Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný
26.10.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Původně to měl být jen koncept, ale po příznivé reakci veřejnosti spatřil Peugeot RCZ světlo světa i v produkční podobě. Vůz se tak může pochlubit nevídanými designovými prvky a nejen jimi. Pod působivým zevnějškem se totiž skrývá sice konvenční, ale výborně odladěná technika.
Přehled kapitol
Koupil bych si RCZ?
Z předešlého textu vám musí být zřejmé, že mne RCZ nadchlo a nemohu odpovědět jinak, než velkým ANO. Téměř všechny důvody jsem již vyjmenoval, na závěr jsem si ale přece jen jeden nechal. Jako auto pro radost vlastním BMW M3 předchozí generace a přestože ho mám velmi rád, současně před ním mám velký respekt. To jízda v RCZ je daleko uvolněnější a hledání limitů je v něm tak nějak daleko větší zábava. Dokonce mi ani nevadila koncepce vše vepředu. Jsem příznivec čisté stopy a RCZ si v ní přímo libuje.
Velkým plusem tohoto lva ve sportovním je i cena. Za 650 000 Kč můžete mít verzi se 156 k verzí motoru, která zajisté uspokojí nároky usedlejších řidičů, testovaná 200 k verze začíná na 710 000 Kč a za tuto cenu dostanete vše potřebné v základu. V nabídce samozžejmě je spousta zajímavých doplňku, ze kterých bych já sáhl jen po karbonové střeše a výborných adaptivních bixenonech.
Peugeot RCZ lze zakoupit i s dvoulitrovým turbodieselem. Jak už první zkušenosti nabyté kolegy ve Francii ukázaly, je to v případě tohoto auta úplný nesmysl. Přestože jsem s naftovou verzí nejel, rád bych tento názor podpořil. Dovoluji si předpovědět, že těžký diesel nad přední nápravou zcela zničí většinu z toho, co je na RCZ tak přitažlivé, jeho vyváženost, lehkonohost a krásný zvuk. Spotřeba přece není vše. Tedy určitě ne u sportovně laděného kupé...
Plusy
- design
- motor
- krátké převody
- brzdy
- naladění podvozku
- cena
Mínusy
- gumový projev pedálu spojky
Technické údaje
Motor
Zážehový, řadový čtyřválec 1,6 16V THP
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 255 (+20 při overboostu) Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 287 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 362 mm
Rozvor náprav: 2 280 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 372 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg
Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)
Výbava a cena
Cena ve standardní výbavě (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6): 710 000 Kč
Cena testovaného modelu: 911 500 Kč
Základní výbava (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6 ): ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF, Podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná akivace výstražných světel, Systém kontroly stability ESP + inteligentní protiprokluzový systém + pomoc při rozjezdu do svahu Hill Assist, Airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Přední boční airbagy, Tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači přítlaku, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, Indikace nezapnutých (vpředu) nebo odepnutých (vzadu) bezpečnostních pásů během jízdy, Posilovač řízení s variabilním účinkem, Elektronický imobilizér, Regulátor a omezovač rychlosti, Superzamykání, Zadní parkovací asistent (zvukový a grafický), Hliníková kola 18” ORIGINAL, Denní světla, Přední mlhové světlomety, Elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná, Impulsní směrová světla, Vnitřní osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu, osvětlení zavazadlového prostoru), Centrální zamykání + 2 dálkové ovládače s třemi tlačítky a selektivním otevíráním zavazadlového prostoru, Automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří a jejich automatické odemknutí v případě nárazu, Elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, Vrstvené akustické čelní sklo, Zatmavená zadní boční skla + zatmavené zadní sklo s dvojitým zaoblením, Sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, Zadní přídavná sedadla (lavice s integrovanými opěrkami hlavy), Dvouzónová automatická klimatizace s uhlíkovým filtrem, Přední středová loketní opěrka, WIP Sound = rádio mono CD + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem + zásuvka jack, WIP Bluetooth = HF Bluetooth + USB vstup, Palubní počítač, Ukazatele sdruženého přístroje a hodiny v provedení kov, barva karbon, Pedály, opěrka nohy a prahy dveří v hliníku, Kožený volant nastavitelný výškově i osově, Sportovní přední nárazník v barvě karoserie s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu, Sportovní zadní nárazník v barvě karoserie se zadními světly s technologií LED, Hliníkové střešní oblouky, Zpětná zrcátka + kliky dveří v barvě karoserie, Dvoupolohový zadní spojler, Dvojitá chromovaná koncovka výfuku.
Příplatková výbava: Černé brzdové třmeny (6 000 Kč), Hliník. kola 8" Dark Grey (5 000 Kč), Samonatáčecí xenony + aut. výškové nast. světlometů + ostřikovače + indiktor podhuštění (5 000 Kč), Pack Hifi JBL (12 500 Kč), Navigace + jukebox + HF Bluetooth (49 000 Kč), Střecha z lesklého karbonu (30 000 Kč), Metalíza (12 000), Zpětná zrcátka v barvě černá perla nera (2000 Kč), Pack Premium Nappa (60 000 Kč)
< Předchozí4 / 4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva