Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv

Je odvážný, luxusní a jízdně údajně revoluční. Q50 chce přepsat pravidla segmentu, v němž kralují Němci. Má reálnou šanci uspět?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv

22.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Je odvážný, luxusní a jízdně údajně revoluční. Q50 chce přepsat pravidla segmentu, v němž kralují Němci. Má reálnou šanci uspět?

Zajímavá alternativa pro nerozhodnuté

Infiniti postavilo velmi pohodlný a technologicky tak natlučený vůz až z toho může jít hlava kolem. Designem jednoznačně boduje, čímž šikovně čeří vody jinak poměrně sterilního segmentu, jenž je okupován německou smetánkou. Rozhodně se oproti G37 jedná o rázný krok kupředu, avšak je nutné podotknout, že primárně směrem ke komfortu a bezpečnosti. Jízdního talentu trojkového BMW prostě nedosáhlo už jen pro tu vyšší hmotnost, nakonec i pro větší rozměry a bohužel neřidičské revoluční řízení, které vás zcela izoluje od dění pod předními koly. Na druhou stranu je pohodlnější a pro mnohé bude příjemnější na dlouhých cestách.

Svojí posádku zahrne pohodlím a tichem, technofilům zahraje do noty tabletoidním displejem s aplikacemi a kupou asistenčních systémů, které se nebojí sáhnout řidiči do řízení. Všechny ostatní uchvátí talentovaným podvozkem, jenž schroupe klidně na osmnáctkách rozbité české silnice. To, že využívá pohonné jednotky Mercedesu mu nakonec nijak výrazněji neškodí - Nissan nic vhodnějšího ve svém portfoliu prostě nemá, a tak je tato volba logickým krokem.

Q50 ze stuttagrtské techniky těží slušnou dynamikou, ale také reálně nízkými provozními náklady, které tlačí na úroveň těch nejlepších. Pokud se zaměříme na výbavu a cenu, není těžké jeho nátlaku podlehnout. Vždyť už do milionu můžete odjíždět s něčím, co dokáže nadmíru statečně zastoupit roli velkého prémiového vozu střední třídy. Pro nerozhodnuté je tedy Infiniti docela zdařilým substitutem za citelně méně originální německé soky. Na štíru přesto bude s lovem nejspíš i nadále. To ukáže až čas, o nějaké revoluci v oblasti jízdy ale raději nemluvme, v tomto směru Q50 opravdu neuchvátí...

Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv - 53 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 003Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv - 54 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 048Test Infiniti Q50 2,2d: výjimečné ano, úchvatné nikoliv - 55 - Test Infiniti Q50 Sport 22d 2014 087

Cena

Základní cena testovaného vozu (Q50 2,2d 6MT/125 kW): 861 160 Kč
Základní cena testovaného provedení (Q50 2,2d 7AT Premium): 981 022 Kč
Cena testovaného vozu (Q50 2,2d Premium + příplatková výbava): 1 352 075 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu podélně
Objem: 2 143 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 3 000 ot./min
Největší točivý moment: 400 Nm při 1 600-2 800 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,0 l
Mimo město: 4,1 l
Kombinovaná: 4,8 l
Objem palivové nádrže: 74 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 790 mm
Šířka: 1 820 mm
Výška: 1 445 mm
Rozvor náprav: 2 850 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 750/1 675 kg
Užitečná hmotnost: -

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.