Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Opel Mokka 1,4 Turbo 4x4: voní hezky, chutná méně
21.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Stane se Mokka oblíbeným šálkem hutného espressa, nebo se bude muset spokojit s pozicí obarvené vody z nádražního automatu?
Přehled kapitol
Pomůže si cenou, ne však proti všem
Počítám s tím, že budu dost možná popotahován za svou antipatii k SUV. Popravdě nehodlám o tom polemizovat, každý to vidíme jinak. Pokud ale kdosi považuje tento druh auta za vhodný k ostré jízdě, bude rozumnější přijmout skutečnost, že máme nulový názorový průnik a případná diskuse by byla zbytečným marněním času.
Považujete-li Mokku přes uvedené za vhodného kandidáta k obsazení volného parkovacího místa, předpokládám, že vás od návštěvy autosalonu a sjednání testovací jízdy neodradím. Což je v naprostém pořádku, zachoval bych se stejně. Zkrátka někdo vdolky, jiný holky. Mě však nový Opel o svých kvalitách příliš nepřesvědčil. Pohonné ústrojí i podvozek mají k dokonalosti daleko, prostorově auto vyhovuje jen napůl. A to už stačí, aby tato konkrétní verze postrádala smysl.
Trochu rozpačité vyhlídky ale Mokka umí trochu vylepšit svým ceníkem. S pohonem všech kol, nejsilnější motorem a ve střední výbavě může být vaše už za půl milionu a na to třeba Škoda Yeti nemá adekvátní odpověď. Domácí značka vám za stejnou částku může nabídnout buď zcela oholenou verzi 2,0 TDI 4x4 Active se 110 koni anebo předokolku 1,4 TSI s výkonem 122 koní a výbavě Ambition. Nepochybuji, že na to může spousta lidí u prodejců Opelu slyšet.
Lesk výhodného nákupu Mokky však začne poněkud blednout, pokud se vám líbí poněkud menší, prostorově však velmi podobně koncipovaný Juke. Nissan vám za 500 tisíc dodá jedna šestku s turbodmychadlem a provedení Acenta. Sice jen s pohonem přední nápravy, ale zase se 190 koňmi, a když na to přijde, někde na zaprášené silnici se jeho handicap beztak vytratí a všude jinde ukáže Opelu záda.
Mokka 1,4 Turbo 4x4 není to pravé, s čím měla automobilka s bleskem ve znaku nastoupit proti konkurenci a obávám se, že podíl viny převodovkou sužovaného čtyřválce zděděného po Astře je nemalý. Jedna věc by však pomoci mohla. Pokud si to české zastoupení může dovolit, za optání v Rüsselsheimu na podvozkový kit pro Británii nic nedá. S ním (a nejlépe i s motorem s vhodnější převodovkou) by Mokka nemusela bodovat jen poměrem výkonu a ceny, optikou samotného výkonu je zatím poněkud slabším šálkem kávy.
Proč ho chtít?
Mokka mezi svými nejlevnější není, spojení její subjektivně vnímané krásy a rozumné cenovky může být kombinací, která ji dovolí najít si cestu k zákazníkům.
Proč ho nechtít?
Především kvůli podvozku, pokud Opel neprovede opravu použitou u britských vozů. S motorem zatíženým normami se žít asi dá, dlouhé kvalty a jeho dvojí charakter je ale opravdu frustrující, především ve srovnání s jeho tabulkovými parametry.
Cena
Základní cena vozu (Opel Mokka 1,6 Essentia 115 k): 379 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Opel Mokka 1,4T 4x4 Enjoy 140 k): 500 900 Kč
Cena testovaného provedení (Opel Mokka 1,4T 4x4 Cosmo 140 k): 550 900 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 364 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 900 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 200 Nm při 4 900 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 195 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,0 l
Mimo město: 5,5 l
Kombinovaná: 6,4 l
Objem palivové nádrže: 54 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 278 mm
Šířka: 1 777 mm
Výška: 1 658 mm
Rozvor náprav: 2 555 mm
Pohotovostní hmotnost (EU): 1 521 kg
Užitečná hmotnost: 389 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 356 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 372 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva