Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30

Poprvé jsme lépe vyzkoušeli novou Kiu Cee'd a zdá se, že má jedinou podstatnou vadu - zatím se nedá koupit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30

22.4.2012 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poprvé jsme lépe vyzkoušeli novou Kiu Cee'd a zdá se, že má jedinou podstatnou vadu - zatím se nedá koupit.

Pokud vám i30 přijde moc usedlá

Musím říci, že i před Cee'dem jen uznale salutuji. Sice nepůsobil tak ohromně kvalitně jako i30, ale nabídl něco jiného - jízdu, která mě bavila, i když 110 naftových koní pod kapotou působí na papíře dosti nudně. Myslím si, že když tohle auto dostane pořádný motor (1,6 GDI turbo s výkonem kolem 180 koní by mělo stačit), bude to nejen skvělé auto pro každý den, se kterým si můžete také sjet, ale i výborná hračka.

Nicméně to je pouze špička ledovce. Na Cee'du je stejně jako na i30 cítit ve většině ohledů ohromná péče, která mu při vývoji byla věnována. Z mnoha aspektů je evidentní, že Korejci vůz naladili podle toho nejnáročnějšího uživatele, kterého si dovedli představit, třebaže dobře věděli, že mezi skutečnými zákazníky bude takových jen pár.

Zdá se to být až „zbytečně moc”, ale mě už vážně nebaví snášet nedokonalosti aut stvořených pro nějakého „průměrného zákazníka”, jejichž omezené kvality náročnou klientelu předem škrtají ze seznamu výměnou za nižší vývojové i výrobní náklady. Nebaví. Těch tisíc omluv („Však kdo to ze zákazníků potřebuje?”) je jen trapnou kapitulací před tím, že ta či ona automobilka neudělala své auto pořádně. Věřím, že vědomě, věřím, že racionálně, věřím, že ekonomicky efektivně, ale zajímá mě to jako zákazníka?

Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 50 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 008Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 51 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 010Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 52 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 015

Já nechci nic ucházejícího nebo snesitelného. Nechci auto, které akceptuji jen proto, že nikdo jiný vlastně nedělá nic lepšího. Chci to nejlepší, chci auto, které mě bude překvapovat tím, že umí ještě víc, i když po něm budu chtít hodně. Něco podobného bylo běžné, ale dnes to běžné rozhodně není. A docela mě těší, že Hyundai i Kia vracejí tyto staré pořádky ke slovu a házejí rukavici konkurentům. Líbí se mi to nejen proto, že si takové auto lze koupit, ale i proto, že jen tato snaha může vést k tomu, ze také příští auta konkurence budou muset být lepší.

Opět v žádném případě neříkám, že Cee'd je dokonalým vozem, to jistě není. Jeho neduhy ale budete hledat v drobnostech, které vám třeba nevyhovují (kdysi jsem na našem Facebooku četl nespokojenost jednoho zákazníka s řešením výdechů ventilace v i30), nikoli v samotné technické podstatě, jejíž kvality lze hodnotit vcelku objektivně.

Technika obou korejských dvojčat je opravdu špičková a zamlouvá se mi i to, že je jinak naladěna v i30 a jinak v Cee'du. Však dělat dvě stejná auta by nemělo smysl. Podle toho, co koncern Hyundai o cílení značky Kia říká (mladší klientela, dynamičtěji pojatá auta atp.), se oba modely podařilo diferencovat přesně v tomto smyslu. A to nejen naladěním podvozku či celkovou ovladatelností, ale nakonec i oním ztvárněním interiéru - myslím, že mladší lidé si více potrpí na jiných věcech.

Já jen doufám, že to, s čím jsem jezdil, bude také před létem k mání v showroomech, jinak riskuji, že budu ubit výpisy z vyprázdněných kont. I proto - pokud ještě mají v Žilině nutkání ještě něco měnit - posílám na východ jasný vzkaz: Neměňte nic. Tohle auto funguje výborně a vedle i30 dává perfektní smysl.

Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 53 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 047Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 54 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 090Test Kia Cee'd 2012 1,6 CRDi: trochu jiná i30 - 55 - Test Kia Ceed 2012 16 CRDi 093

Proč ho chtít/nechtít?

S podobnými verdikty si ještě počkáme na test produkčního provedení.

Cena

Ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.

Technické údaje

Kompletní technická data zatím nejsou k dispozici, většina údajů je ale známa.

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 582 ccm
Největší výkon: 81 kW (110 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 900 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 185 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: - l
Mimo město: - l
Kombinovaná: 4,0 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 470 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 300 kg
Užitečná hmotnost: 640 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 318 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše