Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

24.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?

Solidní jízdu kazí odtažité řízení

I když podvozek respektive jízdní vlastností i komfort odpružení snesou stále nejpřísnější měřítka, musím bohužel konstatovat, že mě opět moc nepotěšilo nekomunikativní posilové řízení s prakticky nulovou zpětnou vazbou a pomalou reakcí od kol. Na dálnici je Outlander velice stabilní i při rychlostech nad povolenou „stotřicítku“, na nerovnostech pak podvozek solidně filtruje nerovnosti a přitom se v zatáčkách naklání v celkem rozumné míře.

Jízda s touto motorovou variantou je velice příjemná, i když při rychlostech nad 100 km/h se poměrně neadekvátně zvyšuje aerodynamický hluk, jehož příčinou, jak jsem později zjistil, byla relativně nepatrná štěrbina mezi střechou a ližinami. Jestli to byl problém testovaného vozu nebo celé modelové řady, nevím, u předchozích Outlanderů jsem se však s něčím podobným nesetkal.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 16 - Mitsub_Outl32Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 17 - Mitsub_Outl35Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 18 - Mitsub_Outl39

Mimo silnice nezazáří

Z hlediska pohybu mimo zpevněné cesty od Outlanderu mnoho nečekejte. Automobil disponuje vyspělým pohonem všech kol, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni, která v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do celkového poměru 50:50. Při jízdě v lehkém terénu můžete zvýšit svornost lamelové spojky otočením ovladače systému pohonu do polohy Lock, na nerovnostech pak pomůže elektronická regulace prokluzu kol pomocí brzd a nově je v nabídce asistent rozjezdu ve svahu (HAC), který přibrzdí automobil při sešlápnutí pedálu spojky, což samozřejmě v případě testovaného modelu neplatí.

Jestliže trakce Outlanderu je na solidní úrovni, světlá výška a nájezdové úhly jsou pouze průměrné. Se 178 mm při rozvoru 2670 mm hrozí v terénu poškození nárazníků i prahů, přestože je automobil po celém obvodu chráněn nelakovaným černým plastem. S ohledem na tradice značky, která se ve své době díky modelu Patero a úspěších na dakarském maratónu profilovala jako off-roadový specialista, je to na první pohled možná zklamání, ale přesně to odpovídá současné situaci na trhu SUV střední třídy a potřebám jejích zákazníků.

Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 19 - Mitsub_Outl9Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 20 - Mitsub_Outl7Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 21 - Mitsub_Outl5Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 22 - Mitsub_Outl16Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu - 23 - Mitsub_Outl14

Našláplé Mitsu za milion

Z hlediska výbavy a prostoru mě na palubě tohoto automobilu nechybělo nic, nové obšití části palubní desky a dveřních výplní umělou kůží navíc vypadá velice luxusně a zvyšuje pocit útulnosti černého interiéru. Automobilu prospěl nový přístrojový štít s barevných informačním displejem ale jinak zůstalo vše při starém. Výbava verze Instyle je opravdu vyčerpávající (navigační systém s pevným diskem 30 GB, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla vpředu, audiosoustava Rockford Fosgate, tři řady sedadel, xenonové světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin atd.), takže cena přesahující hranici jednoho milionu korun je v tomto případě opodstatněná.

Technické údaje

Motor

Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec 2,2 DI-D
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná dvojspojková převodovka, pohon všech kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 665 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 830 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,220-1,691 l

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST Intense+): 939 900 Kč
Cena testovaného modelu: (Instyle) 1 019 900 Kč

Základní výbava (Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST Instyle): mlhové světlomety, kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/55 R18, automatická klimatizace, bezklíčový přístup a startování, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, el. ovládání oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přední, boční a okenní airbagy, stabilizační a protiprokluzový systém M-ASTC, bi-xenonové světlomety AFS, světelný a dešťový senzor, audiosystém Rockford Fosgate (9 repro), tempomat, výškově a podélně stavitelný volant, parkovací kamera, navigační systém s dotykovou obrazovkou, pevný disk (40 GB), bluetooth.

Příplatková výbava: Metalický lak (14 000,-)

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše