Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny

Cee'd SW s lepší benzínovou jedna-šestkou doplňuje obrázek nabídky korejského koncernu. Neoslní tolik jako hatchback, ale ani nezklame.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny

28.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cee'd SW s lepší benzínovou jedna-šestkou doplňuje obrázek nabídky korejského koncernu. Neoslní tolik jako hatchback, ale ani nezklame.

Dobrá koupě II, ale zase ty výhrady

Naposled se dnes vrátím k předchozímu testu i30 kombi. Ten by se v podstatě dal zopakovat i zde. Cee'd SW není autem, které by způsobovalo padání brady a obdivné výkřiky. Hatchback je prostě lepší a jediná kategorie, ve které na kombi nestačí, je velikost kufru. Bylo by ale hloupé a nespravedlivé skončit právě takto. Život není jen o kličkování a jízdě pro radost.

Dlouhý Cee'd je dobré auto, kterému je jen potřeba odpustit několik drobností. V interiéru se musíte smířit s levnějšími materiály a při jízdě je zase nutno zůstat při zemi a nepouštět se do soubojů s okolo projíždějícím Swiftem Sport. Odpouštení je o to příjemnější, že kompromisů zase není tolik a navíc za ně zaplatíte relativně málo. Základní cena testované verze sice je 435 000 Kč, méně vybavený Comfort se stejným motorem stojí o citelných 50 000 méně a neřekl bych, že si v něm budete připadat jako v holobytu. Sice nedostanete spoustu chromovaných zkrášlujících prvků, LED světla či elektrické ovládání zadních oken, na druhou stranu vás nebude otravovat věčně upatlaný černý plast na přístrojové desce.

Stejně tak bych se rozmyslel, jestli má cenu investovat 50 000 navíc do dieselu 1,6 CRDi. Benzíňák 1,6 GDI je natolik dobrý, úsporný a současně tichý, že jen velký fanda naftového klapání obětuje desítky tisíc navíc za méně časté tankování. Nevýhodou snad bude jen potřeba častějšího řazení a vytáčení motoru, Cee'd ale svým způsobem podporuje aktivní styl řízení. Navíc za to není nutno platit nemístnou daň v podobě zalehlých uší či přehnané spotřeby.

Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny - 41 - Kia Ceed SW Test 2012 Ext 03Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny - 42 - Kia Ceed SW Test 2012 Int 01Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny - 43 - Kia Ceed SW Test 2012 motor 02

Proč ho chtít?

Spolu s i30 kombi jde o jednu z nejvýhodnějších nabídek na trhu. Ve srovnání s bráchou od H má decentnější vzhled vně i uvnitř. Lze s ním zažít i docela dost zábavy, jen ve vyšších rychlostech je potřeba dát pozor na poněkud nervózní záď.

Proč ho nechtít?

Budete trpět, dokud se nedokážete smířit s okatými důkazy šetření v interiéru. V tomto Cee'du se musí řadit, často a k tomu šlapat na plyn, tedy nic pro milovníky turbokopanců a nesahání na řadicí páku.

Cena

Základní cena vozu (Ceed SW 1,4 CVVT Active): 329 980 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ceed SW 1,6 GDI Exclusive): 434 980 Kč
Cena testovaného provedení (Ceed SW 1,6 GDI Exclusive + příplatková výbava): 493 980 Kč

Technické údaje

Motor

Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Vrtání x zdvih: 77 x 85,44 mm
Kompresní poměr: 11:1
Největší výkon: 99 kW (130 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 163 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 53 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 505 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Světlá výška: 140 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 316 kg
Užitečná hmotnost: 504 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 528l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.