Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Lexus RX 350: luxusní crossover
25.5.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Letošní nejzásadnější novinku od japonského Lexusu jsme měli možnost podrobit tradičnímu redakčnímu testu jako jedna z prvních redakcí. Středem našeho zájmu se stalo zážehové provedení RX 350.
Přehled kapitol
Pod kapotou
Pojďme se podívat Lexusu RX 350 pod přední kapotu, kde se pod nepříliš vzhlednými plastovými kryty ukrývá napříč uložený zážehový vidlicový šestiválec o výkonu 277 koní. Ten je pro dvoutunový vůz právě tak akorát a v kombinaci s jemně řadicí šestistupňovou převodovkou jej umí rozjet z klidu na stokilometrovou rychlost za rovných osm sekund a na dálnici pokračovat až k dvoustovce. V jakékoli situaci se motor chová velmi kultivovaně a dává o sobě do kabiny vědět pouze ve vyšších otáčkách v blízkosti červeného pole, které začíná číslicí sedm. Jinak o něm pětičlenná posádka neví a může si užívat nejen nabízeného komfortu, včetně poslechu špičkové audiosoustavy se zabudovaným pevným diskem, ale i prostoru ve všech směrech. Díky tomu, že zadní sedadla zůstala jako v minulosti posuvná v podélném směru lze navíc variabilně měnit poměr mezi prostorem pro vzadu sedící pasažéry a zavazadelníkem, který má v základním uspořádání slušných 0,496 m3 a je dobře přístupný díky elektricky výklopné zadní stěně. Co se týče nákladové hrany, je na tom nový Lexus RX opět o něco lépe. Díky pneumatickému odpružení, jež nabízí tři polohy, a tlačítku v zavazadelníku si můžete při nakládání těžších zavazadel vůz jednoduše snížit o tři centimetry.
Při jízdě udržuje systém odpružení vůz automaticky v rovině bez ohledu na obsazení cestujícími nebo zatížení zavazadelníku. Řidič může pomocí přepínače volit ze čtyř nastavení výšky: Normal, High (30 mm nad polohou Normal), Low (20 mm vpředu, resp. 5 mm vzadu níže než Normal) a v klidovém režimu i Loading (30 mm pod polohou Normal). Režim odpružení Normal je vhodný pro běžné jízdní podmínky. Když RX 350 dosáhne dálničního tempa, systém automaticky sníží světlou výšku vozu odpovídající režimu Low, čímž se zlepší aerodynamické parametry i stabilita vozu a současně poklesne spotřeba paliva. Tím jsme se dostali k jízdním vlastnostem Lexusu RX 350, které jsou tradičně zaměřeny na pohodovou a plynulou jízdu. Ne, že by se s tímto vozem nedalo jet ostře na zatáčkovité trati, ale v žádném případě nečekejte agilitu konkurenčního BMW X6. V opačném případě budete vůz příliš nutit a výsledkem vám akorát vyskočí spotřeba na hodnotu kolem 16 l/100 km. Pokud máte jen trochu citu a nebudete se s Luxusem RX „prát“ dokážete jet velice svižně, v pohodlí a se spotřebou v průměru o čtyři litry nižší. Ve městě počítejte se spotřebou třináct litrů.
Terénní schopnosti
Pokud jsem na začátku testu nakousl posun nové generace RX od SUV směrem ke crossoveru, je nejzřetelnější v lehkém terénu, kterého se s tímto vozem rozhodně bát nemusíte, ale osobně bych se omezil na polní či lesní cesty. Do nějakých větších terénních zlomů bych se,díky omezené světlé výšce a již zmíněnému obutí vozu, nepouštěl. Pohon všech kol je nyní řešen stejně jako u Toyoty RAV4, takže máte dostatek jistoty hlavně na zimní dovolené v Alpách.
Hodnocení
Sečteno a podtrženo, celkově na mne novinka působí vyspělejším dojmem a její pasažéři budou těžit z lepší ergonomie, výbavy a komfortu na cestách. Pokud tedy hledáte vůz, který vám svou vyšší stavbou umožní pohodlné nastupování i lepší pocit bezpečí ve městě nebo na dálnici, jste na správné adrese. Lexus RX 350 vám nabídne všechno zmíněné a přidá k tomu pro vozy této značky typický pocit pohody za volantem, který se rozhodně nevytratil.
Technické parametry
Motor:
Na příč uložený zážehový šestiválec
Objem: 3 456 ccm
Největší výkon: 204 kW (277 k) při 6 200 1/min
Největší točivý moment: 346 N.m při 4700 1/min
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 200 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Kombinovaná: 10,6 l
Objem palivové nádrže: 72 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 770 mm
Šířka: 1 685 mm
Výška: 1 430 mm
Rozvor náprav: 2 740 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 995 kg
Užitečná hmotnost: 550 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,496 m3
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB