Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

Nadupanou třídu kompaktních SUV vloni obohatila dravá korejská dvojčata. Dnes otestujeme to s tradičnějším názvem a zbrusu novým turbodieselem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

4.3.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nadupanou třídu kompaktních SUV vloni obohatila dravá korejská dvojčata. Dnes otestujeme to s tradičnějším názvem a zbrusu novým turbodieselem.

Stylový rodinný dostavník

Jakkoli vám možná dnešní recenze přijde poněkud kritická, vězte, že Kia Sportage je nadprůměrně vydařené auto. Tedy alespoň pokud správně rozpoznáte jeho pravý účel a nebudete očekávat něco jiného než stylový a pohodlný rodinný dostavník na vysoké noze.

Pravda je, že na to, jak je Sportage vysoká, by z onoho bidýlka mohlo být lépe vidět. Interiér je jinak precizně zpracovaný a nabídne i velmi dobré ergonomické rozvržení. Handicapem by ovšem mohl zcela určitě být relativně malý kufr.

Pohonná jednotka je poctivým pracantem na svém místě, který potěší nejen nízkou spotřebou, ale i příznivější sazbou povinného ručení. Jízdní vlastnosti na silnici sice nedosahují vyváženosti Hondy CR-V, i tak jsou ale velmi slušné a myslím, že pohodové naladění se bude českým zákazníkům zamlouvat. O terénu se nemá u SUV cenu moc rozplameňovat, pro mě ale s absencí pohonu všech kol odpadá jeden z hlavních argumentů pro případnou koupi podobného auta.

Sportage v testované výbavě Comfort Plus byla v době testu k mání za 589 980,- Kč, zájemcům o čytřkolku, kteří se spokojí s nejlevnější výbavou Active bude však stačit i 519 980,- Kč, pohon v tomto případě obstará benzínový dvoulitr. Velkým plusem je ve všech případech sedmiletá záruka.

Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 40 - Test Kia Sportage 17 CRDi 04Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 41 - Test Kia Sportage 17 CRDi 07Test Kia Sportage 1,7 CRDi: solidní jistota - 42 - Test Kia Sportage 17 CRDi 23

Technické údaje

Motor

Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 685 ccm
Největší výkon: 85 kW (115 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 260 Nm při 1 500 - 2 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: Šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 173 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,3 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,3 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,3 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 440 mm
Šířka: 1 855 mm
Výška: 1 635 mm
Rozvor náprav: 2 640 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 490 - 1 612 kg
Užitečná hmotnost: 450 - 328 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 465 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 353 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše