Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Optima 1,7 CRDi AT 2014: optimum jak pro koho
21.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Z hlediska designu se inovovaná Optima ve střední třídě optimálně vyjímá. Ve zbytku ohledů by ale měla své jméno raději jen šeptat.
Přehled kapitol
Optimum cenou a designem
Dle automobilky je Optima optimálním vozem pro důstojné pány. Nevím, jak bych si tuhle definici u manažerského vozu střední třídy vyložil, ale asi by neměl ničím své majitele urazit a ve srovnání s konkurencí neshořet při prvním srovnání jako cár papíru. Optima skutečně neshoří, ale k optimálním vlastnostem má poměrně daleko. Nabízí zcela zdařilý a výrazný design, s drobnou výtkou i velmi prostornou a honosně působící kabinu, navíc je za slušný peníz výbavou natlučená k prasknutí.
Reputaci jí lehce kazí tandem motoru a převodovky, ale věřím, že nebýt prazvláštního klouzavého automatu, byl by celkový dojem rapidně lepší. Po stránce podvozku převažuje nad vším ostatním komfort a nejlépe zcela plynulá jízda po kvalitnějších typech asfaltů. Pokud se oprostím od jakýchkoliv nároků řidiče, bude se mít posádka uvnitř velmi dobře. S vozem jsem na jeden zátah absolvoval cestu, na kterou padly zhruba tři čtvrtiny nádrže a všichni cestující včetně mě ve finále vystupovali spokojení, nerozlámaní a celkově svěží.
Pokud tedy nebudeme brát Optimu jako asfaltoborce, ale dálniční křižník, zastane svojí roli se ctí. Jakmile ale budete žádat cokoliv více, zjistíte, že k optimu má ještě čas minimálně do příští generace. Nejde přitom o zásadní přešlapy, ale jen drobná doladění, o kterých sem v souvislosti s korejskými vozy hovořil v samotném úvodu. Zde je ale většina negativ dána jen a pouze touto konkrétní specifikací. Po tomto voze asi prahnout nebudete, ale jeho poměr ceny a nabízené výbavy by bylo škoda v tak tvrdé konkurenci, jaká panuje ve střední třídě, zcela opomíjet. Lidé, kteří mají rádi pohodlí a na zbytek už tak nehledí by s Optimou mohli být spokojení. Pro všechny ostatní je optimální leda designem a užitnou hodnotou.
Cena
Základní cena testovaného vozu (Optima Active 2,0 CVVL/121 kW): 574 980 Kč
Základní cena testovaného provedení (Exclusive 1,7 CRDi/100 kW): 744 980 Kč
Cena testovaného vozu (Exclusive 1,7 CRDi 6AT + příplatková výbava): 890 980 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 100 kW (136 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 320 Nm při 2 000 - 2 500 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová automatická převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 197 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,9 l
Mimo město: 4,9 l
Kombinovaná: 6,0 l
Objem palivové nádrže: 70 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 845 mm
Šířka: 1 830 mm
Výška: 1 455 mm
Rozvor náprav: 2 795 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 659/1 584 kg
Užitečná hmotnost: 469 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 505 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: -
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 8 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:21 - mattonecz
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 20:18 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda