Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot 308 GT: rychlík nenápadný, ale i nedokonalý
16.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Peugeot GTi před léty něco znamenalo a s 208 GTi v nabídce zase znamená. Co na to 308 GT, je aspoň 2/3 GTi, jak značí její název?
Přehled kapitol
Dobrý, ale zřejmě ne dost
Tenhle stroj tolik svůj potenciál na odiv nedává, nepatří k nejnápadnějším autům, ale právě to může byt jeho předností. Těch má ostatně docela hodně - je rychlý, relativně pohodlný a nacpaný moderní výbavou, kterou používat je někdy i zábava. Motor není obyčejný přeplňovaný čtyřválec po downsizingu, je schopný ve vyšších otáčkách nabídnout ještě trochu síly, kterou si předtím schovával.
A nechce za to zas tolik paliva - průměr z celého testu dosáhl 9,5 litrů na 100 km a to jsem jezdil vážně hodně svižně většinu z více než 1 200 kilometrů. Když se trochu umírníte, dosáhnete 8,5 litru v kombinaci, když se umírníte ještě víc, 8 litrů na sto je reálných. Ovšem, přiblížit se katalogovým 5,6 litrům na sto je nadlidský úkol, máte-li ale velmi lehkou nohu, k sedmi by mělo jít se dostat. Jenže pro takovou jízdu si člověk nebude kupovat vrcholnou 205koňovou verzi za bezmála 600 tisíc korun základní ceny.
Peugeot 308 GT ale má své nevýhody a těch také není málo. Ovšem, pokud vám vyhovují budíky pod čelním sklem, nikoliv obyčejně pod volantem, budete se v interiéru cítit docela dobře. A pokud jezdíte hlavně po kvalitních silnicích, nebude vám vadit ani podvozek. A pokud se chcete spíše rychle přesouvat než aktivně řídit...
Zkrátka abyste 308 GT opravdu milovali, musí být splněno až příliš mnoho nepravděpodobných podmínek najednou. Když si k tomu přidáme, že cena tohoto konkrétního stroje je velmi blízko 700 tisícům korun, dostáváme se do oblasti citelně univerzálnějšího Golfu GTI, který umí být většinou z toho, čím je 308 a ještě lecčím navíc. A mám obavu, že tento fakt bude pro prodejní úspěchy francouzského GT podstatným limitem...
Cena
Základní cena vozu (308 1,2 VTI 82 MT5 Acces): 320 000 Kč
Základní cena testovaného provedení (308 GT 1,6 THP 205 MT6): 597 500 Kč
Cena testovaného vozu (308 GT 1,6 THP 205 MT6 + příplatková výbava): 689 700 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 151 kW (205 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 285 Nm při 1 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Katalogová spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 7,4 l
Mimo město: 4,6 l
Kombinovaná: 5,6 l
Objem palivové nádrže: 53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 253 mm
Šířka: 1 804 mm
Výška: 1 472 mm
Rozvor náprav: 2 620 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 415 kg
Užitečná hmotnost: 375 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 420 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 228 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva