Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota
4.3.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nadupanou třídu kompaktních SUV vloni obohatila dravá korejská dvojčata. Dnes otestujeme to s tradičnějším názvem a zbrusu novým turbodieselem.
Přehled kapitol
Stylový rodinný dostavník
Jakkoli vám možná dnešní recenze přijde poněkud kritická, vězte, že Kia Sportage je nadprůměrně vydařené auto. Tedy alespoň pokud správně rozpoznáte jeho pravý účel a nebudete očekávat něco jiného než stylový a pohodlný rodinný dostavník na vysoké noze.
Pravda je, že na to, jak je Sportage vysoká, by z onoho bidýlka mohlo být lépe vidět. Interiér je jinak precizně zpracovaný a nabídne i velmi dobré ergonomické rozvržení. Handicapem by ovšem mohl zcela určitě být relativně malý kufr.
Pohonná jednotka je poctivým pracantem na svém místě, který potěší nejen nízkou spotřebou, ale i příznivější sazbou povinného ručení. Jízdní vlastnosti na silnici sice nedosahují vyváženosti Hondy CR-V, i tak jsou ale velmi slušné a myslím, že pohodové naladění se bude českým zákazníkům zamlouvat. O terénu se nemá u SUV cenu moc rozplameňovat, pro mě ale s absencí pohonu všech kol odpadá jeden z hlavních argumentů pro případnou koupi podobného auta.
Sportage v testované výbavě Comfort Plus byla v době testu k mání za 589 980,- Kč, zájemcům o čytřkolku, kteří se spokojí s nejlevnější výbavou Active bude však stačit i 519 980,- Kč, pohon v tomto případě obstará benzínový dvoulitr. Velkým plusem je ve všech případech sedmiletá záruka.
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 500 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 173 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,3 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 440 mm
Šířka: 1 855 mm
Výška: 1 635 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 490 - 1 612 kg
Užitečná hmotnost: 450 - 328 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 465 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 353 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 8 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 4 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 6 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova