Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy aut > Článek
Test Kia Venga: cena není jediné plus
15.3.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Kia Venga, první Kia vyráběná v Česku. Půdorys nižší střední třídy, vyšší střecha, velký kufr a příznivá cena, to jsou její hlavní trumfy. A podle zkušeností nasbíraných v průběhu 1 200 najetých kilometrů je jasné, že zájemce o praktický rodinný vůz by měl zpozornět. Venga totiž za málo peněz nabízí hodně muziky.
Přehled kapitol
První české MPV, i takové titulky bylo možno zaznamenat loni na podzim po náběhu výroby prvního modelu Kia v České republice. Z nošovické továrny začala vyjíždět Venga a domácí veřejnost to nenechalo chladnou. Nic zvláštního, uvážíme-li, že praktické vozy za nízkou cenu byly na našem trhu vždy populární. S tím, jak české rodiny bohatnou a současně klesají ceny aut, přestávají se zajímat o ojetiny a začínají koukat po nových vozech, do kterých se naskládá normální čtyřčlenná rodina s plnou bagáží. Podmínkou samozřejmě je, aby takový vůz nezruinoval rodinný rozpočet nejen pořizovací cenou, ale také provozními náklady. Dokáže tedy Venga to, co dřívější ideál českého otce, Škoda Octavia Combi?
Venga se líbí
Pohled na Vengu musíme samozřejmě začít u jejího exteriéru. Na rovinu se přiznám, že nejsem fanda nafouklých karoserií vozů MPV, ovšem v případě Vengy musím udělat výjimku. Ne, že by se mi nějak obzvláště líbila, ale její konstruktéři odvedli výbornou práci v nastavení proporcí. Z žádného úhlu totiž nepůsobí přehnaně vysokým dojmem. Ba naopak, stojí-li osamocena, zdá se malá. Teprve když k ní přijdete či ji postavíte vedle jiného auta, uvědomíte si, že to není žádný prcek.
Na krátkou zakulacenou příď s velkými světlomety plynule navazuje prostor pro posádku a krátká záď, ve které byste zajisté nehledali objemný kufr. Jedním z důvodů, proč Venga působí subtilním dojmem, je vysoko umístěná spodní hrana prosklení, která se směrem vzad zvyšuje. Při phledu z boku si povšimněte jednoho efektu. Venga působí jako relativně normální vůz, který ale stojí na malých kolech. Omyl ta kola mají rozměr 16 palců!
Shrnuto, podtrženo, Venga je prostě hezké auto bez výstřelků. Zvláště v testované červené jí to sluší.
Následující >1 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 5 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 8 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva