Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho

Z hlediska designu se inovovaná Optima ve střední třídě optimálně vyjímá. Ve zbytku ohledů by ale měla své jméno raději jen šeptat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho

21.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z hlediska designu se inovovaná Optima ve střední třídě optimálně vyjímá. Ve zbytku ohledů by ale měla své jméno raději jen šeptat.

Optimum cenou a designem

Dle automobilky je Optima optimálním vozem pro důstojné pány. Nevím, jak bych si tuhle definici u manažerského vozu střední třídy vyložil, ale asi by neměl ničím své majitele urazit a ve srovnání s konkurencí neshořet při prvním srovnání jako cár papíru. Optima skutečně neshoří, ale k optimálním vlastnostem má poměrně daleko. Nabízí zcela zdařilý a výrazný design, s drobnou výtkou i velmi prostornou a honosně působící kabinu, navíc je za slušný peníz výbavou natlučená k prasknutí.

Reputaci jí lehce kazí tandem motoru a převodovky, ale věřím, že nebýt prazvláštního klouzavého automatu, byl by celkový dojem rapidně lepší. Po stránce podvozku převažuje nad vším ostatním komfort a nejlépe zcela plynulá jízda po kvalitnějších typech asfaltů. Pokud se oprostím od jakýchkoliv nároků řidiče, bude se mít posádka uvnitř velmi dobře. S vozem jsem na jeden zátah absolvoval cestu, na kterou padly zhruba tři čtvrtiny nádrže a všichni cestující včetně mě ve finále vystupovali spokojení, nerozlámaní a celkově svěží.

Pokud tedy nebudeme brát Optimu jako asfaltoborce, ale dálniční křižník, zastane svojí roli se ctí. Jakmile ale budete žádat cokoliv více, zjistíte, že k optimu má ještě čas minimálně do příští generace. Nejde přitom o zásadní přešlapy, ale jen drobná doladění, o kterých sem v souvislosti s korejskými vozy hovořil v samotném úvodu. Zde je ale většina negativ dána jen a pouze touto konkrétní specifikací. Po tomto voze asi prahnout nebudete, ale jeho poměr ceny a nabízené výbavy by bylo škoda v tak tvrdé konkurenci, jaká panuje ve střední třídě, zcela opomíjet. Lidé, kteří mají rádi pohodlí a na zbytek už tak nehledí by s Optimou mohli být spokojení. Pro všechny ostatní je optimální leda designem a užitnou hodnotou.

Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho - 52 - Test Kia Optima 17 CRDI 6AT 2014 01Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho - 53 - Test Kia Optima 17 CRDI 6AT 2014 48Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho - 54 - Test Kia Optima 17 CRDI 6AT 2014 93

Cena

Základní cena testovaného vozu (Optima Active 2,0 CVVL/121 kW): 574 980 Kč
Základní cena testovaného provedení (Exclusive 1,7 CRDi/100 kW): 744 980 Kč
Cena testovaného vozu (Exclusive 1,7 CRDi 6AT + příplatková výbava): 890 980 Kč

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 70 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 845 mm
Šířka: 1 830 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor náprav: 2 795 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 659/1 584 kg
Užitečná hmotnost: 469 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 505 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše