Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 2008 1,6 VTi: cross over obrubník
24.8.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(video) Nechápu smysl koupě auta, které jako SUV jen vypadá. Pokud si ale 2008 koupit chcete, nenacházím faktický důvod vám to rozmlouvat.
Přehled kapitol
Solidní jízdní komfort
Nevím, jak moc bude pro potenciální zájemce o 2008 zajímavý fakt, že auto dokáže až s nadšením odrážet pokusy řidiče přivézt jej do úzkých, zanedbat to ale nelze. I pokud neplánujete s tímhle modelem provádět nějaké silniční výtržnosti (což tak nějak očekávám...), určitě vám nebude proti mysli, že se dokáže s nadhledem vypořádat s hraničními situacemi. Aktivní bezpečnost je pořád cennější než ta pasivní a u 2008 ji jdou na ruku i jiné záležitosti - třeba schopnost opakovaně zpomalit z rychlostí až kolem 200 km/h k nule bez toho, aniž by brzdy dávaly najevo zásadnější známky vadnutí.
Zajímavější ale přesto jistě bude jízdní komfort, který je u 2008 na solidní úrovni. Už jsme probírali motor, který je slyšet jen v extra vysokých otáčkách, též naladění podvozku vychází pohodě vstříc. Tento stav panuje i do vysokých rychlostí, kdy se ale přinejmenším u testovaného exempláře přidal do hry nevelký, ale také nepřeslechnutelný aerodynamický hluk slyšitelný hlavně od panoramatického okna. Nevím, jak se 2008 bude v tomto ohledu projevovat bez něj, věřím ale, že to bude hodně dobré. Ono to totiž ani s ním vysloveně špatné nebylo.
Tak trochu jsem dosud obcházel terénní schopnosti vozu, ne však nutně proto, že by byly úplně nulové. Vůz je přece jen vyšší, podvozek je relativně poddajný a i když pohon předních kol toho moc nesvede, alespoň volič jízdních režimů se z něj snaží vytáhnout více. Protáhl jsem 2008 alespoň pár lesními a polními cestami či staveništi a musím říci, že minimálně po stránce komfortu zvládá i tyto podmínky slušně. Lesní cesta s vyjetými kolejemi, tam je jako doma.
Nic více nečekejte, ale ony jízdní režimy úplně k zahození nejsou. Sice to trochu připomíná další pokračování seriálu „pleteme s exkrementy”, neboť systém pouze různým způsobem pracuje s přibrzďováním hnaných, popř. i nehnaných kol. Jenže i podobné aktivní chování je lepší než tupé reakce elektronické stabilizace - někdy to pomoci může.
A vlastně proč ne
Musím říci, že Peugeot 2008 mě příjemně překvapil. Podobný stav je nutně dán skromnými očekáváními, nebylo by ale fér říci, že 2008 dělá dobrý dojem jen za takových okolností. Je to zkrátka velmi dobře fungující auto, které na malých základech dokáže vykouzlit velice slušnou využitelnost. Na místě otce rodiny s menšími dětmi, který má na nový vůz relativně omezený rozpočet, si jej dokáži představit jako velmi uspokojivou volbu pro řidiče i pro pasažéry. Auto navíc není tak velké, aby bylo neefektivní při sólo-jízdách a svou snadnou ovladatelností a manévrovatelností nebude proti mysli ani řidičsky obvykle méně nadané manželce, která jej může bez problémů užívat. Je to takový malý univerzál, který se navíc nenechá vyvést z míry ani v blízkosti extrémů - je dosti komfortní, aby zvládl mizerné české cesty a můžete jej přitom vzít i pořádně úst, když někdy budete sami spěchat třeba do práce.
To není špatná sada vlastností a je třeba dodat, že Peugeot za tohle auto nechce moc peněz. Testovaná specifikace s řadou příplatků sice úplně levná nebyla, tak už to u novinářských aut chodí, i levnější verze by ale většinu zmíněného zastat měly. Nečekejte ode mne, že vám podobné auto budu vnucovat, ale nakonec říkám - proč ne? Pokud se vám 2008 zamlouvá, nenarazil jsem při tradičně nesmlouvavém testování od (v případě 2008) nesmyslného silničního řádění až po cesty s dětmi na koupaliště na funkční nedostatek, který by pro koupi tohoto vozu měl být blokující.
Znamená to tedy, že takový crossover je vlastně dobrý nápad a můj přístup k nim ničím nepodloženým odporem? To bych neřekl. Peugeot 2008 funguje, zcela nepochybně, nemusel ale vypadat jako Hugo z hor, aby to dovedl. Podobně poddajný podvozek lze ještě snáze dopřát 208 (nechápu, proč jej, krom GTi, nemá), podobný vnitřní prostor jakkoli zvětšenému autu, které mohlo zůstat klasickým MPV a takto bych mohl okomentovat každou pozitivní vlastnost. Na těchto vozech mi zkrátka nutně nevadí jejich funkční projev, ten může být dobrý, ale ona faleš, hra na něco, čím nejsou. Já prostě nechci cestou s dětmi na ono koupaliště vypadat jako domestikovaný Vinnetou, kterému vadnou jeho barevná péra už momentě, kdy se z dáli ozve první výstřel. Takovému člověku přitom Peugeot nic nenabízí, není žádná praktičtější 208 nehrající si na SUV, prostě není.
Jestliže vám ale tohle nevadí, není důvod se 2008 bránit, je to dobré auto. Sám mám ale ve zvyku kupovat si džíny bez blyštivých cvoků a vlajících třásní...
Cena
Základní cena vozu (2008 1,2 Access): 300 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (2008 1,6 VTi Allure): 406 000 Kč (kompletní ceník)
Technické údaje
Motor
Zážehový, atmosféricky plněný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 88 kW (120 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 160 Nm při 4 250 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: pětistupňová přímo řazená převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 196 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,7 l
Mimo město: 4,8 l
Kombinovaná: 5,9 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 159 mm
Šířka: 1 739 mm
Výška: 1 570 mm
Rozvor náprav: 2 537 mm
Provozní hmotnost DIN/EU: 1 195 kg/1 270 kg
Užitečná hmotnost: 374 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 360 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 194 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva