Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Cee'd SW 2012 1,6 GDI: chlapec z dobré rodiny
28.12.2012 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Cee'd SW s lepší benzínovou jedna-šestkou doplňuje obrázek nabídky korejského koncernu. Neoslní tolik jako hatchback, ale ani nezklame.
Přehled kapitol
Dobrá koupě II, ale zase ty výhrady
Naposled se dnes vrátím k předchozímu testu i30 kombi. Ten by se v podstatě dal zopakovat i zde. Cee'd SW není autem, které by způsobovalo padání brady a obdivné výkřiky. Hatchback je prostě lepší a jediná kategorie, ve které na kombi nestačí, je velikost kufru. Bylo by ale hloupé a nespravedlivé skončit právě takto. Život není jen o kličkování a jízdě pro radost.
Dlouhý Cee'd je dobré auto, kterému je jen potřeba odpustit několik drobností. V interiéru se musíte smířit s levnějšími materiály a při jízdě je zase nutno zůstat při zemi a nepouštět se do soubojů s okolo projíždějícím Swiftem Sport. Odpouštení je o to příjemnější, že kompromisů zase není tolik a navíc za ně zaplatíte relativně málo. Základní cena testované verze sice je 435 000 Kč, méně vybavený Comfort se stejným motorem stojí o citelných 50 000 méně a neřekl bych, že si v něm budete připadat jako v holobytu. Sice nedostanete spoustu chromovaných zkrášlujících prvků, LED světla či elektrické ovládání zadních oken, na druhou stranu vás nebude otravovat věčně upatlaný černý plast na přístrojové desce.
Stejně tak bych se rozmyslel, jestli má cenu investovat 50 000 navíc do dieselu 1,6 CRDi. Benzíňák 1,6 GDI je natolik dobrý, úsporný a současně tichý, že jen velký fanda naftového klapání obětuje desítky tisíc navíc za méně časté tankování. Nevýhodou snad bude jen potřeba častějšího řazení a vytáčení motoru, Cee'd ale svým způsobem podporuje aktivní styl řízení. Navíc za to není nutno platit nemístnou daň v podobě zalehlých uší či přehnané spotřeby.
Proč ho chtít?
Spolu s i30 kombi jde o jednu z nejvýhodnějších nabídek na trhu. Ve srovnání s bráchou od H má decentnější vzhled vně i uvnitř. Lze s ním zažít i docela dost zábavy, jen ve vyšších rychlostech je potřeba dát pozor na poněkud nervózní záď.
Proč ho nechtít?
Budete trpět, dokud se nedokážete smířit s okatými důkazy šetření v interiéru. V tomto Cee'du se musí řadit, často a k tomu šlapat na plyn, tedy nic pro milovníky turbokopanců a nesahání na řadicí páku.
Cena
Základní cena vozu (Ceed SW 1,4 CVVT Active): 329 980 Kč
Cena základního testovaného provedení (Ceed SW 1,6 GDI Exclusive): 434 980 Kč
Cena testovaného provedení (Ceed SW 1,6 GDI Exclusive + příplatková výbava): 493 980 Kč
Technické údaje
Motor
Benzínový řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Vrtání x zdvih: 77 x 85,44 mm
Kompresní poměr: 11:1
Největší výkon: 99 kW (130 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 163 Nm při 4 850 ot./min
Palivo: Natural
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,2 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 505 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 485 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Světlá výška: 140 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 316 kg
Užitečná hmotnost: 504 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 528l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 642 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 9 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 11 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva