Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Nissan Juke 1,6i: velmi hravý samorost
8.6.2011 | Michal Borský | Přidat příspěvek
Nános unylých osobních aut značky Nissan zasáhla před nedávnem kometa z rodu ojedinělých. Bezprecedentní crossover jménem Juke ale i pozoruhodně jezdí.
Přehled kapitol
Štěstí přeje odvážným
S modelem Juke se Nissanu zase jednou povedlo auto, o kterém se hodně mluví. Jaký to kontrast s novou nezáživnou Microu. Juke však není tak prvoplánovou stylovkou, jak by se zprvu mohlo zdát a i se základním motorem umí předvádět nesmírně zábavná čísla. Nevím, jestli to byl přímo záměr, ale extrémně krátký pětikvalt činí z obyčejné jedna šestky nečekaného agresora. Otázkou samozřejmě zůstává běžné denní využití. Při testování jsem si to nedovedl představit, ale za nějaký čas po koupi nejspíš neodvratně nastane čas, kdy vás závodění, ke kterému jste neustále poňoukáni, přestane trochu bavit. Co zbude? Nezaměnitelně vypadající auto pro dva a psa s originálním, ač ne zrovna praktickým interiérem a mizivým kufrem.
Jízdní vlastnosti nevybočují ze zvyklostí konvenčních aut střední třídy, celkové pojetí Juku jim však dodává zábavnější dimenzi. Excentrický styl baculatého stvoření poněkud zužuje zákaznický profil, přesto si podle prožité zkušenosti myslím, že si své zákazníky najde i mezi relativně „normálními“ lidmi. Jinak je to ale stejný ranec jako Citroën DS3, Mini nebo Fiat 500. Cenovka testované střední výbavy Acenta začínala v době testu na 413 000,- Kč, špičkovou čtyřkolku se silným benzínovým turbomotorem a nejlepší výbavou Tekna pořídíte za 611 000,- Kč. Na veselé svezení bude ale dozajista stačit i základní Visia s testovaným motorem za 372 000,- Kč.
Základní cena vozu (Juke 1,6i Visia): 372 000 Kč
Základní cena testovaného provedení i testovaného vozu (Juke 1,6i Acenta): 413 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 86 kW (117 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 158 Nm při 4 000 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: Pětistupňová manuální převodovka, pohon předních kol.
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 178 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,1 l
Mimo město: 5,3 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 46 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 135 mm
Šířka: 1 765 mm
Výška: 1 565 mm
Rozvor náprav: 2 530 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 172 - 1 225 kg
Užitečná hmotnost: 473 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 251 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry