Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST: stíhačka na naftu
24.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Po třech letech se nejúspěšnější evropský model tří diamantů současnosti dočkal výrazné modernizace vzhledu ve stylu aktuálních modelů Lancer a Colt. V tomto případě i s dvojspojkovou převodovkou, „francouzským“ turbodieselem 2,2 litru a v nejvyšší výbavě Instyle. Jak jezdí?
Přehled kapitol
Solidní jízdu kazí odtažité řízení
I když podvozek respektive jízdní vlastností i komfort odpružení snesou stále nejpřísnější měřítka, musím bohužel konstatovat, že mě opět moc nepotěšilo nekomunikativní posilové řízení s prakticky nulovou zpětnou vazbou a pomalou reakcí od kol. Na dálnici je Outlander velice stabilní i při rychlostech nad povolenou „stotřicítku“, na nerovnostech pak podvozek solidně filtruje nerovnosti a přitom se v zatáčkách naklání v celkem rozumné míře.
Jízda s touto motorovou variantou je velice příjemná, i když při rychlostech nad 100 km/h se poměrně neadekvátně zvyšuje aerodynamický hluk, jehož příčinou, jak jsem později zjistil, byla relativně nepatrná štěrbina mezi střechou a ližinami. Jestli to byl problém testovaného vozu nebo celé modelové řady, nevím, u předchozích Outlanderů jsem se však s něčím podobným nesetkal.
Mimo silnice nezazáří
Z hlediska pohybu mimo zpevněné cesty od Outlanderu mnoho nečekejte. Automobil disponuje vyspělým pohonem všech kol, jehož srdcem je elektromagneticky ovládaná lamelová spojka v olejové lázni, která v případě potřeby připojí pohon zadních kol až do celkového poměru 50:50. Při jízdě v lehkém terénu můžete zvýšit svornost lamelové spojky otočením ovladače systému pohonu do polohy Lock, na nerovnostech pak pomůže elektronická regulace prokluzu kol pomocí brzd a nově je v nabídce asistent rozjezdu ve svahu (HAC), který přibrzdí automobil při sešlápnutí pedálu spojky, což samozřejmě v případě testovaného modelu neplatí.
Jestliže trakce Outlanderu je na solidní úrovni, světlá výška a nájezdové úhly jsou pouze průměrné. Se 178 mm při rozvoru 2670 mm hrozí v terénu poškození nárazníků i prahů, přestože je automobil po celém obvodu chráněn nelakovaným černým plastem. S ohledem na tradice značky, která se ve své době díky modelu Patero a úspěších na dakarském maratónu profilovala jako off-roadový specialista, je to na první pohled možná zklamání, ale přesně to odpovídá současné situaci na trhu SUV střední třídy a potřebám jejích zákazníků.
Našláplé Mitsu za milion
Z hlediska výbavy a prostoru mě na palubě tohoto automobilu nechybělo nic, nové obšití části palubní desky a dveřních výplní umělou kůží navíc vypadá velice luxusně a zvyšuje pocit útulnosti černého interiéru. Automobilu prospěl nový přístrojový štít s barevných informačním displejem ale jinak zůstalo vše při starém. Výbava verze Instyle je opravdu vyčerpávající (navigační systém s pevným diskem 30 GB, kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla vpředu, audiosoustava Rockford Fosgate, tři řady sedadel, xenonové světlomety, 18palcová kola z lehkých slitin atd.), takže cena přesahující hranici jednoho milionu korun je v tomto případě opodstatněná.
Technické údaje
Motor
Vznětový přeplňovaný, řadový čtyřválec 2,2 DI-D
Objem: 2 179 ccm
Největší výkon: 115 kW (156 k) při 4 000 ot./min
Největší točivý moment: 380 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Nafta
Přenos výkonu: šestistupňová samočinná dvojspojková převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 198 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,3 l
Mimo město: 6,1 l
Kombinovaná: 7,3 l
Objem palivové nádrže: 60 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 665 mm
Šířka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rozvor náprav: 2 670 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 830 kg
Užitečná hmotnost: 580 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 0,220-1,691 l
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Mitsubishi Outlander 2,2 DI-D TC-SST Intense+): 939 900 Kč
Cena testovaného modelu: (Instyle) 1 019 900 Kč
Základní výbava (Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D TC-SST Instyle): mlhové světlomety, kola z lehkých slitin, pneumatiky 225/55 R18, automatická klimatizace, bezklíčový přístup a startování, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, kožené čalounění, el. ovládání oken, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, přední, boční a okenní airbagy, stabilizační a protiprokluzový systém M-ASTC, bi-xenonové světlomety AFS, světelný a dešťový senzor, audiosystém Rockford Fosgate (9 repro), tempomat, výškově a podélně stavitelný volant, parkovací kamera, navigační systém s dotykovou obrazovkou, pevný disk (40 GB), bluetooth.
Příplatková výbava: Metalický lak (14 000,-)
< Předchozí2 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis