Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha?

Prestižní značky se v posledních letech s vidinou nafouknutí prodejů předhánějí v tom, kam až lze klesnout. Jak funguje výsledek této snahy u Jaguaru?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha?

19.3.2012 | Pavel Janda | 10 příspěvků

Prestižní značky se v posledních letech s vidinou nafouknutí prodejů předhánějí v tom, kam až lze klesnout. Jak funguje výsledek této snahy u Jaguaru?

Nakonec rozhodne srdce

Možná jste od předchozích řádků čekali nějakou jednoznačnou odpověď na to, jestli XF se čtyřválcovým dieselem ano, nebo ne. Pak je mi líto, podobnou nemám, nabízím ale pár jiných.

Z čistě racionálního hlediska není důvod, proč toto auto odmítat. Jako komfortní volba pro dynamicky nenáročné cestování funguje bezvadně a pokud je používáno adekvátním způsobem, je i spotřeba paliva zajímavý argument. Čtyřválcový diesel je zkrátka čtyřválcový diesel, ale v XF se rozhodně neprojevuje tak, aby byl důvodem k zatracení auta jako celku.

Jenže racionální pohled není tím jediným relevantním. Je to jen důvod vůz neignorovat, pro pořízení výrobku prestižní značky je podmínkou nutnou, nikoli však postačující. I když vám tedy jeho vlastnosti budou dostačovat, nakonec rozhodne srdce, nebo spíše jiná část hlavy o tom, zda ano, nebo ne. Vůz z těchto sfér může být znakem jisté prestiže, luxusu, vytříbenosti, i kvůli těmto vlastnostem si lidé taková auta kupují. A je otázkou pro každého jednoho zákazníka, zda je zrovna tato specifikace nositelem té či oné vysněné vlastnosti.

Za sebe si v souladu s úvodem myslím, že se podobný model do nabídky Jaguaru nehodí. Racionální důvod k takovému závěru nemám z hlediska faktických vlastností XF 2,2D žádný a z jiných rozumných argumentů platí snad jen ten točící se okolo dlouhodobého vlivu podobných vozů na image značky. Jinak je to je jen pocit a je na vás, zda něčím podobným trpíte, nebo nikoli.

Mám-li odpovědět na otázku z nadpisu, musím se na chvíli vžít do role krále Šalamouna: ostudou XF 2,2D určitě není, pyšný bych na něj na místě Jaguaru ale také nebyl. O špatný vůz nejde, Britové ale umí udělat lepší, úžasnější, více ohromující auta. A právě ta z jejich značce dala jméno, které dnes má.

Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha? - 34 - Test Jaguar XF 22D 04Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha? - 35 - Test Jaguar XF 22D 21Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha? - 36 - Test Jaguar XF 22D 35

Pozn.: Počínaje tímto testem budeme u našich recenzí krátce shrnovat, jak vnímáme klíčové důvody pro koupi nebo „nekoupi” toho kterého auta. Snad pro vás budou přínosné.

Proč ho chtít?

Je to zkrátka dobré auto. I ve verzi 2,2D nabízí oproti většině konkurence výjimečný komfort minimálně pro cestující vpředu a až na výjimky přitom neodsouvá řidiče a jeho vůli na druhou kolej.

Proč ho nechtít?

Pominu-li situaci, kdy od auta očekáváte více dynamiky, než kolik dokáže nabídnout stodevadesátikoňový diesel, pak je to skutečně jen pocit, že takový motor do auta tohoto typu nepatří.

Cena

Základní cena vozu (XF 2,2D ): 1 186 320 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XF 2,2D): 1 186 320 Kč
Cena testovaného provedení (XF 2,2D + příplatková výbava): - Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,6 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 69,5 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 961 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 745 kg
Užitečná hmotnost: 575 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 923 l

Diskuze 10 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše