Test Mazda2 1,5 GTA: malé velké překvapení

Sportovně zaměřené verze vozů kategorie supermini bývají jen tu větší, tu menší show, ale málokdy od nich můžete očekávat něco více. O to příjemnější je pak zážitek z „ospoilerované” nákupní tašky, která svými výkony dává na frak sebevědomě se tvářícím sedanům vyšších tříd. A právě taková je Mazda2 GTA, malá vzrůstem, velká schopnostmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mazda2 1,5 GTA: malé velké překvapení

4.5.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Mazda2 1,5 GTA: malé velké překvapení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Sportovně zaměřené verze vozů kategorie supermini bývají jen tu větší, tu menší show, ale málokdy od nich můžete očekávat něco více. O to příjemnější je pak zážitek z „ospoilerované” nákupní tašky, která svými výkony dává na frak sebevědomě se tvářícím sedanům vyšších tříd. A právě taková je Mazda2 GTA, malá vzrůstem, velká schopnostmi.

Závěr

V případě Mazdy2 GTA je závěr potřeba rozdělit na dvě části. V té první se na ni podíváme jako na malý, třídvéřový hatchback. Mazda2 je velmi pohledné auto, které se rozhodně neztratí v záplavě konkurenčních modelů. Má výborný podvozek s jehož pomocí bude život v městské džungli o mnoho příjemnějším. Lehké řízení a snadná ovladatelnost pomohou hlavně jeho řidičkám při zdolávání nástrah každodenního provozu. Na druhou stranu budou mít problém naložit do kufru kočárek či větší tašku s nákupem. A také se jim možná nebude líbit interiér.

Mazda2 GTA je celkově výborným malým, sportovně laděným autem. Je zábavné, rychlé, střídmé a schopné dosahovat zajímavých jízdních výkonů. Je ovšem otázkou, kdo je jeho pravou cílovou skupinou. GTA specifikace je totiž nabita výbavou obvyklou spíše u větších vozů a za tu si Mazda nechává zaplatit. Osobně bych ho nejspíše doporučil těm, kteří rádi řídí a přesto si nemohou či nechtějí dovolit větší a výkonnější vůz. Tato Mazda bude velmi dobře fungovat v městských ulicích, na okreskách i při kratších cestách po dálnicích. Na druhou stranu ho rád doporučím řidičsky emancipovaným dámám. Jen pozor na partnery, budou se vám cpát za volant.

Plusy

- podvozek
- motor
- převodovka
- brzdy
- design exteriéru
- jízdní vlastnosti
- spotřeba

Mínusy

- cena
- sedadla
- řízení
- vstup do kufru
- řešení sklápění sedala řidiče

Technické údaje

Motor

Zážehový čtyřválec
Objem: 1 498 ccm
Největší výkon: 76 kW (103 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 135 Nm při 4000 ot./min
Palivo: Benzín
Přenos výkonu: Pětistupňová ručně řazená převodovka. Pohon předních kol.

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 188 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,6 l
Mimo město: 4,7 l
Kombinovaná: 5,7 l
Objem palivové nádrže: 42,8 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 3 885 mm
Šířka: 1 695 mm
Výška: 1 475 mm
Rozvor náprav: 2 490 mm
Pohotovostní hmotnost: 1030 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 250 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě: 434 900Kč
Cena testovaného modelu: 434 900 Kč

Základní výbava (Mazda2 3D GTA):Automatická aktivace světlometů, Světelný senzor, Dešťový senzor, Kůží obšitý volant a hlavice řadicí páky, CD měnič s MP3 přehrávačem + 6 repro, Zásuvka pro připojení externího přehrávače, Ovládání audio systému na volantu, Přístrojové ukazatele ve stylu Black out, Pylový filtr, Automatická klimatizace, Kosmetická zrcátka v slunečních stínítkách řidiče a spolujezdce, Držáky nápojů v předních dveřích, Zapalovač, Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Vyhřívání předních sedadel, Dělená zadní sedadla v poměru 60:40, Airbag řidiče a  spolujezdce, Boční airbagy řidiče a  spolujezdce, Okenní airbag vpředu a vzadu, Systém řízení jízdní stability DSC včetně ABS, EBD a EBA, Přední mlhové světlomety, Přední mlhové světlomety, Lité disky kol 16˝+ pneumatiky 195 / 45 R16, Tónovaná skla, Elektricky nastavitelná, sklopitelná a  vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Balíček sportovního vzhledu SAP (v barvě karoserie: sportovní mřížka chladiče, sportovní přední nárazník, boční nástavce prahů, zadní spoiler), Bezklíčový vstup a startování, Elektrické ovládání oken, Palubní počítač, Ukazatel vnější teploty

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.