Test Kia Venga: cena není jediné plus

Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Kia Venga: cena není jediné plus

15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Kia Venga: cena není jediné plus

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.

Dobré auto za dobrou cenu

Kia Venga je dobré auto. Tak by se asi dal shrnout dojem z celkem 1 200 km za jejím volantem. Lze do ní naložit čtyři dospělé pasažéry a spoustu zavazadel. Nebo naopak složit zadní sedadla a zajet do Ikey pro nábytek. V případě, že od auta očekáváte co největší praktičnost a nic navíc, může být pro vás Venga tou správnou volbou.

Je otázkou, s kým si Venga na trhu konkuruje. Nejbližším rivalem je asi Škoda Roomster. Nejlevnější verze obou aut začínají na přibližně stejné úrovni, Kia má navíc prodlouženou záruku a také vypadá lépe. Další možností je Renault Grand Modus. Ten je sice o kousek levnější, ale nabídne méně prostoru. Ostaní podobné vozy, Seat Altea, Ford C-max, VW Golf Plus nabídnou lepší svezení, ale také za vyšší cenu.

Plusy

- prostornost
- variabilita zavazadlového prostoru
- výbava
- sedmiletá záruka

Mínusy

- dynamika verze s 1,4 l motorem
- houpavý podvozek
- měkké opěradlo řidiče

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec 1,4 CVVT
Objem: 1 396 ccm
Největší výkon: 66,2 kW (90 k) při 6 300 ot./min
Největší točivý moment: 137,3 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 167 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 12,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,5 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,2 l
Objem palivové nádrže: 48 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 068 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1600 mm
Rozvor náprav: 2 615 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 300 kg
Užitečná hmotnost: 410 kg Základní objem zavazadlového prostoru: 444 - 570 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Kia Venga 1,4 CVVT Comfort): 339 980 Kč
Cena testovaného modelu: 369 980 Kč

Základní výbava (Kia Venga 1,4 CVVT Comfort): mlhové světlomety, spoiler zadních dveří, ocelové disky kol 195/65 R15, manuální klimatizace, centrální zamykání s DO a alarmem, rádio s CD, MP3 a USB vstupem + 6 ks repro, výškově stavitelné sedadlo řidiče včetně loketní opěry, palupní počítač, el. ovládání předních oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přední, boční a okenní airbagy, aktivní opěrky hlav, stabilizační systém ESC včetně asistentu pro rozjezd do kopce, kliky a zpětná zrcátka v barvě karoserie.

Příplatková výbava: Panoramatické střešní okno (30 000,-)

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.