Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

Původně to měl být jen koncept, ale po příznivé reakci veřejnosti spatřil Peugeot RCZ světlo světa i v produkční podobě. Vůz se tak může pochlubit nevídanými designovými prvky a nejen jimi. Pod působivým zevnějškem se totiž skrývá sice konvenční, ale výborně odladěná technika.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Testy aut

Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

26.10.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

Test Peugeot RCZ 1,6 THP 200: není jen krásný

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Původně to měl být jen koncept, ale po příznivé reakci veřejnosti spatřil Peugeot RCZ světlo světa i v produkční podobě. Vůz se tak může pochlubit nevídanými designovými prvky a nejen jimi. Pod působivým zevnějškem se totiž skrývá sice konvenční, ale výborně odladěná technika.

Koupil bych si RCZ?

Z předešlého textu vám musí být zřejmé, že mne RCZ nadchlo a nemohu odpovědět jinak, než velkým ANO. Téměř všechny důvody jsem již vyjmenoval, na závěr jsem si ale přece jen jeden nechal. Jako auto pro radost vlastním BMW M3 předchozí generace a přestože ho mám velmi rád, současně před ním mám velký respekt. To jízda v RCZ je daleko uvolněnější a hledání limitů je v něm tak nějak daleko větší zábava. Dokonce mi ani nevadila koncepce vše vepředu. Jsem příznivec čisté stopy a RCZ si v ní přímo libuje.

Velkým plusem tohoto lva ve sportovním je i cena. Za 650 000 Kč můžete mít verzi se 156 k verzí motoru, která zajisté uspokojí nároky usedlejších řidičů, testovaná 200 k verze začíná na 710 000 Kč a za tuto cenu dostanete vše potřebné v základu. V nabídce samozžejmě je spousta zajímavých doplňku, ze kterých bych já sáhl jen po karbonové střeše a výborných adaptivních bixenonech.

Peugeot RCZ lze zakoupit i s dvoulitrovým turbodieselem. Jak už první zkušenosti nabyté kolegy ve Francii ukázaly, je to v případě tohoto auta úplný nesmysl. Přestože jsem s naftovou verzí nejel, rád bych tento názor podpořil. Dovoluji si předpovědět, že těžký diesel nad přední nápravou zcela zničí většinu z toho, co je na RCZ tak přitažlivé, jeho vyváženost, lehkonohost a krásný zvuk. Spotřeba přece není vše. Tedy určitě ne u sportovně laděného kupé...

Plusy

- design
- motor
- krátké převody
- brzdy
- naladění podvozku
- cena

Mínusy

- gumový projev pedálu spojky

Technické údaje

Motor

Zážehový, řadový čtyřválec 1,6 16V THP
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 147 kW (200 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 255 (+20 při overboostu) Nm při 1 700 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol

Provozní vlastnosti

Max. rychlost: 235 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 7,5 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 9,1 l
Mimo město: 5,6 l
Kombinovaná: 6,9 l
Objem palivové nádrže: 55 l

Rozměry a hmotnosti

Délka: 4 287 mm
Šířka: 1 780 mm
Výška: 1 362 mm
Rozvor náprav: 2 280 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 372 kg
Užitečná hmotnost: 408 kg Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l (při sklopení zadního opěradla 760 l)

Výbava a cena

Cena ve standardní výbavě (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6): 710 000 Kč
Cena testovaného modelu: 911 500 Kč

Základní výbava (Peugeot RCZ Premium Pack 1.6 16V THP 200 k MAN6 ): ABS + elektronický rozdělovač brzdných sil REF, Podpora brzdění v kritických situacích EVA + samočinná akivace výstražných světel, Systém kontroly stability ESP + inteligentní protiprokluzový systém + pomoc při rozjezdu do svahu Hill Assist, Airbag řidiče a spolujezdce s možností deaktivace airbagu spolujezdce, Přední boční airbagy, Tříbodové bezpečnostní pásy na předních sedadlech s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku, Tříbodové bezpečnostní pásy na zadních sedadlech s omezovači přítlaku, 2 úchyty ISOFIX k upevnění dětské sedačky na zadních sedadlech, Indikace nezapnutých (vpředu) nebo odepnutých (vzadu) bezpečnostních pásů během jízdy, Posilovač řízení s variabilním účinkem, Elektronický imobilizér, Regulátor a omezovač rychlosti, Superzamykání, Zadní parkovací asistent (zvukový a grafický), Hliníková kola 18” ORIGINAL, Denní světla, Přední mlhové světlomety, Elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky sklopná, Impulsní směrová světla, Vnitřní osvětlení (osvětlená zrcátka ve slunečních clonách, stropní světélka, osvětlené prahy dveří a prostory pro nohy cestujících vepředu, osvětlení zavazadlového prostoru), Centrální zamykání + 2 dálkové ovládače s třemi tlačítky a selektivním otevíráním zavazadlového prostoru, Automatické uzamčení vozu při jízdě + signalizace otevřených dveří a jejich automatické odemknutí v případě nárazu, Elektrické ovládání předních oken sekvenční se systémem proti přiskřípnutí, Vrstvené akustické čelní sklo, Zatmavená zadní boční skla + zatmavené zadní sklo s dvojitým zaoblením, Sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, Zadní přídavná sedadla (lavice s integrovanými opěrkami hlavy), Dvouzónová automatická klimatizace s uhlíkovým filtrem, Přední středová loketní opěrka, WIP Sound = rádio mono CD + MP3 + 6 reproduktorů + ovládání pod volantem + zásuvka jack, WIP Bluetooth = HF Bluetooth + USB vstup, Palubní počítač, Ukazatele sdruženého přístroje a hodiny v provedení kov, barva karbon, Pedály, opěrka nohy a prahy dveří v hliníku, Kožený volant nastavitelný výškově i osově, Sportovní přední nárazník v barvě karoserie s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu, Sportovní zadní nárazník v barvě karoserie se zadními světly s technologií LED, Hliníkové střešní oblouky, Zpětná zrcátka + kliky dveří v barvě karoserie, Dvoupolohový zadní spojler, Dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

Příplatková výbava: Černé brzdové třmeny (6 000 Kč), Hliník. kola 8" Dark Grey (5 000 Kč), Samonatáčecí xenony + aut. výškové nast. světlometů + ostřikovače + indiktor podhuštění (5 000 Kč), Pack Hifi JBL (12 500 Kč), Navigace + jukebox + HF Bluetooth (49 000 Kč), Střecha z lesklého karbonu (30 000 Kč), Metalíza (12 000), Zpětná zrcátka v barvě černá perla nera (2000 Kč), Pack Premium Nappa (60 000 Kč)

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.