Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mazda 6 Wagon 2013 2,2 SkyActiv-D: přízemně pasivní
17.6.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Nová Mazda 6 urazí jen málokoho, slova Sky a Active vás ale při jízdě s ní napadat určitě nebudou.
Přehled kapitol
Komfortní i mrštná
Vypálím to na vás rovnou - překvapilo mně, jak moc je tohle auto měkké. Asi nějaká nová japonská móda, říkal jsem si, ale zatímco u nedávno testovaného Civicu to byla spíše náplast na limity konstrukce zadní nápravy, u Mazdy 6 byla motivace očividně jiná - stvořit komfortní auto.
Podvozek totiž svou měkkostí vytváří na palubě příjemnou atmosféru a to i na silnicích, jejichž povrch je příjemný jako ostnatý drát. Nebudu říkat, že to je dokonalost z hlediska filtrování nerovností, některá konkurenční auta to umí ještě lépe, ale Mazda je v tomhle směru hodně vysoko. Podvozek vás skutečně ubrání pocítit většinu neduhů místních silnic už nepřenosem vibrací, ocenit je ale třeba i velmi dobré odhlučnění a především schopnost držet stopu. Musíte narazit na setsakra zanedbanou mostní dilataci, abyste poznali to, co majitel nové Octavie s podobným motorem zná z přejetí rozsypaného pytlíku se špagetami.
To zní dobře a vlastně se mi to i časem začalo líbit. S autem jsem zdolal i lesní cestu na chatu plnou různých šutrů a podobných záležitostí a musím říci, že od dob Hyundai i30 CRDi jsem si tam takového komfortu a nadhledu neužil. Navíc je třeba dodat, že toto naladění zásadně neničí schopnost podvozku odolávat vysokým rychlostem nebo aktivní jízdě.
Bylo příjemné okusit po čase zase nějaké normální auto bez klikové zadní osy a cítit, že jemnost podvozku může kráčet bok po boku s jistotou bez zásadních kompromisů. Mazda 6 se v zatáčkách pochopitelně trochu naklání, ale ne nemístným způsobem. Dokáže držet zvolenou stopu a uměle nevytvářet na řidiče dojem dramaticky vyšších odstředivých sil, než kterým musí čelit sama. A pak je tu ještě jeden faktor - podvozek dostal docela přetáčivé naladění a celé auto je navzdory svým proporcím hodně mrštné.
Na brzdách si lehce odlehčíte záď a snadno si ji nasměrujete do lehké přetáčivosti. Tenhle recept nefunguje jen v pomalých zatáčkách, můžete si takto střihnout i táhlou šikanu projížděnou rychlostí okolo 180 km/h a jde to - auto je stále mrštné a stále relativně stabilní. Je opravdu komfortní, agilní i relativně jisté, v čem je tedy problém? V tom, že si užijete jen to první, zmíněné mizerné řízení je takový trojitý prezervativ - něco někde je, ale vy se k tomu můžete dostat sotva v náznacích. A když okusíte více, zjistíte, že auto se jen kvůli reakcím předních kol stává tak obtížně ovladatelným, že se prostě budete bát tohle pokoušet dál. Já jsem se na to vykašlal, a to zábranami v tomto směru příliš netrpím.
Kvalitě jízdy něco chybí
To podstatné z hlediska kvality jízdního projevu Mazdy 6 už jsme probrali - pokud toužíte po komfortním projevu, podvozek tohoto auta pro vás udělá opravdu hodně. Lecjaké další vlastnosti vozu (nakonec i to řízení, které vám sice nic nedovolí, také po vás ale nic nechce) kráčejí stejným směrem, přinejmenším jedna to ale není.
Narazil jsem na ní hned v úvodu a nazvu ji i tady slovy „papírové dveře”. Samozřejmě, že z papíru nejsou, je to pravý kov, sklo a plasty, něco tady ale přesto chybí. Už jsem zmínil, že mě vyplašilo hned po usednutí do auta, jak mnoho projevů okolí v autě slyším. Poblíž si povídaly jakési bruslařky na inlinech, já jsem je nechtěl poslouchat, ale měl jsem jich plnou kabinu. Zkontroloval jsem dovření dveří, zavřená okna, nic - tohle prostě proniká bokem.
Pocity za jízdy jsou pak podobné. Pokud jedete pomalu, řekněme do stovky, vnímáte leda ony zvuky okolí, pokud ale začnete jet rychleji, nejlépe pak nejrychleji, jak to jde, vnímání situace se podstatně změní. Není to typický aerodynamický svist,v tomto ohledu uvnitř vlastně není nějaký bengál ani v cca 230 km/h, které Mazda 6 dokáže dosáhnout. Máte ale pocit, jako by se vám po boku třepotal papírový drak, celé dveře dělají dojem, jako by tak trochu vlály ve větru. Je to zvláštní zvuk, zvláštní pocit a ač to není extrémně rušivé, spolu s jinými pronikajícími hluky (třeba motor kolemjedoucího kamionu) to prostě není příjemné.
Nevím, kde se stala chyba, ale zbytečně to narušuje jinak solidní akustický komfort. Kola jsou až na šutříky narážející do podběhů (to je tak japonské...) odhlučněna výborně a o motoru při rychlejší jízdě skoro nevíte. Zato víte, že slečny s bruslemi na nohou půjdou na svačinu k Macovi a ta Scania vedle vás má co dělat, aby se dostala na vrchol dálničního stoupání. A to prostě vědět nemusíte...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 8 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 10 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva