Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

Pár dveří navíc si vyžádal protažení vozu i odvahu čelit dalším soupeřům. Ano, Mini stále výtečně jezdí, ale postupy BMW už reflektuje až běda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

26.3.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pár dveří navíc si vyžádal protažení vozu i odvahu čelit dalším soupeřům. Ano, Mini stále výtečně jezdí, ale postupy BMW už reflektuje až běda.

Zase více BMW a zase méně Mini

Pokud bych měl tedy celý elaborát na téma pětidveřové varianty shrnout v několika odstavcích, to největší, co mu ve finále škodí je, že až příliš reflektuje postupy BMW posledních let. V překladu to znamená snahu s minimálním úsilím se zalíbit ještě širšímu publiku, vyhovět i těm, kteří nad objemem jeho zavazadelníku a přístupu na zadní sedadla jen ohrnovali nos.

Spolu s platformou UKL dostalo sice na jednu stranu nejmodernější modulárnín techniku, kterou nese i bavorský krtek - pardon - BMW 2 Active Tourer, na jakýkoliv jiný pád to ve finále ale znamená zase méně zábavy a řidičského vzrušení, která už se v jisté míře začíná vytrácet i u třídvířka. Ano, Cooper S je zase rychlejší a úspornější, ale také méně vzrušující a chlupy ježící než jeho předchůdce s motorem 1,6 turbo. Paradoxně tedy netradičním upsizingem nevydělal tolik. Nelze se prostě ve finále zbavit dojmu, že při použití některých řešení z vlastního předchůdce mohl být ještě o něco lepší a charakternější.

Ale tak jde čas a mohlo to celé dopadnout mnohem hůř. Při běžném ježdění v rukách nenáročného řidiče je však novinka nakonec o něco lepší, tedy poddajnější, rychlejší a zároveň úspornější, což bude většina lidí vítat s otevřenou náručí. A proč takovým nenabídnout delší a o fous praktičtější verzi s jen minimálními náklady na vývoj… Díky novým prvkům příplatkové výbavy teď mohou kupci nechat v kase ještě větší obnos a odměnou jim bude zase dospělejší celek. Takovou cenovou politiku ale ostatně razí i všechna ostatní moderní Mini. Nakonec tedy „proč ne“? Na zajímavější řidičský nástroj podobné velikosti konkurence zkrátka stále hledá adekvátní odpověď.

Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 56 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly perex 03Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 57 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 060Test Mini Cooper S 5D: zase více BMW a zase méně Mini - 58 - Test Mini Cooper S 5D 2015 rychly 110

Cena

Základní cena vozu (Mini One 5D/75 kW): 488 800 Kč
Základní cena testované motorizace (Mini Cooper S 5D/141 kW): 652 600 Kč
Cena testovaného provedení (Mini Cooper S 5D + příplatky): 892 818 Kč

Technické údaje

Motor

Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč nad přední nápravou
Objem: 1 998 ccm
Největší výkon: 141 kW (192 k) při 4 700 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 280 Nm (300 Nm overboost) při 1 250 - 4 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 232 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 44 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 005 mm
Šířka: 1 727 mm
Výška: 1 425 mm
Rozvor náprav: 2 567 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 295 kg/1 220 kg
Užitečná hmotnost: 455 kg

Vnitřní rozměry

Základní objem zavazadlového prostoru: 278 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 941 l

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše