Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mercedes B 180 CDI: sám voják v poli
22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jen málokdo si dnes může užívat ten luxus, že se nemusí o své místo pod sluncem dělit s konkurencí. Třída B od Mercedesu si ho dopřává.
Přehled kapitol
Komplexně přesvědčivý, ale...
Polemika nad podvozkem třídy B, to je na debatu o kulatém čtverci. Uvědomuji se, že jako osoba nekriticky spatřující v řízení auta zásadní kratochvíle svého života, bych měl u rodinného vanu s nároky přibrzdit. Ale u béčka to ani není moc zapotřebí. Kritéria Mercedesu byla jasná jako lesní studánka. Nenechat se převrátit při losím testu, přinést všechny hvězdičky od Euro NCAPu, dát posádce trochu toho pohodlí a všechno navíc bude bonus.
Splnění prvních dvou předpokladů jsem nezkoušel a s komfortem to vyšlo. Zavěšení žehlí skoro všechno, co přijde pod kola, jen by u toho mohlo někdy zůstat akusticky diskrétnější. Prémií za modernější podvozek je solidní jistota v podélném směru i v zatáčkách. Ne ta, která nutí pátrat, kde je jí konec, ale vyzrálá spolehlivost dovolující přepnout v hlavě do pasivního módu, kdy víte, že se nemusíte permanentně na sto procent soustředit na jízdu, protože se s velkou rezervou pohybujete mimo limity. U hatchbacku by to nestačilo, pro MPV to bylo myšleno jako lichotka.
Co napsat ke třídě B, když bylo skoro vše podstatné řečeno? Snad asi to, že i kdyby dopadla hůře, prohrát dnes mohla vlastně pouze sama se sebou. Takové chyby se ale Mercedes nedopustil. Naopak. Vytvořil auto, které svými klady přesvědčivě přebíjí menší nedostatky. Má prostornou kabinu, nabízí vysoký jízdní komfort a ještě k tomu sedíte v kvalitě.
Nedostatečně přesvědčivý je motor. Vysloveně zadýchaně nepůsobí a na naftový agregát je docela tichý a použitelný v relativně širokém otáčkovém spektru. Jenže pohled do ceníku otevřeně vybízí, jak ušetřit na výbavu skoro třicet tisíc a ještě mít pod kapotou silnější a kultivovanější benzínový motor. Neměl jsem možnost s verzí B 180 BlueEfficiency o výkonu 122 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů jezdit, ale dynamikou horší být nemůže a vytříbenější být musí.
Vyplatí se pořídit si třídu B? Když potřebujete malý „prémiový” van, pak ano, protože vám jiná možnost nezůstane. Nebudete ale mít s čím srovnávat. Přitom za méně peněz dnes můžete dostat větší i lépe vybavená MPV. Jen k tomu nedostanete ten prvotřídní interiér a aureolu Mercedesu. Je to trochu jako volba partnerky na opuštěném ostrovu, kde jste zůstali vy a jediná trosečnice. Naštěstí atraktivní, dlužno podotknout...
Základní cena vozu (B 180 BlueEfficiency, 122 k): 558 000 Kč
Cena základního testovaného provedení (B 180 CDI BlueEfficiency, 109 k, Urban): 586 800 Kč
Technické údaje
Motor
Vznětový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 796 ccm
Největší výkon: 80 kW (109 k) při 3 200-4 600 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 400-2 800 ot./min
Palivo: Motorová nafta
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 190 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 5,6 l
Mimo město: 4,16 l
Kombinovaná: 4,6 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 359 mm
Šířka: 1 786 mm
Výška: 1 557 mm
Rozvor náprav: 2 699 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 400 kg
Užitečná hmotnost: 555 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 486-666 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 545 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB