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.
Přehled kapitol
- Úvod, Recyklovaná kráska, Pečlivě vyladěný interiér
- Kvalita ani prostor uvnitř nestrádají, Nejlepší diesel za jízdy neoslní
- U „pumpy” potěší, a to pořádně, Uživatelsky nadmíru přívětivý
- Podvozek z říše fantazie, Neobyčejně kvalitní projev
- Závěr, Proč ano/Proč ne, Cena, Technické parametry
- Kompletní fotogalerie
Asi jsem neodolal kouzlu „Hjondé”
Je mi líto, pokud jsem dosud zmíněným ztratil ve vašich očích punc kritika, ale nebudu kopat do dobrého auta jenom proto, že si myslíte, že je to tak správné. Ostatně předsudky a klišé jsou v podstatě tím jediným, s čím se i30 bude muset ještě pořádně poprat.
I když mnozí z vás už dávno poznali, že korejská auta nezasluhují automatické odsouzení, mnozí jiní to zatím poznat nestačili a na Hyundai koukají skrz prsty. Několik lidí se mně pohrdavě zeptalo: „To jezdíte s Hyundai?” Normálně říkám: „Není to mé auto,” v tomto případě jsem obvykle odvětil: „Ano, je to totiž nejlepší kompakt.”
Nemám důvod se za takové auto stydět, z mého pohledu jako „balíček” překonává i Golf nebo Focus a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní z nejistoty, zda sedmá generace Golfu i30 překoná. Toto Hyundai není dokonalé, při hledání záporů bych ale musel jít po vyložených prkotinách, aby mu bylo co vyčíst - třeba nesynchronizovanou zpátečku nebo jednoduché xenony, což jejich fungování zejména v souvislosti s tím, že jsou adaptivní, dosti omezuje.
To hlavní je ale na tomto autě skutečně vymakané a výsledek nakonec neztrácí ani v nabídce nejrůznějších „blbinek”, které osobně až tak neocením. Třeba parkovací kamera, která je za jízdy krytá proti zašpinění, je další docela chytré řešení, jakkoli trpět zvukový projev jejího neustálého vysouvání není zrovna příjemné. Z techniky by se snad hodily jen silnější motory, i když by zaujaly jen pár procent auditoria. Předpokládám však, že i30 dříve nebo později dostane nový 1,6 T-GDI alespoň se 180 koňmi a i tento problém do značné míry zmizí.
Asi jsem podlehl kouzlu Hyundai, ne však po 357. shlédnutí televizní reklamy, ale po prvním svezení. A ani mě to nemrzí, je dobré poznat zase jednou auto, které je o mnoho dál než předchozí generace a čiší z něj něco jiného než snižování nákladů. Jaký paradox u korejské značky.
Omlouvám se, že jsem předem tento test zbavil obvyklé „zápletky” stojící na otázce, zda je testované auto dobré auto, nebo nikoli. Alespoň dodatečně nabízím zápletku jinou: podařilo se mi přesvědčit vás, že i30 stojí minimálně za návštěvu nejbližšího dealera Hyundai? Více totiž tohle auto ode mě nepotřebuje, svými kvalitami už si vaši přízeň získá samo.
Proč ho chtít?
Je to jeden z nejlepších kompaktů, který exceluje zejména kvalitou jízdy po typických českých cestách. Na konkurenci neztrácí prakticky v žádném významném ohledu.
Proč ho nechtít?
Snad jedině tehdy, pokud máte v kompaktu rádi silnější motor, něco takového do i30 v tuto chvíli nedostanete.
Cena
Základní cena vozu (i30 1,4i CVVT Entry): 289 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (i30 1,6 CRDi 94 kW Trikolor): 415 900 Kč
Cena testovaného provedení (i30 1,6 CRDi 94 kW Trikolor Premium + příplatková výbava): 563 800 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 582 ccm
Největší výkon: 94 kW (128 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 900 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 197 km/h (el. omezeno)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 4,9 l
Mimo město: 3,7 l
Kombinovaná: 4,1 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 300 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 365 - 1 495 kg
Užitečná hmotnost: 555 - 425 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 378 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 316 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera
Nejnovější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 2 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 3 hodinami - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 3 hodinami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před 5 hodinami - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva