Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Jaguar XF 2,2 D: ostuda, nebo pýcha?
19.3.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Prestižní značky se v posledních letech s vidinou nafouknutí prodejů předhánějí v tom, kam až lze klesnout. Jak funguje výsledek této snahy u Jaguaru?
Přehled kapitol
Nakonec rozhodne srdce
Možná jste od předchozích řádků čekali nějakou jednoznačnou odpověď na to, jestli XF se čtyřválcovým dieselem ano, nebo ne. Pak je mi líto, podobnou nemám, nabízím ale pár jiných.
Z čistě racionálního hlediska není důvod, proč toto auto odmítat. Jako komfortní volba pro dynamicky nenáročné cestování funguje bezvadně a pokud je používáno adekvátním způsobem, je i spotřeba paliva zajímavý argument. Čtyřválcový diesel je zkrátka čtyřválcový diesel, ale v XF se rozhodně neprojevuje tak, aby byl důvodem k zatracení auta jako celku.
Jenže racionální pohled není tím jediným relevantním. Je to jen důvod vůz neignorovat, pro pořízení výrobku prestižní značky je podmínkou nutnou, nikoli však postačující. I když vám tedy jeho vlastnosti budou dostačovat, nakonec rozhodne srdce, nebo spíše jiná část hlavy o tom, zda ano, nebo ne. Vůz z těchto sfér může být znakem jisté prestiže, luxusu, vytříbenosti, i kvůli těmto vlastnostem si lidé taková auta kupují. A je otázkou pro každého jednoho zákazníka, zda je zrovna tato specifikace nositelem té či oné vysněné vlastnosti.
Za sebe si v souladu s úvodem myslím, že se podobný model do nabídky Jaguaru nehodí. Racionální důvod k takovému závěru nemám z hlediska faktických vlastností XF 2,2D žádný a z jiných rozumných argumentů platí snad jen ten točící se okolo dlouhodobého vlivu podobných vozů na image značky. Jinak je to je jen pocit a je na vás, zda něčím podobným trpíte, nebo nikoli.
Mám-li odpovědět na otázku z nadpisu, musím se na chvíli vžít do role krále Šalamouna: ostudou XF 2,2D určitě není, pyšný bych na něj na místě Jaguaru ale také nebyl. O špatný vůz nejde, Britové ale umí udělat lepší, úžasnější, více ohromující auta. A právě ta z jejich značce dala jméno, které dnes má.
Pozn.: Počínaje tímto testem budeme u našich recenzí krátce shrnovat, jak vnímáme klíčové důvody pro koupi nebo „nekoupi” toho kterého auta. Snad pro vás budou přínosné.
Proč ho chtít?
Je to zkrátka dobré auto. I ve verzi 2,2D nabízí oproti většině konkurence výjimečný komfort minimálně pro cestující vpředu a až na výjimky přitom neodsouvá řidiče a jeho vůli na druhou kolej.
Proč ho nechtít?
Pominu-li situaci, kdy od auta očekáváte více dynamiky, než kolik dokáže nabídnout stodevadesátikoňový diesel, pak je to skutečně jen pocit, že takový motor do auta tohoto typu nepatří.
Cena
Základní cena vozu (XF 2,2D ): 1 186 320 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (XF 2,2D): 1 186 320 Kč
Cena testovaného provedení (XF 2,2D + příplatková výbava): - Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 140 kW (190 k) při 3 500 ot./min
Největší točivý moment: 450 Nm při 2 000 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: osmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 225 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,6 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,4 l
Objem palivové nádrže: 69,5 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 961 mm
Šířka: 1 877 mm
Výška: 1 460 mm
Rozvor náprav: 2 909 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 745 kg
Užitečná hmotnost: 575 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 923 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva