Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Pro_Cee'd GT vs. Seat Leon SC 1,8 TSI: pomsta Ceedů
26.7.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Po letech v druhé lize má Kia konečně auto, s nímž se může pustit do boje s nejlepšími. Dokáže se GT pomstít za roky přehlížení?
Přehled kapitol
Vyrovnaný souboj, který rozhodnou drobnosti
Než se dostanu k verdiktu, musím říci, že snad v žádném dosavadním srovnání se nám nepodařilo postavit vedle sebe tak podobně zaměřená, tak přímo si konkurující auta. Nejde tu o barvu nebo třídvéřovou karoserii, jde tu o charakter, který se v případě obou vozů skvěle trefuje do označení „warm hatch”.
Tohle nejsou žádné sportovní deriváty, stejně tak nejde ani o šeď průměru. Jsou to auta, která jsou citelné výkonnější a schopnější než běžná produkce, zároveń ale dokážou být pořád naprosto suverénní při uspokojování každodenních potřeb. Mám taková auta docela rád, zvláště když oba protichůdné extrémy dokážou tak dobře spojovat - zábavná a rychlá jsou až běda, komfortní a nenáročná též. To je dobrý předpoklad pro jasný verdikt, takže které je lepší?
Nemám pro to žádné diplomatické ani jiné nečestné důvody, ale vážně nevím. Od prvních kilometrů za volantem Pro_Cee'du GT nad odpovědí přemýšlím, ale nedokážu ji najít, ani sám pro sebe. Jde o velmi vyrovnané soupeře, kteří se oba vyhýbají velkým neduhům a nabízejí hned několik výjimečných vlastností. Troufnu si říci, že Leon SC je technicky vyspělejší stroj, že se v něm zračí větší zkušenosti celého koncernu Volkswagen s výrobou podobných aut. Jenže Pro_Cee'd GT nahrazuje o něco méně suverénní techniku emotivnějším naladěním, které si přitom nevybírá daň v podobě menší schopnosti být dobrým autem pro každý den, v tom jsou oba vozy na podobné úrovni.
Mít Leon SC vypínatelné ESP, dal bych mu přednost. Jenže on jej nemá a těžko dokážu ignorovat, co všechno navíc mi dokáže Pro_Cee'd GT nabídnout bez tohoto limitu. Jeho jízdní projev na hranici možností je dechberoucí a nezapomenutelný, u Leonu může být stejný, je ale zkrátka nedostupný. Na druhou stranu nemohu ignorovat hlavně skvělý motor a velmi nenucenou dynamiku, která je vlastní španělskému vozu.
Vážně si nejsem jist, čemu bych nakonec dal přednost, i toto mé osobní dilema (a musím říci, že oba vozy se mi hodně zamlouvají a klidně bych si koupil kterýkoli z nich) ale naznačuje, jak malé rozdíly mezi nimi jsou. Budou to nakonec opravdu drobnosti jako nevypínatelné ESP či řešení toho či onoho detailu, které dokážou strhnout přízeň zákazníků na tu či onu stranu. Nakonec bez zajímavosti není ani to, že Leon SC FR 1,8 TSI je o několik desítek tisíc levnější než Pro_Cee'd GT (bez ohledu na výbavu, prostě nejnižší cena), a to bych řekl, že GT je docela levné...
Je zkrátka zase z čeho vybírat a to je po mém soudu dobře. Sami si z dílčích popsaných předností a neduhů vyberte, co byste raději, já už jen dodám, že na pomstu Ceedů zatím tak úplně nedošlo - Leon je příliš dobrým autem na to, aby si od korejského konkurenta nechal vypráskat kožich tak, jako to jeho předchůdcům před lety dělal on sám. Fakt, že Cee'd GT dokáže napoprvé vést tak vyrovnaný souboj s jedním z nejlepších „warm hatchů” dneška, mu pro uspokojení zatím musí stačit...
Základní cena 1. testovaného vozu (Kia Pro_Ceed GT 1,6 T-GDI): 519 980 Kč (další informace o cenách a výbavách)
Základní cena 2. testovaného vozu (Leon SC 2013 1,8 TSI FR): 485 900 Kč další informace o cenách a výbavách)
Technické údaje Kia Pro_Cee'd GT
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 591 ccm
Největší výkon: 150 kW (204 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 265 Nm při 1 750 - 4 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 230 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,7 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,4 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 310 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 650 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 284 - 1 373 kg / 1 359 - 1 448 kg
Užitečná hmotnost: 402 - 491 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 225 l
Technické údaje Seat Leon SC 1,8 TSI
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 798 ccm
Největší výkon: 132 kW (180 k) při 5 100 - 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 250 - 5 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 226 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7.5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 4,9l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 228 mm
Šířka: 1 810 mm
Výška: 1 446 mm
Rozvor náprav: 2 601 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 215/1 290 kg
Užitečná hmotnost: 530 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 5 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejčtenější články
- Jedno z nejúspornějších aut historie je k mání dodnes nejeté. Geniální Piëchovo dílo je v tomto stavu skoro za babku
18.3.2024 - BMW unikly fotky auta ukazujícího nové pojetí SUV značky, ztvárnění ledvinek je znovu svérázné
18.3.2024 - Ruská domácí výroba „falešných” Hyundai pod vlastní značkou je největší rebrandingové selhání v dějinách aut
18.3.2024 - BMW chystá velkou čistku. Řada jeho současných modelů skončí, některé se přesunou do jiných sfér
18.3.2024 - Tesla hledá manažera servisních operací, který zajistí, že firma nebude provádět zbytečné servisní operace
18.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva